SkinWallet może zadebiutować na NewConnect na początku września
Skinwallet, właściciel platformy do handlu dobrami cyfrowymi, może w najbliższych tygodniach zadebiutować na rynku NewConnect
Skinwallet jest spółką założoną w ramach funduszu venture buildingowego Tar Heel Capital Pathfinder. Zajmuje się prowadzeniem platformy handlu dobrami cyfrowymi w grach wideo. Innymi słowy pośredniczy w handlu wirtualnymi przedmiotami - takimi jak „skórki” na broń, czyli tzw. „skiny” - w popularnych grach wideo.
Platforma do handlu dobrami cyfrowymi
Spółka jest aktywna głównie na rynku związanym z grą Counter-Strike: Global Offensive. Prowadzi także handel przedmiotami z gier Dota 2 oraz Team Fortress2 i stale rozszerza pole działania o nowe gry i systemy płatności. Wyróżnikiem spółki na tle konkurencji jest możliwość szybkiej, automatycznej wyceny przedmiotu i otrzymania za niego gotówki. SkinWallet obecnie skupia się nad stworzeniem nowej platformy (tzw. marketplace), która ma być miejscem bezpośredniego handlu przedmiotami między graczami.
„Model biznesowy spółki Skinwallet polega na wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów do skupowania skórek z gier z dyskontem na poziomie 50% oraz ich odsprzedaży na zewnętrznych platformach do handlu skinami po cenie 20-30% wyższej, niż cena zakupu. Dzięki zastosowaniu takiego modelu nasze przychody rosną w tempie ok. 35% kwartał do kwartału, a sama spółka stała się rentowna na kilka miesięcy przed założonym terminem osiągnięcia progu rentowności. Kolejnym krokiem w naszym rozwoju jest uruchomienie własnej platformy do obrotu skórkami, co powinno mieć miejsce na przestrzeni najbliższych tygodni” – wyjaśnia Kornel Szwaja, prezes SkinWallet.
Zobacz także: Dynamiczny wzrost liczby aktywnych użytkowników platformy Skinwallet
Bardzo szybko rosnąca nisza
Spółka znalazła sobie niszę w handlu dobrami cyfrowymi. Ona z kolei bazuje na szybko rosnącym rynku e-sportu. Jest to forma rywalizacji drużyn w grach komputerowych. Zawody e-sportowe gwałtownie zyskują na popularności i obecnie są oglądane przez miliony widzów na całym świecie. Szacuje się, że w zeszłym roku rozgrywki e-sportowe obejrzało łącznie 0,5 mld ludzi.
Wraz z rynkiem e-sportu, rośnie też rynek obrotu dobrami cyfrowymi, w którym partycypuje SkinWallet. W czerwcu liczba aktywnych użytkowników platformy SkinWallet wzrosła o 300% rok do roku. Tylko w I półroczu 2020 r. łączna liczba użytkowników była wyższa o 150% w porównaniu do całego 2019 r.
Szybki wzrost całego rynku - ale też popularności usług SkinWallet - przekłada się na wyniki finansowe. W czerwcu platforma osiągnęła ponad 1 mln zł przychodów.
„W ciągu ostatnich miesięcy odnotowaliśmy istotny wzrost aktywnych użytkowników platformy Instant. W zeszłym miesiącu było ich 4-krotnie więcej niż w czerwcu zeszłego roku. Jest to potwierdzenie ponadprzeciętnej skuteczności naszej strategii marketingowej. Dlatego intensyfikujemy działania mające na celu promocję zarówno platformy Instant, jak i nowej platformy Marketplace, która niebawem zostanie uruchomiona. Regularnie powiększamy również nasz zespół o nowych specjalistów, szczególnie z dziedzin marketingu oraz analizy danych, aby zwiększać nasze zasięgi” – tłumaczy Kornel Szwaja.
Zobacz także: Skinwallet kontynuuje wzrost i otwiera się na rynki rosyjskojęzyczne
Debiut SkinWallet na NewConnect już za kilka tygodni
Spółka otrzymała od Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego dostęp do systemu ESPI, co jest kolejnym formalnym krokiem wymaganym przed debiutem na rynkach GPW.
Możemy się więc spodziewać, że niedługo zostaną podjęte uchwały dotyczące wprowadzenia do obrotu akcji SkinWallet. Sam debiut nastąpi więc prawdopodobnie na początku września, ale ostateczny termin nie został jeszcze ogłoszony.