Akcje CI Games mocno spadają. Sprzedaż Lords of the Fallen nie spełniła oczekiwań inwestorów
Trzeci kwartał dla CI Games upłynął pod znakiem sporych kosztów marketingowych i związanych z pracą nad tytułem „Lords of the Fallen”. Choć spółka pozytywnie zaskoczyła dodatnią EBITDĄ i mniejszą stratą, w środę trwała wyprzedaż akcji po konferencji wynikowej, w efekcie doniesień sprzedażowych odnośnie produkcji "Lords of The Fallen".
W reakcji na trudną do oszacowania sprzedaż „Lords of the Fallen”, która może wahać się między 0,9 mln a 1 mln kopii, przed południem notowania CI Games zniżkowały o około 20 proc.
Zobacz także: Wyniki CD Projekt przebijają oczekiwania analityków. Sprzedaż Phantom Liberty przekroczyła 4,3 mln kopii
Są pierwsze efekty sprzedaży „Lords of the Fallen”
Od lipca do września rodzimy producent gier wypracował 36,9 mln zł przychodów, rezultat o ponad 240 proc. lepszy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. EBITDA opiewała na 9,6 mln zł, podczas gdy eksperci zakładali stratę na poziomie 2,4 mln zł. Z kolei strata netto wyniosła 1,6 mln zł. Analitycy szacowali ją na aż 3,8 mln zł.
W pierwszych trzech kwartałach CI Games osiągnęło zaś 59,1 mln zł przychodów, o 43 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o niemal 34 proc. do 16,3 mln zł, natomiast strata opiewała na 4,4 mln zł, podczas gdy rok temu zysk netto wynosił 9,5 mln zł. Na rezultaty w III kw. spory wpływ miał najnowszy tytuł „Lords of the Fallen”, który premierę miał 13 października.
„Premiera gry „Lords of the Fallen” miała miejsce 13 października, natomiast sprzedaż fizyczna była zrealizowana we wrześniu i październiku, dlatego też III kw. 2023 r. zawierał częściową sprzedaż produktów fizycznych, które zostały sprzedane do dystrybutorów przed premierą gry” komentuje zarząd w raporcie.
Oprócz marketingu, kluczowe było też powiększenie zespołu.
„Grupa odnotowała stratę z działalności operacyjnej w wysokości 1,7 mln zł w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 r. głównie w wyniku poniesionych kosztów marketingu zbliżającej się premiery gry „Lords of the Fallen”, przy równoczesnej inwestycji w rozwój zespołu” dodali zarządzający CI Games.
Zobacz także: Po serii odejść z zarządów i rozczarowujących inwestorów premier, producenci gier zaczynają opóźniać daty wydania tytułów
CI Games dalej pracuje nad Lords of The Fallen
Jak wynika z prezentacji inwestorskiej oraz wcześniejszych komunikatów CI Games, sprzedaż „Lords of the Fallen” opiewa obecnie na ponad 1 mln egzemplarzy. Podczas webinaru pojawiły się jednak pewne nieścisłości dotyczące tej wartości, a prezes Marek Tymiński stwierdził, że sprzedaż gry szacuje na między 0,9 mln a 1 mln kopii. Co więcej, do 28 listopada gra miała zostać zaktualizowana aż 26 razy, co powinno poprawiać recenzje graczy. Póki co jednak na ponad 25 tys. recenzji graczy jedynie 60 proc. jest pozytywnych.
Kurs akcji CI Games od początku 2023 roku
„Lords of The Fallen” to jedno z naszych głównych IP, które chcemy rozwijać. Nasz obecny ambitny cel zakłada osiągnięcie 100 mln dolarów zaraportowanego przychodu netto ze sprzedaży tego tytułu w perspektywie najbliższych lat. Zainteresowanie grą rośnie, dlatego mocno wierzymy, że uda nam się ten cel zrealizować” mówi prezes Tymiński.
Jednym z działań, które ten cel może pomóc zrealizować, jest ostatnia obniżka o około 30 proc. ceny gry podczas jesiennej wyprzedaży na platformie Steam. Zdaniem prezesa, miało to pomóc w mocniejszym wejściu na rynek produktu, który musi konkurować z wieloma tytułami.
Nadchodzą nowości
Od przyszłego roku spółka zatrudniająca ponad 400 deweloperów zamierza dalej zwiększać liczbę pracowników. Co więcej, od przyszłego roku studio pracować ma nad nową grą typu AAA o roboczej nazwie „Projekt 3” osadzoną w świecie fantasy. Przypomnijmy również, że w spółce trwa przegląd opcji strategicznych. Ewentualne decyzje mają być komunikowane przez spółkę w przyszłości.
Zobacz także: CI Games jest pewne jakości Lords of the Fallen na premierę. W IV kwartale spółka planuje aktualizację strategii