Przejdź do treści

udostępnij:

Dino rozbiło bank! Sprzedano wszystkie akcje po cenie wyższej niż maksymalna!

Udostępnij

Już dawno nie było tak dużej oferty na GPW. Już dawno też nie było takiego zainteresowania ze strony funduszy. Dla inwestorów instytucjonalnych, którym sprzedano 95% wszystkich oferowanych akcji, spółka ustaliła cenę ostateczną powyżej ceny maksymalnej w wysokości 34,50 zł za akcję.

Inwestorzy indywidualni także objęli wszystkie oferowane w ich transzy akcje po cenie maksymalnej, czyli 33,50 zł za akcję. Niestety spółka nie podała na ile akcji zapisali się inwestorzy indywidualni, więc nie można oszacować skali redukcji zapisów.

Pierwszy taki debiut od czterech lat

IPO Dino jest niewątpliwie największym debiutem na giełdzie w ostatnich latach. Fundusz private equity sprzedał cały swój pakiet akcji. Oferta osiągnęła więc wartość 1,65 mld zł. Można ją porównać jedynie do ofert spółek Skarbu Państwa wprowadzanych w 2013 roku: oferta spółki Energa wyniosła w tamtym czasie 2,4 mld zł, a PKP Cargo - 1,4 mld zł. Jeśli zaś chodzi o prywatne podmioty, to wielkością oferty Dino może dorównać tylko sprzedaży akcji Alior Banku (2 mld zł) w 2012 roku.

Podczas roadshow spotkaliśmy się z ponad setką inwestorów instytucjonalnych w Warszawie, Londynie i innych miastach Europy oraz około 40 funduszami w Stanach Zjednoczonych. Zainteresowanie naszą ofertą publiczną było bardzo duże, co przełożyło się na ustalenie ostatecznej ceny akcji dla inwestorów instytucjonalnych na poziomie wyższym od ceny maksymalnej. Niezwykle cieszy nas okazane przez inwestorów zaufanie. Chcemy nadal konsekwentnie realizować nasze strategiczne cele i utrzymać dynamiczne tempo wzrostu

powiedział prezes Szymon Piduch.

Cena ostateczna dużo mówi o wierze inwestorów we wzrost

Biorąc pod uwagę cenę ostateczną, kapitalizacja Dino osiąga wartość około 3,4 mld zł. Natomiast wartość wskaźnika ceny do zysku podnosi się do C/Z = 22,37. Jest to więc poziom wyższy niż u konkurentów.

Oznacza to, że inwestorzy uwierzyli w model biznesowy, który pozwala na kontynuację dynamicznego rozwoju sieci w zakładanym tempie ok. 100 sklepów rocznie. Przypomnijmy, że obecnie Dino posiada ponad 600 sklepów, ale zakłada podwojenie tej liczby do 2020 roku. Zarząd szacuje, że w Polsce jest miejsce nawet na 2700 sklepów ich marki.

Akcje Dino zostaną przydzielone inwestorom 12 kwietnia. Różnica cenowa między transzami może oznaczać, że debiut spółki na GPW planowany na dzień 21 kwietnia może być bardzo udany.

Zobacz także: Analiza IPO Dino Polska: Czy warto kupić akcje debiutującej spółki?


 

Udostępnij