Przychody BoomBitu spadły w listopadzie do 8,94 mln zł - szacunki | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
04 gru 2020, 17:28

Przychody BoomBitu spadły w listopadzie do 8,94 mln zł - szacunki

BoomBit szacuje, że przychody spółki spadły w listopadzie do 8,94 mln zł z 12,6 mln zł w październiku - poinformowała spółka w komunikacie.

Spółka szacuje, że koszty prowizji platform dystrybucyjnych (Google, Apple) spadły w listopadzie do 0,52 mln zł wobec 0,62 mln zł w październiku. Koszty kampanii marketingowych (tzw. user aquisition) wyniosły 4,29 mln zł wobec 6,23 mln zł w październiku.

Narastająco w okresie styczeń–listopad 2020 szacunkowe przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły ok. 127 mln zł, a nakłady marketingowe ok. 62 mln zł.

W listopadzie 2020 łączna ilość pobrań gier Grupy BoomBit wyniosła ok. 10,6 mln. Licząc od początku roku łączna liczba pobrań gier BoomBit przekroczyła poziom 188 mln.

W drugiej połowie listopada na platformie Nintendo Switch zadebiutowała gra Ramp Car Jumping. Obecnie na tej platformie znajduje się 13 tytułów Grupy BoomBit.

"Tak jak sygnalizowaliśmy, listopad był trudnym miesiącem. Nasz biznes, podobnie jak większość branży gier mobilnych, pozostawał pod wpływem niesprzyjającego otoczenia rynkowego. W tym okresie nastąpiło wyjątkowe nagromadzenie zdarzeń, z którymi wiązała się ogromna aktywność reklamowa online: wybory w USA, Dzień Singla oraz Black Friday" - powiedział prezes Boombit Marcin Olejarz.

"Reklamodawcy ostro konkurowali o klientów, ceny reklam wzrosły, co dla naszej branży automatycznie spowodowało wzrost kosztu pozyskania użytkowników. Zdecydowaliśmy się ograniczyć user acquisition na kilka tygodni, bo naszym celem nadrzędnym w segmencie hypercasual nie jest maksymalizacja przychodów kosztem uzyskiwanej marży. W takiej sytuacji rynkowej konkurowanie z budżetami e-commerce, dla których to najważniejsze tygodnie roku, po prostu się nie opłaca. Podkreślam, że ta sytuacja przede wszystkim dotyczy segmentu hypercasual, w którym koszt pozyskania użytkownika jest kluczowy i to ten obszar zanotował niższe przychody w listopadzie. Przychody z pozostałych segmentów, w tym GaaS, były na stabilnym poziomie miesiąc do miesiąca" - dodał.

BoomBit jest producentem i wydawcą gier mobilnych. Produkuje gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android oraz Nintendo Switch. Do najpopularniejszych gier Grupy BoomBit obecnie należą Archery Club, Darts Club, Ramp Car Jumping, Bike Jump, Slingshot Stunt Driver oraz Car Mechanic.

(PAP Biznes), #BBT

pr/ gor/

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości