Aktualny portfel zamówień Newagu wynosi ponad 1 mld zł (wywiad) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
21 sie 2019, 11:01

Aktualny portfel zamówień Newagu wynosi ponad 1 mld zł (wywiad)

Aktualny backlog grupy Newag przekracza 1 mld zł, a obecne przetargi dobrze rokują na wielkość przyszłorocznego portfela zamówień - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes spółki Zbigniew Konieczek. Dodał, że Newag prowadzi z PKP Cargo rozmowy na temat umowy na dostawę od 2021 roku 24 lokomotyw dwusystemowych.

W październiku 2018 roku PKP Cargo podpisało już umowę na zakup od Newagu trzech takich sześcioosiowych lokomotyw łącznie za 45,3 mln zł netto, co daje ok. 15 mln netto zł za jedną lokomotywę.

"Nasz aktualny portfel zamówień jest porównywalny z zeszłym rokiem, kiedy wyniósł nieco ponad 1 mld zł. Jeśli chodzi o backlog na 2020 rok, to przetargi cały czas trwają, jestem dobrej myśli, że kolejne zamówienia na przyszły rok będziemy mogli dopisać do naszego portfela" - powiedział prezes.

"Obecnie uczestniczymy w postępowaniach przetargowych w Czechach oraz we Włoszech" - dodał.

Przychody grupy Newag, która produkuje elektryczne i spalinowe lokomotywy oraz pojazdy pasażerskie, tramwaje i pojazdy dla metra, zwiększyły się w 2018 roku do 1,02 mld zł z 789,9 mln zł rok wcześniej. W pierwszym kwartale 2019 roku wzrosły do 141,5 mln zł z 119,5 mln zł rok wcześniej.

"W ostatnim czasie wygraliśmy kilka przetargów. Zawarliśmy umowę na dostawę dla Województwa Podkarpackiego zespołów trakcyjnych na blisko 200 mln zł. Złożyliśmy ofertę do Szybkiej Kolei Miejskiej na przeglądy, nasza oferta jest jedyna, dlatego spodziewamy się pozytywnego rozstrzygnięcia przetargu o wartości około 40 mln zł. Dla Województwa Zachodniopomorskiego będziemy realizować przeglądy 13 EZT Impul o wartości około 39 mln zł" - powiedział Konieczek.

"Jesteśmy w trakcie rozmów z PKP Cargo w sprawie umowy na dostawę 24 lokomotyw dwusystemowych - z systemami 3kv DC użytkowanym w Polsce i 25 kV AC używanymi w Czechach i na Słowacji. Produkcja zajmie nam przynajmniej dwa lata, dostawy lokomotyw mają rozpocząć się w 2021 roku" - dodał.

PKP Cargo ogłosiło na początku maja przetarg na 24 lokomotywy dwusystemowe, które od lipca 2021 r. do czerwca 2022 roku mają być dostarczane w tempie dwóch elektrowozów miesięcznie.

Prezes poinformował, że w pierwszy półroczu 2019 roku budżet Newagu jest realizowany zgodnie z założonym planem.

"Cały czas produkujemy już seryjnie lokomotywy Dragon 2. W tej chwili mamy zamówienia na 30 sztuk, a jesteśmy obecnie w trakcie produkcji 18 lokomotywy. W tym roku produkujemy także 8 lokomotyw Griffindla PKP Intercity" - powiedział.

Wiosną główny akcjonariusz Newagu Zbigniew Jakubas w wywiadzie dla PAP Biznes zapowiadał, że chciałby, aby w perspektywie 6 lat spółka doszła do efektywności światowych producentów i podwoiła sprzedaż do około 2 mld zł rocznie.

Ewa Pogodzińska

(PAP Biznes), #NWG

epo/ osz/

Zobacz także: Newag SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości