"Przykłady z branży pokazują, że dobre gry F2P mogą zarabiać 10 lat, a nawet dłużej" - relacja z czatu z Ten Square Games | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Czaty
16 kwi 2018, 21:31

"Przykłady z branży pokazują, że dobre gry F2P mogą zarabiać 10 lat, a nawet dłużej" - relacja z czatu z Ten Square Games

W poniedziałek, 16 kwietnia 2018 r. zorganizowaliśmy czat inwestorski z prezesem zarządu Ten Square Games – Maciejem Popowiczem. W czasie dyskusji prezes odpowiadał na pytania dotyczące trwającego IPO, wyników finansowych spółki i jej modelu biznesowego, perspektyw rozwoju w branży gier free-to-play i nowych produkcji studia m.in. gry wędkarskiej Fishing Clash. W spotkaniu, które cieszyło się dużym zainteresowaniem, wzięło udział ponad 650 inwestorów. Przedstawiciel spółki odpowiedział na 50 pytań. Zapraszamy do lektury całego zapisu czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z prezesem zarządu spółki Ten Square Games, Maciejem Popowiczem, na którym rozmawiać będziemy o trwającej publicznej ofercie akcji, perspektywach rozwoju i dalszej strategii działania.

 

Spotkanie odbędzie się w poniedziałek 16 kwietnia 2018 r. o godz. 13:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Zapraszam do udziału w czacie i zadawania pytań. Będę na nie odpowiadał w poniedziałek, 16 kwietnia 2018 r. od godz. 13:00.

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Dzień dobry, witam wszystkich serdecznie na czacie inwestorskim, zapraszam do zadawania pytań. Postaram się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich.

Obrazek użytkownika Anonim
Franek

Przychody z Fishing Clash dynamicznie rosną - czy trend może być kontynuowany w kolejnych miesiącach? Jaki jest maksymalny potencjał?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Gry free to play charakteryzują się tym, że większość przychodów osiągają po kilku miesiącach, lub nawet latach (jak w przypadku Let's Fish). Dlatego patrzymy w przyszłość z optymizmem i liczymy na coraz lepsze wyniki Fishing Clash.

Obrazek użytkownika Anonim
Franek

Jak długo możecie jeszcze zarabiać na Lets Fish?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Przykłady z branży pokazują, że dobre gry F2P mogą zarabiać 10 lat, a nawet dłużej.

Obrazek użytkownika Anonim
Franek

Dlaczego wypłacanie dywidendę zamiast przeznaczać gotówkę na szybszy rozwój?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Wypłacamy nadwyżkę gotówki, inwestycje realizujemy ze środków generowanych przez spółkę.

Obrazek użytkownika Paweł Warpechowski
Paweł Warpechowski

Jestem bardzo ciekawy, czy macie już opracowany plan działania na następny rok.
Obecnie wciąż mówi się o grach dla wędkarzy, czy macie już coś nowego, równie interesującego?
pozdrawiam
Paweł

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Nie mamy planów na kolejny rok. Monitorujemy rynek i podejmujemy decyzje w oparciu o bieżące trendy. Pod koniec tego roku wydamy grę o tematyce mini golfa. Wydamy też ok. stu mniejszych produkcji o różnej tematyce.

Obrazek użytkownika Anonim
Karol

Witam, na poczatku gratuluje sukcesu jakim niewatpliwie jest Panstwa firma, rentowna od poczatku dzialalnosci. Dynamiczny rozwoj a koszty zarzadu maleja, rzadko spotykane. Dwa pytania:
1. Ile czasu zajmie dwom grom zapowiadanym na 2018 przejscie z fazy softlauch do pelnego debiutu? Czy bedzie to okres podobny do obecnych gier (12-18miesiecy) czy dluzszy ze wzgledu na nowy dla Panstwa multiplayer?
2. W 2017 33% przychodow grupy to przychody z reklam, czy w przyszlosci wskaznik ten docelowo ma pozostac na podobnym poziomie?
Dziekuje, pozdrawiam

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

1. Planujemy poświecić na soft launch około 6 miesięcy
2. Naszym celem jest maksymalizacja zarówno przychodów z reklam, jak i mikropłatności. Naszym celem nie jest osiągniecie konkretnego podziału pomiędzy te dwie metody. W I kwartale 2018 reklamy stanowiły 16% (ze względu na wzrost przychodów z Fishing Clash)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Proszę o podanie szczegółów programu motywacyjnego i dlaczego został on zmieniony przed IPO?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Program motywacyjny zakłada, że wynik EBITDA wyniesie 26 mln zł w tym roku, 31,5 mln zł w kolejnym i 35 mln zł w 2020 r. Został podwyższony już w kwietniu ze względu na bardzo dobre wyniki Fishing Clash, które okazały się lepsze od naszych pierwotnych założeń.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Ile średnio wydają pieniędzy gracze w takich grach jak wasze?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Gracz, który w Let's Fish wyda pieniądze w danym miesiącu przeznacza na to w jego trakcie 130-150 zł.

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Po co Wam spółka w Indiach – czy to jest tylko studio, czy też marketing, handel?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Tylko studio, celem tej placówki jest tworzenie nowych gier i możliwosc zaistnienia na oblrzymim rynku pracy.

Obrazek użytkownika Anonim
Eicco

Czy akcjonariusze mają lock-upy na swoje akcje?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Wszystkich obecnych akcjonariuszy, nawet tych którzy nie sprzedają akcji, będzie obowiązywał 18-miesięczny lock-up.

Obrazek użytkownika Anonim
TrF

Plan motywacyjny zakłada 26 mln zł EBITDA w tym roku i 35 mln zł EBITDA w 2020, czy to ostrożne, czy ambitne założenia?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Patrząc po wynikach Fishing Clash z początku tego roku są to motywujące cele, ale czujemy się z nimi dziś bardzo komfortowe.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wyglada monetyzacja małych produkcji? Czy gracze są skłonni płacić w prostych grach?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Proste gry są monetyzowane prawie wyłącznie przez reklamy.

Obrazek użytkownika Anonim
Antoni Rędziniak

Panie Prezesie,
Jaki sposób komunikacji z inwestorami wybierze spółka? Czy możemy się spodziewać częstych raportów odnośnie np. liczby graczy, liczby pobrań gier? Może mają w planach Państwo comiesięczne raportowanie pewnych danych? Jak bardzo "przejrzyści" chcecie być i jak często planujecie komunikować się z rynkiem?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Chcemy prowadzić otwartą politykę informacyjną, może świadczyć o tym zakres danych z Prospektu i prezentacji. Od liczby pobrań ważniejsze dla nas są takie współczynniki jak MAU, DAU i monetyzacja gier. Obecne MAU (czyli miesięczna liczba aktywnych graczy) to 21 mln.

Obrazek użytkownika Anonim
Erni

Czy cena 48zł. za akcję nie jest za wysoka?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Cena emisyjna zostanie ustalona w ramach trwającego procesu book-buildingu i opublikowana do godziny 9:00 20 kwietnia

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany IPO

Czy planujecie Państwo w najbliższym czasie premiery gier spoza branży wędkarskiej np. sportowe lub inne?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Tak, większość małych gier nie jest związana z tą tematyką. Jeśli chodzi o większe projekty, to pod koniec roku planujemy premierę gry o tematyce mini golfa.

Obrazek użytkownika Anonim
Toja

Dlaczego po sprzedaży NK zdecydowaliście się akurat na wejście w branżę gier?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Jeszcze w trakcie pracy nad NK rozwinęliśmy największą w polscę platformę gier F2P, już wtedy zauważyliśmy ogromny potencjał tej branży. Postanowiliśmy, że to jest rynek, na którym chcemy funkcjonować.

Obrazek użytkownika Anonim
KamBob

Witam serdecznie. Dlaczego właściciele pozbywają się części udziałów w tak dobrze prosperującej spółki? Czy jest to skorzystanie z boomu na spółki gameingowe? Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Wejście na giełdę ma na celu związanie ze spółką kluczowych pracowników (plan motywacyjny) i pozyskanie nowych dzięki wzmocnieniu wizerunku na rynku pracy.

Obrazek użytkownika Anonim
Piotr

Jak się popatrzy na wykresy sprzedaży smartfonów to można wysnuć wniosek, że rynek się już nasycił, więc czy to nie jest zły znak dla spółki?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Dzięki temu, że smarfony są już tak popularne, rynek gier mobilnych może rosnąć tak szybko. Według raportu NewZoo jest to już największa część rynku gier, a w najbliższych latach ma dominować i ma generować wyższe przychody niż rynek PC i konsol razem wzięte.

Obrazek użytkownika Anonim
Toja

czy możecie przejmować inne firmy, a może to was ktoś kupi?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Obecnie nie prowadzimy żadnych zaawansowanych rozmów w zakresie akwizycji. Nie wykluczamy takich rozmów w przyszłości. Co do potencjalnego przejęcia TSG, na daną chwilę również nie mamy żadnych konkretnych umów w tym zakresie, niemniej warto zauważyć, że aktywność akwizycyjna na globalnym rynku producentów gier jest znacząca.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany IPO

Czy inwestorzy mogą być spokojni, że spółka nie złamie obietnicy dot. braku emisji nowych akcji przez kolejne 12 miesięcy?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Zgodnie z umowa lock-up spółka nie będzie emitować akcji przez najbliższe 12 miesięcy.

Obrazek użytkownika Anonim
Analityc

Do której spółki z GPW lub NC wam najbliższej jeśli chodzi o model biznesowy?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Nie ma spółki na GPW z podobnym modelem biznesowym do naszego, jeśli wybierać z tych notowanych na GPW to najbliżej nam do Cherrypick, który jest skupiony wyłącznie na modelu F2P.

Obrazek użytkownika Anonim
Bynio

Czy polski rynek gier mobilnych jest jeszcze atrakcyjny i ma perspektywy wzrostu, czy będziecie się skupiać na innych

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Ponad 90% przychodów spółki pochodzi spoza Polski, jesteśmy firmą globalną. Najważniejsze dla nas rynki pod względem przychodów to USA, Europa Zachodnia, czy Australia.

Obrazek użytkownika Anonim
korek

Dużo się mówi o kwestiach etycznych dot. mikropłatności, lootboksów itd. Co myślicie o tym zagadnienie i czy mogą Was dotknąć regulacje państwowe w tym zakresie?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Nie boimy się - jesteśmy spółką działającą etycznie. Dbamy o to, żeby nasi klienci dokonywali zakupów i płatności w pełni świadomie. Tylko dzięki temu zostaną z nami na dłużej. Przedmiotów kupionych w grze nie da się odsprzedać czy wypłacić pieniędzy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Studio we Wrocławiu kupił CD Projekt, nie boicie się że zabierze Wam ludzi?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

CD Projekt działa w innym segmencie branży i potrzebuje pracowników o innym profilu i umiejętnościach.

Obrazek użytkownika Maciej Dzwonnik
Maciej Dzwonnik

W jakiej proporcji te 21 mln graczy dzieli się pomiędzy platformy Android i iOS?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Zdecydowana większość to użytkownicy Androida.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany IPO

Czy planujecie większą ekspansję na rynki europejskie, aby ustabilizować nieco ryzyko różnic kursowych? Dolar obecnie jest w trendzie spadkowym, natomiast kurs euro jest stosunkowo stabilny.

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Jesteśmy firmą globalną. Jesteśmy bardzo mocni w Europie Zachodniej i jeszcze mocniejsi w Stanach.

Obrazek użytkownika Anonim
Dede

Czy gry będące dużymi produktami pochodzą z fabryki gier?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Fabryka gier robi małe gry, ale takie projekty, które osiągną sukces mogą być zrealizowane jako duże produkcje.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dzień dobry. Jestem zainteresowany kupnem akcji.

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Dziękujemy za zainteresowanie. Zapisy dla inwestorów indywidualnych trwają do 18 kwietnia.

Obrazek użytkownika Anonim
Franek

w Tym roku przychody dynamiczne rosną. Czy w tym kontekście należy się spodziewać również wyższych kosztów czy raczej wyższej marży zysków?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Część kosztów jest powiązana z przychodami (np. prowizje Apple i Google), ale biorąc pod uwagę strukturę kosztów i tak można oczekiwać że przychody będą rosły szybciej niż koszty.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy ten ostatni skok zysków na Let's Fish jest do utrzymania, czy to tylko tak pod IPO?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Ten wzrost wydarzył się ponad pół roku temu i nic nie wskazuje, żebyśmy nie mieli utrzymać tego poziomu przychodów w kolejnych miesiącach

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego spółka zdecydowała się na wypłatę regularną dywidendy a nie na reinwestowanie środków - w końcu jesteście w branży wzrsotowej

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Dlatego, że realizujemy plany strategiczne z generowanych środków - wypłacamy nadwyżkę.

Obrazek użytkownika Anonim
Gaweł

jakich zysków zarząd spodziewa się za rok i z czego ta prognoza wynika?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Spółka nie publikuje prognoz. Pracujemy nad tym, żeby wykonać cele planu motywacyjnego

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Jak trudno jest zatrzymać/pozyskiwać pracowników w waszej branży?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Firm, kóre robią gry F2P jest niewiele, a tych które robia to z sukcesem jest jeszcze mniej. Z większością naszych pracowników jesteśmy związani od wielu lat oraz mamy bardzo niską rotację zespołu. Dzięki wejściu na giełdę możemy stworzyć system motywacyjny, który jeszcze bliżej zwiąże pracowników z firmą i jej sukcesem.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Dlaczego rozdrabniacie się na produkowanie dziesiątek małych gier?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Segment małych gier przynosi nam istotne przychody i zysku. To dla nas też laboratorium R&D w którym możemy testować nowe pomysły i rozwiązania.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany

Z naszą klasą strzał w 10, potem gaming i też sukces, to co będzie następne - panie prezesie?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Dalsze produkcje w Ten Square Games!

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany

Czy dwie największe produkcje nie podbierają sobie nawzajem graczy bo temat ten sam?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

To mocno różne gry. Fishing Clash jest bardziej mid-core (gry bardziej hardcorowe, jak Let's Fish, mają większą barierę wejścia dla początkujących użytkowników).

Obrazek użytkownika Anonim
Gerda

czy prezes zamierza wyjść z czasem z tej inwestycji tak jak to zrobił z NK?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Nie ma takich planów. TSG jest jedynym projektem w którym obecnie uczestniczę.

Obrazek użytkownika Anonim
korek

Jaki jest plan wydawniczy na ten rok?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

W tym roku wydamy m.in. Fishing Brawl, grę wędkarską która jednak będzie dużo bardziej casualowa od np. Fishing Clash. W drugiej połowie roku planujemy premierę dużej produkcji o tematyce minigolfa. Wydamy też ok. stu mniejszych gier o różnej tematyce.

Obrazek użytkownika Anonim
Trystero

Nie widzi Pan żadnego problemu etycznego/ryzykaregulacyjnego w przypadku segmentu zaangażowanych graczy wydających po kilkadziesiąt tysięcy złotych na mikropłatności w grach TSG?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Płatności o których mowa są mocno rozłożone w czasie. Rekordy wymienione w Prospekcie dotyczą Let's Fish, które ma 6 lat. Stosujemy mechanizmy w których gracz bardzo świadomie decyduje się na dokonanie płatności. Można porównać nas tutaj np. do Lego, gdzie też znajdą się osoby wydające setki tysięcy złotych żeby mieć całą kolekcję - dotyczy to różnych produktów hobbystycznych, choćby modelarstwa.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Do której spółki najlepiej porównać TenSquareGames?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Z globalnych producentów najbliżej nam do takich firm jak MiniClip, czy Playrix.

Obrazek użytkownika Anonim
kamillo

jakie jest zatrudnienie w pana firmie?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

120 0sób w Polsce i Indiach

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany IPO

Czy planujecie w najbliższym czasie kredyty lub inne formy obcego zadłużenia? Bilans spółki prezentuje się nadzwyczaj dobrze pod względem pasywów.

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Nie planujemy obecnie dodatkowego finansowania zewnętrznego. Działalność operacyjna generuje nadwyżki gotówki, którą dzielimy się z akcjonariuszami.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy jesteście obecni na rynku chińskim?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Jesteśmy, ale nie jest znacząca obecność. To trudny rynek na którym trzeba działać z lokalnymi partnerami.

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

jaka gra podobna do Waszych - według Pana - to dla was wzór do naśladowania??? kto jest waszym największym konkurentem na rynku a kto jest na nim liderem?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Np. Supercell jest przykładem wartym naśladowania.

Obrazek użytkownika Anonim
AR

Zwraca Pan uwagę na to, że aktywność akwizycyjna na globalnym rynku producentów gier jest znacząca - czy w przyszłości patrzyłby Pan przychylnie na taką ofertę przejęcia TSG ?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

W przyszłości niczego nie wykluczamy. Gdyby pojawiła się oferta atrakcyjna dla Akcjonariuszy, to pewnie moglibyśmy o niej rozmawiać.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Jeżeli chodzi o przyszłość TSG to zamierzacie się bardziej skupiać na wielkich produkcjach czy raczej tych mniejszych ?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Naszym głównym celem jest tworzenie dużych produkcji o ogromnym potencjale przychodowym

Obrazek użytkownika Anonim
kambob

Dziękuję za odpowiedź na poprzednie pytanie. Mam jeszcze jedno. Czy istnieje taka możliwość i czy planujecie Państwo zabezpieczyć się w jakiś sposób przed ryzykiem kursowym? Tak jak Pan wspominał, większość przychodów generujecie w EUR i PLN. Pozdrawiam

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Większość przychodów generujemy w USD i EUR. Równocześnie wydatki marketingowe są w dużej części również ponoszone w tych walutach. Jest to więc naturalny hedging.

Obrazek użytkownika Anonim
Trystero

Z jaką część przychodów ogółem odpowiada segment najbardziej zaangażowanych graczy?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Mniej niż 10 procent.

Obrazek użytkownika Anonim
Henryk

W co lubi Pan Prezes grać w czasie wolnym?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Kiedyś w Quake 3, teraz w Overwatch. Z naszych produkcji w Fishing Clash.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy produkowanie gier mobilnych, ale płatnych z góry interesuje spółkę?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Nie. Stawiamy tylko na F2P

Obrazek użytkownika Anonim
Bartek

Czy któryś z planowanych przez Państwa dużych projektów (np. golf) jest czymś unikatowym w skali rynku czy też należy spodziewać się dużej konkurencji?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Niektóre gry mogą się wydawać na pozór podobne, ale na pewno nasze duże produkcje wyróżniają się i będą się wyróżniać od innych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy w modelu biznesowym spółki są zawarte przychody z reklamowania prawdziwych produktów w grze np. wędek itp?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Obecnie nie ma

Obrazek użytkownika Anonim
Marcin

Czy zastanawiają się Państwo nad stworzeniem gry o potencjale e-sportowym?

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Nie mamy takich planów

Obrazek użytkownika Maciej Popowicz
Maciej Popowicz

Dziękuję wszystkim za aktywne uczestnictwo w czacie i zadane pytania.
Wiecej informacji o ofercie: https://tensquaregames.com/ipo/ (link is external)

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.