Notowania Answear wystrzeliły! Kurs +38% w pierwszych minutach debiutu
Wysokie zainteresowanie w ofercie publicznej przełożyło się także na wyjątkowo udany debiut Answear.com. Kurs w pierwszych 5 minutach debiutu wzrósł o 38%
W piątek, 8 stycznia 2021 r. wystartowały notowania jednej z największych platform sprzedaży odzieży on-line, Ansewar.com. Spółka zadebiutowała na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. O godzinie 9:05 cena akcji skoczyła do 34,50 zł w porównaniu do kursu odniesienia wynoszącego 25 zł.
Zobacz także: Debiut Answear.com: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce
Oferta publiczna z dużym zainteresowaniem wśród inwestorów indywidualnych
Zainteresowanie akcjami było bardzo duże już w trakcie oferty publicznej. Inwestorzy indywidualni złożyli zapisy, które przekraczały wielokrotnie dostępną dla nich pulę. Mogliby sami objąć ofertę akcji i to 6-krotnie. Redukcja zapisów była więc wyjątkowo duża i wyniosła 96,6%.
Wśród inwestorów instytucjonalnych zainteresowanie ofertą było mniejsze. Po zakończeniu budowy księgi popytu spółka zdecydowała się na obniżenie ceny akcji do wysokości 25 zł, czyli o 31,5% niżej od ceny maksymalnej. Nie sprzedano też wszystkich oferowanych akcji już istniejących należących do funduszu MCI.PrivateVentures FIZ, ale uplasowano z sukcesem wszystkie akcje nowej emisji.
Answear pozyskał z IPO 46 mln zł brutto. Środki zostaną przeznaczone na zwiększenie oferty produktowej i wsparcie marek własnych, a także na ekspansję zagraniczną.