Inwestorskie wrażenia z pierwszej rozgrywki w grę Sniper Ghost Warrior 3 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Paweł Biedrzycki
17 paź 2016, 17:43

Inwestorskie wrażenia z pierwszej rozgrywki w grę Sniper Ghost Warrior 3

Kiedy po raz pierwszy pisaliśmy o tym, że CI Games planuje wydać grę Sniper Ghost Warrior 3 w wersji AAA, mało kto wierzył w sukces tego projektu. Od tamtego czasu kurs akcji wzrósł z 9,8 zł (kiedy pisaliśmy tekst w czerwcu 2015 r.) do 29 zł (dzisiaj). W czwartek, 13 października odbył się pierwszy pokaz gry w Polsce, na który zostaliśmy zaproszeni. Oto nasze wrażenia.

Zaskakująca informacja o przesunięciu premiery SGW3

W poniedziałek 17 października zaskoczyła nas informacja o przesunięciu premiery gry Sniper Ghost Warrior 3 z z 27 stycznia na 4 kwietnia 2017 roku. Informacja jest o tyle zaskakująca, że dosłownie cztery dni wcześniej graliśmy w grę. Scenariusze dlaczego doszło do przesunięcia mogą być dwa. Pierwszy, że gra wciąż wymaga dopracowania, ale raczej do tego scenariusza się nie skłaniam, ponieważ miałem już okazję w nią zagrać.. Drugi scenariusz jest natomiast podobny do tego sprzed roku, gdy nastąpiło przesunięcie premiery Wiedźmina 3 ze stajni CD PROJEKT. Wtedy decyzja była czysto biznesowa. CD PROJEKT przesunął premierę, widząc rosnący potencjał komercyjny i zdecydował się dopracować produkt. Podobnie może być z przesunięciem premiery Sniper Ghost Warrior 3 ze stajni CI Games, a wnioskujemy to na podstawie własnych doświadczeń z grą.

Inwestorskie przemyślenia po grze w Sniper Ghost Warrior 3

Pierwsze i zasadnicze przemyślenie jest takie, że gra została przygotowana naprawdę na wysokim poziomie, przynajmniej na PC, bo na takiej wersji graliśmy. Tematem interesuje się też dużo inwestorów instytucjonalnych, bo w gronie zaproszonych na prezentację widziałem zarządzających TFI. Na 100% byli przedstawiciele Quercus TFI i Altus TFI. Sama gra robi wrażenie i naprawdę jest bardzo angażująca. Stwierdzam to jako całkowity amator w temacie gier, więc tym bardziej myślę, że to już spory sukces. Marek Tymiński powiedział, że w tym momencie nad grą pracuje 100 osób, w szczytowym momencie było to 300 osób.

Pokaz Sniper Ghost Warrior 3
Pokaz Sniper Ghost Warrior 3

Co do samej rozgrywki, to pierwsze wrażenie sugerują, że produkcja jest dopracowana i zgodnie z zapowiedzią mocno odzwierciedla realia bycia snajperem. Już teraz produkt jest na wysokim poziomie. Grafika i mechanika gry oddaje realizm pola walki. Próbowałem przejść misję w trybie siłowym i po około 10 minutach zostałem zlikwidowany. Przykładem realizmu jest chociażby to, że kiedy mierzymy z broni snajperskiej na stojąco lub kucając ręka nam się trzęsie i trudno trafić w przeciwnika. Wrogowie są inteligentni i zmieniają swoje zachowania. Scenariusz gry też nie jest liniowy i wszystko zmienia się w zależności od podjętych przez gracza działań.

W trakcie pokazu miałem też okazję porozmawiać z Markiem Tymińskim. W czasie rozmowy wytłumaczył, że każdą misję można przejść w trybie Sniper (daleki strzał z odległości), Ghost (po cichu, z nożem, czy pistoletem z tłumikiem) i Warrior (jako wojownik nastawiony na bezpośrednie konfrontacje). W każdym przypadku jednak kluczowe znaczenie ma taktyka. W grze zaszyte zostały bowiem elementy sztucznej inteligencji i nasi przeciwnicy myślą. W związku z tym nie ma możliwości, aby po zdobyciu odpowiedniego doświadczenia likwidować 10 przeciwników, niczym John Rambo! Bez taktyki i pomysłu sami przeciwko wszystkim zawsze zginiemy, tak jak na prawdziwym polu bitwy.

Ogólnie rzecz biorąc, gra mnie wciągnęła i gdyby nie to, że chciałem też porozmawiać z Prezesem CI Games Markiem Tymińskim, na pewno grałbym w nią jeszcze, wykorzystując cały dostępny w czasie pokazu czas.

Postęp prac nad grą Sniper Ghost Warrior 3

Marek Tymiński stwierdził, że gra jest już właściwie gotowa i teraz cały zespół jest na etapie optymalizacji i szlifowania. Wbrew pozorom zostało jednak jeszcze sporo pracy. Niestety, nie dowiedzieliśmy się ile godzin rozgrywki jest przewidziane. Prezes stwierdził tylko, że jest kilkadziesiąt misji, ale szczegóły będą podawać później.

Co do samej gry, to przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że to pierwsza taka produkcja CI Games. Sniper Ghost Warrior 3 jest osadzony w otwartym świecie. Co prawda jest zaplanowany przebieg kampanii, ale gracz ma dowolność postępowania trzema drogami czyli Sniper, Ghost oraz Warrior.

Zobacz także: Silny dolar, silne euro wspierają wyniki spółki - Marek Tymiński, prezes CI Games na czacie inwestorskim

Plany odnośnie kampanii promocyjnej SGW3

Jak wiemy premiera gry została przesunięta 4 kwietnia 2017 r., równolegle na komputery PC i konsole. Wciąż większość przewidywanej sprzedaży ma być z wersji pudełkowych, a około 30% ze sprzedaży cyfrowej. Przewidywana cena gry jest standardowa, jeśli chodzi o produkcje tej klasy i będzie wynosić około 60-70 USD.

CI Games już teraz ma zaplanowane dodatki do gry, które będzie oferować w późniejszym czasie. Na pytanie o wersję kolekcjonerską Marek Tymiński zapowiedział, że będą takie ale głównie lokalne inicjatywy, nie przewidują jednej wersji kolekcjonerskiej na cały świat.

Kontrowersje wokół wyświetleń na YouTube

W trakcie prezentacji Marek Tymiński ustosunkował się do pojawiających się zarzutów, że materiały na temat gry Sniper Ghost Warrior 3 nie osiągają dużej liczby wyświetleń na YouTube.

Ostatni oficjalny gameplay z gry obejrzało 760 tys osób. Prezes CI Games stwierdził, że liczba wyświetleń nie zawsze przekłada się na sprzedaż.

Duże znaczenie w tym biznesie ma dystrybucja i dostępność gry. Po drugie sumaryczna liczba wyświetleń SGW3 na YouTube jest bardzo dobra. Dzisiaj rynek się zmienił, wiele serwisów gamingowych ma swoje kanały na YouTube i zamiast wklejać materiał z naszego kanału wolą go udostępniać u siebie na kanale. Nie chcemy tego im uniemożliwiać, dla nas najważniejsze jest to, aby informacja o grze dotarła do jak największej liczby osób

stwierdził Tymiński.

CI Games w okolicy historycznych maksimów

Oczekiwania wobec premiery Sniper Ghost Warrior 3 rosną, a reakcja na przesunięcie premiery jest umiarkowana. Kurs akcji CI Games zbliża się do historycznych maksimów z 2011 roku.

Wykres 1: Kurs akcji CI Games, lata 2008 – 2016.
Wykres 1: Kurs akcji CI Games, lata 2008 – 2016.

W tym momencie CI Games jest wyceniane na giełdzie na 400 mln zł. Spółka rzuciła w tym momencie wszystkie siły na produkcję i przygotowanie kampanii marketingowej SGW3. Do końca trudno ocenić z czego wynika opóźnienie. Z poważnych problemów przy produkcji, czy z chęci maksymalnego dopracowania produktu. Z komunikatów wysyłanych przez CI Games wynika, że jest to raczej to drugie.

Jedno jest pewne. Największe przedsięwzięcie w historii spółki jest konsekwentnie realizowane i po tym, co miałem okazję zobaczyć, wszystko wskazuje na to, że jest to ruch przemyślany. Rynek w tym momencie wycenił wszelkie szanse i ryzyka względem spółki. Kolejne cenotwórcze informacje najprawdopodobniej pojawią się na początku przyszłego roku, kiedy kampania promocyjna Sniper Ghost Warrior 3 zacznie się rozkręcać na dobre i zaczną spływać informacje odnośnie opinii influencerów, którym spółka planuje udostępnić grę przed jej premierą i raportów odnośnie preorderów.

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.