Ambra przewiduje, że w kolejnych latach rynek wina w Polsce będzie rósł w tempie nie mniejszym niż ok. 5 proc. rocznie - poinformowała spółka w raporcie grupy za rok 2019/2020, zakończonego 30 czerwca.
Spółka podała, że pomimo spadku sprzedaży w czwartym kwartale roku obrotowego 2019/2020 o 6 proc., dynamika przychodów w całym roku obrotowym wyniosła 7 proc. i przychody netto ze sprzedaży wyniosły 590,9 mln zł. Wzrost sprzedaży na głównych rynkach (Polska, Czechy, Słowacja, Rumunia) wyniósł 9 proc.
"Główne marki grupy zwiększyły sprzedaż w tym okresie w szybszym tempie niż wzrost rynku wina, a największe sukcesy rynkowe odniosły bezalkoholowy CIN&CIN, nowa odsłona PICCOLO, brandy ZAREA, czy wina PORTADA i CONO SUR" - napisano w liście do akcjonariuszy.
W ujęciu wolumenowym grupa sprzedała na głównych rynkach 79,8 mln butelek (w przeliczeniu na butelki o pojemności 0,75 l), tj. o 8,5 proc. więcej niż w poprzednim raportowanym okresie.
Główna część przychodów grupy przypada na działalność prowadzoną w Polsce. W roku obrotowym 2019/2020, przychody segmentu obejmującego tę działalność wyniosły 455,4 mln zł, co stanowiło 77,1 proc. udziału w przychodach ze sprzedaży grupy.
"Wpływ pandemii na sprzedaż i marżę jest trudny do precyzyjnego skwantyfikowania, jednak można przyjąć, że w wyniku pandemii przychody obniżyły się w roku obrotowym 2019/2020 w skali nawet do 30 milionów złotych" - napisano w raporcie.
W roku obrotowym 2019/2020 grupa wypracowała wynik na działalności operacyjnej (EBIT) w wysokości 58,5 mln zł co oznacza wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z poprzednim roku obrotowym.
Zysk netto akcjonariuszy Ambra wyniósł 34,7 mln zł, czyli był o 5,5 proc. wyższy niż rok wcześniej.
(PAP Biznes), #AMBseb/