Kubota, producent znanych klapków, zadebiutuje na NewConnect już w przyszłym tygodniu
Inwestowanie w obligacje 2024 - pomóż w rozwoju Strefy Inwestorów: Prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety na temat inwestowania... Kliknij tutaj, aby wypełnić ankietę
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
17 lis 2022, 19:21

Kubota, producent znanych klapków, zadebiutuje na NewConnect już w przyszłym tygodniu

Giełda Papierów Wartościowych zatwierdziła dopuszczenie do obrotu akcji Kubota S.A. i wyznaczyła datę debiutu. Producent obuwia będzie 14. spółką debiutującą na rynku NewConnect w tym roku.

Pierwszym dniem notowań akcji Kubota na rynku alternatywnym NewConnect został wyznaczony na poniedziałek, 21 listopada 2022 r. 

Kubota jest reaktywacją znanej kultowej marki z lat `90. sprzedającej obuwie.

„Kubota to marka stworzona przez fanów, a nie marketerów. To fani ukuli claim marki „Kubota to nie klapki, to styl życia” oraz zbudowali wokół Kuboty niezwykle barwną i bogatą w znaczenia subkulturę” – mówi Alina Sztoch, prezeska zarządu i dyrektorka marketingu.

Cztery lata temu spółka podjęła się reaktywacji marki. Nawiązała współpracę z właścicielami znaku towarowego „Kubota”, którzy początkowo dali spółce licencję na jego używanie, a ostatecznie weszli do biznesu jako inwestorzy i partnerzy.

„Okazało się, że Wiesław i Dorota (Michalscy – przyp. red.) od początku reaktywacji obserwowali nasze działania. Podobało im się to co robiliśmy i chcieli, jako inwestorzy, zostać częścią nowej Kuboty. To była dla nas idealna propozycja. Oprócz połączenia biznesowych potencjałów, był to też ważny przekaz dla fanów marki, że nowa Kubota = prawdziwa Kubota” – mówi Alina Sztoch.

Historia Kubota

Strategia Kuboty

Kubota stawia przede wszystkim na e-commerce, ale wspiera także zrównoważony wzrost punktów sprzedaży stacjonarnej. Rozwija działalność o ofertę odzieży. Oferuje ubrania „od stóp do głów”i tworzy produkty spersonalizowane dla znanych marek. Współpracuje m.in. z markami Coca Cola, Netflix, Old Spice, Klarna, PlayStation, czy Asus. Spółka współpracuje też z sieciami handlowymi takimi jak Biedronka, czy Reserved.

Spółka zamierza kontynuować plany wejścia na rynki zagraniczne, głównie do krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Choć obecnie skupia się przede wszystkim na rynku polskim.

W strategii rozwoju spółka wskazała skupienie się na wzroście przychodów. Kubota stawia na dalszą dywersyfikację asortymentu, odbiorców, struktury przychodów i wzrost bazy klientów. Kubota zamierza też nie rozwijać już kanału sprzedaży stacjonarnej (sklepy własne) i skupić się na sprzedaży hurtowej i e-commerce.

Kanały sprzedaży i wyniki finansowe

Kubota aż 75% przychodów czerpie ze sprzedaży hurtowej. W tym zdecydowaną większość stanowi sprzedaż produktów niespersonalizowanych do dużych detalistów. Jeśli zaś chodzi o sprzedaż detaliczną, to stanowi ona pozostałe 25% przychodów. Sprzedaż detaliczna prowadzona jest głównie przez własny sklep internetowy (70% z ogółu sprzedaży det.). Kubota oferuje też produkty przez kanały innych firm, w tym Decathlon, Amazon, Allegro i Empik.

Sprzedaż pod względem rodzajów produktów opiera się wciąż w przeważającej większości na klapkach, choć segment odzieży dynamicznie przejmuje pozycję w przychodach.

Strkutura przychodów

Całość przychodów tegorocznych szacowana jest na ok 20,1 mln zł, a zysk operacyjny – na 905 tys. zł. Oznaczałoby to dwukrotny wzrost od 2021 r. Zysk netto wyniósł w pierwszym półroczu 2022 r. 244 tys. zł (6 miesięcy), w porównaniu do zysku netto za 2021 r. w wysokości 147 tys. zł (12 miesięcy), Prognoza za pełne 12 miesięcy tego roku nie została podana.

Wyniki Kubota

Zobacz także: „Kubota to nie klapki, to styl życia” - rozmowa z Aliną Sztoch, współzałożycielką Kubota Wear 

Debiut Kubota już w poniedziałek

Już w 21 listopada wejdzie na rynek NewConnect spółka Kubota.

Debiutowi nie będzie towarzyszyć emisja akcji. Spółka pozyskała 2,5 mln zł na dalszy rozwój w ofercie publicznej przeprowadzonej w zeszłym roku. Przeznaczyła je m.in. na zwiększenie zatrudnienia, poziomu zapasów, budżetów reklamowych oraz rozwój funkcjonalności w sklepie internetowym.

Kubota S.A. otrzyma skróconą nazwę „KUBOTA” oraz ticker „KUB”. Będzie to już 14. debiut na rynku NewConnect.

Zobacz także: Debiuty, artykuły, analizy IPO w Strefie Inwestorów 

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost