Przejdź do treści
Kategorie

Film Barbie przebija 1 mld USD box office. Mimo to problemy Hollywood dalej rzucają cień na kolejne premiery od Warner Bros Discovery

Udostępnij

Warner Bros Discovery poinformowało, że najnowszy film studia „Barbie” przebił barierę 1 mld USD. Jest to drugi film w tym roku, po Super Mario Bros, któremu to się udało.


Warner Bros Discovery w ostatni czwartek opublikowało swoje wyniki kwartalne, które na poziomie przychodów okazały się słabsze od oczekiwań analityków. Mimo to kurs akcji mocno wzrósł, a nowe informacje o rekordowym box office najnowszego filmu mogą stanowić przeciwwagę do problemów, z jakimi mierzy się obecnie branża filmowa.  

Berkshire Hathaway osiąga rekordowy wzrost zysku, a wartość aktywów przekroczyła 1 bln USD

Przychody poniżej oczekiwań, jednak kurs w górę

Spółka osiągnęła w 2Q23 10,36 mld USD przychodów. To stanowi poprawę o 5,4% w stosunku do ubiegłego roku, jednakże jest również wynikiem gorszym od oczekiwanego. Analitycy przewidywali 10,44 mld USD przychodów.

Ciekawa sytuacja panuje w segmencie DTC (direct-to-consumer), obejmującym platformy streamingowe oraz abonamenty, gdzie przychody spółki wyniosły 2,73 mld USD, tym samym wzrastając prawie o 10% r/r. Co więcej, w tym segmencie spółce udało się przebić oczekiwania analityków, którzy przewidywali 2,48 mld USD przychodów. Łyżką dziegciu DTC są dane dotyczące subskrybentów. Ich liczba w 2 kwartale zmniejszyła się o 1,8 mln użytkowników, co stanowi wyższy spadek od przewidywań, które zakładały 1,1 mln.

W 2 kwartale spółka dobrze poradziła sobie z ograniczeniem kosztów, obniżając je o 16%, tym samym doprowadzając do spadku straty netto do 1,24 mld USD wobec 3,42 mld USD rok wcześniej.

Warner Bros Discovery pozytywnie zaskoczył na poziomie przepływów pieniężnych. Spółka wygenerowała w 2Q23 1,72 mld USD, przebijając oczekiwania o 74%.

Zarząd zapowiedział, że w ujęciu rocznym spodziewa się przepływów pieniężnych netto w granicach 4,5-5 mld USD.

Na informacje o wynikach rynek zareagował nadzwyczaj pozytywnie, wzrastając zaledwie w jeden dzień o 7,96%.

Wyniki kwartalne Warner Bros Discovery
Źródło: Warner Bros Discovery

Sektor przemysłowy powoli wyłania się z cienia hossy AI. Lista spółek, które zaliczają solidny wzrost w ostatnich miesiącach

Barbie szóstym najlepszym filmem studia

Szalejący na świecie trend związany z „Barbenheimerem” (maratonem dwóch filmów: „Barbie” oraz „Oppenheimera”) stał się jednym z głównych motorów napędowych świetnych wyników najnowszego filmu Warner Bros Discovery. Dwa filmy wyraźnie kontrastujące ze sobą stały się podstawą niezwykłej kampanii marketingowej, utworzonej w większości przez zwykłych użytkowników social-mediów. To natomiast sprawiło, że trend wyjątkowo dobrze się przyjął i poprowadził tysiące widzów ubranych na różowo do kin.

Efekty widać w wynikach finansowych. „Barbie” osiągnęła w zaledwie 2,5 tygodnia 1 mld USD box office’u, stając się tym samym szóstym najlepiej zarabiającym filmem studia i wyprzedzając takie tytuły jak „Mroczny Rycerz”, czy 7 części Harry’ego Pottera.

Mocne wyniki filmu mogą stanowić przeciwwagę do problemów, jakie widać obecnie w przemyśle filmowym. Trwający strajk scenarzystów i aktorów w Hollywood powoduje dużą niepewność zarówno odnośnie postępów prac nad zaplanowanymi produkcjami, jak również nadchodzącymi premierami. Studio już ostrzegło, że sytuacja w Hollywood może doprowadzić do pewnych opóźnień w realizowanych projektach.

Akcje Warner Bros Discovery są dostępne na platformie SaxoTraderGo pod tym linkiem.

Notowania Warner Bros Discovery

 

Udostępnij