Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Technologiczna spółka Escola rozpoczyna crowdfunding udziałowy. Co warto wiedzieć o ofercie akcji

Udostępnij

Polska spółka tworząca aplikacje webowe oraz mobilne rozpoczęła ofertę akcji w formule crowdinvestingu (crowdfundingu udziałowego). Escola planuje pozyskać do 4 mln zł z przeznaczeniem na rozwój i stworzenie nowych własnych produktów cyfrowych oraz na akwizycje spółek z branży IT.

Obecnie trwa oferta skierowana do większych inwestorów indywidualnych, a od 3 sierpnia rozpoczną się zapisy na platformie CrowdConnect dla wszystkich chętnych.

Zobacz także: Escola rozpoczyna ofertę publiczną akcji. Spółka z branży IT planuje pozyskać do 4 mln zł

Czołowy deweloper aplikacji webowych i mobilnych

Spółka technologiczna Escola dostarcza dedykowane i złożone rozwiązania IT zarówno dla klientów korporacyjnych, jak i indywidualnych. Tworzy także aplikacje mobilne. Escola wdrożyła już ponad 120 projektów. Zajęła 6. miejsce w światowym rankingu najszybciej rosnących firm IT według Clutch w 2021 r. Z kolei jej spółka zależna otrzymała dwie nagrody Mobile Trends Awards 2019 i 2021 za stworzenie aplikacji Orlen Mobile i aplikacji dla Radio 357. Spółkę rozwija dr Krzysztof Wojewodzic, który jest jej głównym akcjonariuszem.

„Wejście na rynek aplikacji mobilnych w Polsce okazało się świetnym wyborem. Pokazują to kolejne kontrakty z naszymi klientami, a także wysokie – 6. miejsce w rankingu Clutch. Jestem dumny z tego wyróżnienia, szczególnie, że w skali Polski zajęliśmy pierwsze miejsce, kolejna firma z polski zajęła 24. miejsce” – mówi dr Krzysztof Wojewodzic, większościowy akcjonariusz i prezes zarządu Escoli.

Spółka oferuje kompleksowe usługi tworzenia projektów informatycznych, od projektu, przez development i wdrożenie, na utrzymaniu i dalszym rozwoju kończąc.

Escola usługi

Poza podstawową działalnością na rynku software house, Escola działa też w segmencie venture building, w którym tworzy produkty mogące się stać niezależnymi firmami w perspektywie najbliższych lat. Jednym z celów emisji jest właśnie rozwój tego sektora działalności.

Escola w swoim portfolio rozwija 5 produktów. Pierwszy z nich to Meetinga, czyli aplikacja służąca do obsługi spotkań, konferencji czy targów. Organizator wydarzenia otrzymuje dostęp do 40 modułów, dzięki czemu może dowolnie edytować treści, ankiety itp. Kolejnym produktem jest Frivo, czyli aplikacja przeznaczona dla restauratorów. Jej zadaniem jest rozwiązanie problemu branży gastronomicznej jakim są często długie kolejki, a czasem nawet rezygnacja klientów z zamówienia.

Wśród rozwiązań proponowanych przez spółkę z branży IT jest również PupileVet. Rozwiązanie jest dedykowane dla weterynarzy, ale również opiekunów zwierząt czy groomerów. Dzięki aplikacji można zdalnie rezerwować wizyty. Innym produktem jest Escola LMS, czyli nowatorskie podejście do e-learningu.Przygotowany system pozwala na tworzenie platform szkoleniowych.

Najnowszym i jednocześnie ostatnim produktem Escoli jest Heseya. Jak mówi Krzysztof Wojewodzic, to e-commerce tworzony na bazie dotychczasowych doświadczeń podczas realizacji dedykowanych sklepów dla klientów.

Plany rozwoju

Escola w swojej strategii rozwoju na lata 2021-2022 zakłada tworzenie grupy kapitałowej w oparciu o dwie kategorie. Pierwsza z nich będzie opierać się na działalności usługowej poprzez ekspansję zagraniczną oraz powiększenie działu marketingu. Do końca 2021 roku spółka planuje rozwinąć zespół do 70 osób, natomiast na koniec 2022 roku chce mieć już 100 osób. Zwiększenie zatrudnienia będzie możliwe poprzez akwizycję spółek o zbliżonym profilu działalności, co jest jednym z celów oferty publicznej akcji.

Drugim segmentem działalności będzie tworzenie grupy poprzez spółki zależne. Realizację tego celu ma umożliwić komercjalizacja wyżej wymienionych produktów własnych należących do Escoli. Zgodnie z celami emisyjnymi spółka będzie rozwijać się również w segmencie venture building. W tym celu aktywnie poszukuje nowych przedsiębiorstw, aby poszerzać portfolio produktowe firmy.

Zobacz także: Escola planuje pozyskać do 4 mln zł z emisji akcji. Kampania crowdinvestingowa na Crowdconnect.pl ruszy 27 lipca

Dane finansowe

Escola podała wyniki finansowe za lata 2019 – 2020. Jej przychody wzrosły średnio o 180% rocznie w latach 2019-2020. Na koniec 2020 r. spółka wykazała przychody w wysokości 6,2. mln zł i zysk netto 1,3 mln zł. Escola podała też, że na koniec 2020 roku posiadała prawie 1 mln zł gotówki, a jej kapitały własne wynosiły 2,3 mln zł.

dane finansowe escola

Escola publikuje też prognozy finansowe na 2021 rok. Zakłada osiągnięcie przychodów na poziomie 9 mln zł, EBITDA wyniesie 2 mln zł, a zysku netto 1,5 mln zł.

Zobacz także: Spółka Escola zanotowała średni wzrost przychodów o 182 proc. za lata 2019-2020

Oferta akcji Escola w formule crowdinvestingu

Kampania crowdinvestingowa ruszyła 27 lipca. W pierwszej transzy akcje zostaną zaoferowane większym inwestorom indywidualnym. Od 3 sierpnia ruszy drugi etap kampanii na platformie CrowdConnect skierowany do wszystkich inwestorów. Zapisy potrwają maksymalnie do 10 sierpnia.

Escola planuje pozyskać do 4 mln zł. Środki zostaną przede wszystkim spożytkowane na zakup 2 software housów. Na ten cel spółka planuje przeznaczyć do 2,1 mln zł. Kolejne 1,4 mln zł posłuży do rozwoju aplikacji Frivo, produktu Escola LMS oraz rozwoju systemu w obszarze e-commerce.

cele emisyjne ecola

„Większość celów emisyjnych będziemy starali się zrealizować do końca przyszłego roku” – mówi dr Krzysztof Wojewodzic. „Po przeprowadzonej emisji chcemy jeszcze bardziej skupić się na venture buildingu, rozwijaniu obecnych i tworzeniu nowych produktów cyfrowych. Widzimy, że przejęcia, inwestycje w ludzi i technologię generują zadowalające wyniki” - dodaje Wojewodzic.

Nie jest to pierwsza oferta akcji w formie crowdfundingu udziałowego. Escola przeprowadziła także emisję w 2017 r. pozyskując 400 tys. zł. Dwa lata później, w drugiej rundzie inwestycyjnej pozyskała 521 tys. zł.

Cena akcji w ofercie publicznej została wyznaczona w wysokości 14,50 zł za akcję. Przekłada się to na wycenę spółki w wysokości 22 mln zł post-money.

Escola zamierza dołączyć do spółek notowanych na alternatywnym rynku GPW. Debiut na NewConnect planowany jest na 2022 r. W procesie przeprowadzanej oferty i późniejszego wejścia na rynek NewConnect, Escola współpracuje z Grupą Kapitałową INC.

Zobacz także: Debiuty w 2021 r. oraz artykuły o spółkach debiutujących

---

Wszystkie treści zawarte w artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny. Decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie podejmowane są na wyłączną odpowiedzialność Użytkownika Serwisu.

Zawarte w artykule dane, opracowania, informacje, analizy zostały przygotowane wyłącznie w celach informacyjnych, są tylko i wyłącznie subiektywnymi opiniami autorów i nie są rekomendacjami zawarcia transakcji w rozumieniu § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów lub wystawców m. in. nie opierają się na żadnej metodzie wyceny walorów oraz nie określają ryzyka inwestycyjnego, nie zawierają bezpośrednich zaleceń podjęcia określonych działań inwestycyjnych, przez co nie mogą być traktowane jako doradztwo finansowe, prawne, podatkowe czy też jakiekolwiek inne doradztwo inwestycyjne w rozumieniu art.76 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Zgodnie z powyższym autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie treści zawartych w artykule albowiem nie jest intencją Usługodawcy dokonywanie bezpośrednich porad inwestycyjnych.

Udostępnij