Amica na przełomie maja i czerwca planuje prezentację nowej 10-letniej strategii grupy | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 mar 2024, 12:03

Amica na przełomie maja i czerwca planuje prezentację nowej 10-letniej strategii grupy

Amica na przełomie maja i czerwca 2024 roku planuje prezentację nowej 10-letniej strategii grupy - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Grupa Amica w 2023 roku uzyskała ponad 2,8 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o prawie 17 proc. w porównaniu do roku 2022. Niższy popyt został odnotowany we wszystkich głównych kategoriach asortymentowych oraz na wszystkich głównych rynkach geograficznych. Sprzedaż produktów i towarów w Polsce oraz w Skandynawii zmniejszyła się o 13 proc., w Europie Zachodniej o 15 proc., na rynkach południowych o 18 proc., a na rynkach wschodnich o 31 proc. rdr.

"Cała branża AGD w Europie mierzyła się w roku 2023 z dekoniunkturą i utrzymującymi się wysokimi kosztami surowców, komponentów oraz rosnącymi wynagrodzeniami pracowników. Amica potrafi jednak szybko podejmować właściwe działania dostosowawcze i optymalizacyjne, odpowiadając na potrzeby klientów oraz budując wartość dla akcjonariuszy. W rezultacie osiągnęliśmy poprawę wyników w porównaniu z poprzednim rokiem oraz konsekwentnie realizujemy również strategię ESG. Rok 2023 to dobra baza do realizacji długoterminowych celów, jakie wyznaczamy w nowej strategii, której upublicznienia spodziewam się jeszcze w bieżącym półroczu" – pwoiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Jacek Rutkowski.

W roku 2023 marża EBITDA Grupy Amica wzrosła o 2,3 pkt. proc. do 4,8 proc. dzięki czemu wynik EBITDA wzrósł o 58 proc. rdr, do ponad 137 mln zł. Spółka wypracowała również blisko 5-krotnie wyższy skonsolidowany zysk operacyjny (83,3 mln zł), a prawie 8-krotnie wyższy – zysk brutto (23 mln zł). Grupa Amica, pomimo środowiska wysokich stóp procentowych, zwiększyła wynik netto o 5,7 mln zł, redukując stratę na tym poziomie do 4 mln zł.

Grupa Amica, ogłosiła długoterminową strategię rozwoju w maju 2014 roku. Pod koniec listopada 2019 roku grupa Amica zaktualizowała strategię HIT 2023. Zakładała m.in. osiągnięcie 4 mld zł przychodów i 8 proc. marży EBITDA w 2023 roku. Produkcja piekarników i kuchni wolnostojących ma zwiększyć się do 1,9 mln sztuk z 1,38 mln w 2018 roku.

Grupa Amica sprzedaje małe i duże AGD pod markami: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 mln urządzeń rocznie.

(PAP Biznes), #AMC

epo/ ana/

Zobacz także: Amica SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości