Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Deweloper gier Vixa Games rozpoczyna ofertę akcji i planuje debiut na NewConnect

Udostępnij

Vixa Games rozpoczyna ofertę akcji, w ramach której planuje pozyskać do 3 mln zł. Środki posłużą sfinansowaniu tworzenia gier i powiększeniu zespołu deweloperskiego. Spółka planuje debiut na NewConnect w II kw. 2022 r.

Studio Vixa Games działa od 2016 r. Jest niezależnym producentem gier casualowych z segmentu indie premium. Najpopularniejsze tytuły studia to m.in. Jumping Joe i Love Colors. Gra Jumping Joe od premiery w 2019 r. sprzedała się w 150 tys. egzemplarzy na Nintendo Switch i został pobrany ok. 0,5 mln razy w wersji mobilnej. Na I kwartał 2022 r. planowana jest premiera kolejnego tytułu, Dino Galaxy Tennis. Jest to gra w trybie wieloosobowym. Tytuł zostanie wydany na Nintendo Switch oraz na platformy PlayStation, Xbox i PC.

Zobacz także: Vixa Games ma umowę z globalnym wydawcą – firmą Ravenage

Nowe autorskie tytuły i model biznesowy Vixa Games

Największym tytułem, opracowywanym przez Vixa Games, jest The Crackpet Show. Jest to gra z gatunku roguelite z rozgrywką opartą o kooperację graczy.

„Z The Crackpet Show wiążemy duże nadzieje. Promocyjne materiały z gry zostały wyświetlone ponad 5,4 mln razy. Stronę główną gry na platformie Steam odwiedziło 209 tys. unikalnych użytkowników. Aktualna Steam Wishlist gry wynosi ok. 20 tys. graczy.” – mówi Juliusz Mićko, prezes zarządu Vixa Games.

The Crackpet Show Vixa Games

Gra zostanie udostępniona 16 grudnia na komputery stacjonarne w formule wczesnego dostępu. Będzie dostępna w 10 wersjach językowych. Budżet The Crackpet Show wynosi ok. 1,4 mln zł. Wydawcą gry jest Ravenage. Spółka liczy na 100 tys. sprzedanych sztuk na wszystkie platformy.

Zobacz także: The Crackpet Show od Vixa Games zadebiutuje 16 grudnia na Steam

 

Drugim tytułem, którego produkcja ma się niedługo rozpocząć, jest Horrorchero - gra w formule survival horroru. Fabuła nawiązuje do klasycznych opowieści grozy. Gracz ma za zadanie przetrwanie w coraz bardziej nieprzyjaznym środowisku.

Horrochero Vixa Games

„Gra charakteryzuje się rozbudowanym system craftingu, szybkim rozwojem wydarzeń, inteligentnymi przeciwnikami, a także szerokim zakresem stanu zdrowia postaci, który decyduje o jego możliwościach.” - podaje spółka.

Nakłady na produkcję docelowo mają się zamknąć w 1,2 mln zł. Spółka szacuje sprzedaż tytułu na poziomie 120-130 tys. sztuk.

Vixa Games planuje także prace nad tytułem Caravan. Jest to ekonomiczna gra strategiczna osadzona w czasach po apokalipsie. Gracz będzie miał za zadanie budowę rozbudowę sieci handlowej. Szacowane nakłady mają wynieść do 1,25 mln zł. Także w przypadku Caravan spodziewana sprzedaż ma być na poziomie od 120 do 130 tys. sztuk.

Caravan Vixa Games

„Lada chwila rozpoczynamy także prace nad grami Caravan i Horrorchero. Obie docelowo będą dostępne w wersji na konsole oraz komputery osobiste. Tym razem nasze projekty dedykujemy fanom gier typu survival horror oraz miłośnikom gier handlowych z elementami akcji. Wierzymy, że różnorodne portfolio przyciągnie do naszych produkcji szeroką rzeszę fanów” – dodaje Juliusz Mićko.

Dodatkowym źródłem przychodów dla spółki ma być, rozpoczęta na początku listopada, współpraca z Intragames - jednym z wiodących wydawców gier na rynki azjatyckie (Korea Południowa, Japonia, Tajwan, Tajlandia, Indonezja, Malezja i Hongkong). Vixa Games, jako oficjalny partner handlowym Intragames na Europę, ma promować usługi wydawnicze partnera wśród dweloperów zainteresowanych wydaniem własnych tytułów w Azji. Z tego tytułu studio będzie otrzymywać jednorazową premię za pośrednictwo w zawarciu umowy oraz procent od sprzedaży netto w pierwszym roku od wydania danej gry.

ródła przychodów Vixa Games

Spółka zakłada produkcję co najmniej dwóch średniobudżetowych tytułów rocznie.

Oferta akcji Vixa Games i plany debiutu na NewConnect

Zapisy na akcje Vixa Games rozpoczną się w poniedziałek, 15 listopada i potrwają maksymalnie do 29 listopada. Prowadzone są przez spółkę na stronie https://vixagames.com/ofertapubliczna

Spółka oferuje akcje nowej emisji w cenie 16,36 zł za jedną akcję o łącznej wartości 3 mln zł. Inwestorzy otrzymają do 14,3% udziału w akcjonariacie. Przekłada się to na wycenę spółki, przy założeniu uplasowania całej emisji w podanej cenie, na ok. 21 mln zł.

Środki z emisji ostaną przeznaczone na sfinansowanie nakładów związanych z tworzeniem gier studia w tym tytułów The Crackpet Show, Horrorchero i Caravan. Część pozyskanego kapitału posłuży powiększeniu zespołu deweloperskiego i promocję gier.

Przydział akcji zostanie przeprowadzony do 8 grudnia. Następnie Vixa Games rozpocznie proces ubiegania się o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect. Debiut na giełdzie planowany jest na II kwartał 2022 r.

Zobacz także: Debiuty, artykuły, analizy IPO w Strefie Inwestorów

Udostępnij