Orange Polska chce zmniejszyć inwestycje w światłowody po '20 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 paź 2019, 12:42

Orange Polska chce zmniejszyć inwestycje w światłowody po '20

Orange Polska planuje po 2020 roku zmniejszyć skalę inwestycji w sieć światłowodów, m.in. ze względu na to, że "w pewnym momencie" grupa będzie chciała powrócić do wypłaty dywidend - poinformował prezes Jean-Francois Fallacher.

"Chcemy skupić się następnie (po 2020 roku - PAP) na sprzedaży usług - penetracja sieci wynosi obecnie 12 proc., ale to oznacza, że 88 proc. nie jest używane przez klientów. Zmniejszenie inwestycji w światłowody będzie się również wiązało z potrzebą stworzenia miejsca dla nakładów na sieć mobilną 5G" - powiedział Fallacher podczas wtorkowej konferencji.

Dodał, że mniejsze inwestycje będą wynikały również z tego, że spółka "w pewnym momencie" będzie również chciała powrócić do wypłat dywidend. Orange Polska zatrzymał zysk za 2018 roku w spółce, firma nie wypłaciła również dywidendy z wyników za 2016 i 2017 rok. Ostatnia wypłata, 0,25 zł na akcję, miała miejsce w 2016 roku.

Strategia Orange Polska zakłada doprowadzenie sieci w latach 2017-2020 do 5 mln gospodarstw domowych. Na koniec września zasięgiem objętych było ok. 4 mln domów i mieszkań. W trzecim kwartale Orange Polska przyłączył netto 39 tys. usług internetu stacjonarnego na sieci światłowodowej. Był to najwyższy wynik od dwóch kwartałów.

Prezes poinformował, że rynek usług światłowodowych pozostaje bardzo konkurencyjny w dużych miastach.

"Operatorzy kablowi są bardzo konkurencyjni, więc my wyszliśmy na rynek nieco bardziej agresywnie, oferując promocje" - powiedział.

Dodał, że 85 proc. nowych klientów usług światłowodowych Orange Polska przechodzi do operatora od konkurencji.

"Zyskujemy udziały rynkowe w dużych miastach" - powiedział.

Jak poinformował Fallacher, usługi pakietowe - razem z inwestycją w światłowody - pozostają kluczową częścią strategii Orange Polska. Prezes podał, że chociaż Orange Polska pozyskuje z kwartału na kwartał coraz mniej klientów usług pakietowych netto, to coraz więcej z nich stanowią osoby, które nie korzystały wcześniej z żadnych usług grupy.

"Udział migracji (klientów pojedynczych usług Orange - PAP) jest coraz mniejszy w przyłączeniach usług pakietowych" - powiedział prezes.

W trzecim kwartale liczba klientów usług pakietowych Orange Polska wzrosła netto o 28 tys. do 1,656 mln. Dynamika była niższa niż w drugim kwartale, gdy wyniosła 36 tys. oraz niższa niż przed rokiem, gdy grupa pozyskała netto 47 tys. klientów.

Fallacher pytany o to, jak klienci Orange Polska reagują na ostatnie podwyżki cen usług komórkowych operatora, odpowiedział: "Mamy najwyższe przyłączenia netto i rekordowo niski wskaźnik odejść". W maju Orange Polska podwyższył o 5 zł opłatę za miesięczny abonament zestawu usług komórkowych w nowych ofertach.

Fallacher pozytywnie ocenił plany Cyfrowego Polsatu i grupy Discovery, które planują uruchomić platformę streamingową OTT. Jego zdaniem, kolejny serwis tego typu może skłonić więcej osób do zakupu usług internetu światłowodowego.

"To oczywiste, że firmy zajmujące się produkcją treści idą w stronę serwisów OTT, Polska nie jest tu wyjątkiem. Na tym etapie postrzegam to jako pozytywnie (dla Orange Polska - PAP) ponieważ jest to kolejny powód, by klienci skorzystali z oferty światłowodowej, która zapewnia większy przesył danych" - powiedział.

(PAP Biznes), #OPL

kuc/ ana/

Zobacz także: Orange Polska SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości