Studio Lichthund planuje wejść na NewConnect. Debiut poprzedzi emisja akcji
Twórca gier typu indie premium wejście na mały parkiet zamierza poprzedzić emisją akcji. Zgromadzone środki wesprą tworzenie nowych tytułów.
Z rynkiem NewConnect Lichthund romansuje od 2021 r., kiedy to spółka z sukcesem przeprowadziła emisję akcji, dzięki której zyskała 2,1 mln zł. Tym razem proces ma być mocno zaawansowany, a jeszcze w tym miesiącu rynek ma poznać więcej szczegółów.
Zobacz także: Spółka Lichthund rozpocznie wkrótce ofertę publiczną akcji, i planuje debiut na NewConnect jeszcze w II kwartale 2024 roku
Ostatni szlif
„Proces debiutu na NewConnect jest mocno zaawansowany, finalizujemy prace nad dokumentacją i liczymy na wyjście z ofertą do rynku jeszcze w kwietniu” komentuje dla Strefy Inwestorów Tomasz Pelczar, członek rady nadzorczej Lichthund.
Przypomnijmy, że w 2021 r. i 2023 r. spółce udało się przeprowadzić emisje akcji, w ramach których zyskała łącznie 4,2 mln zł. Póki co wielkość oferty nie jest znana, ale członek RN uchylił na ten temat rąbka tajemnicy.
„Wielkość oferty będziemy komunikować przy okazji publikacji memorandum. Możemy powiedzieć, że oferta będzie na bazie memorandum do 5 mln euro, ale zamierzamy się zmieścić jeszcze w starych limitach, tj. mniej niż 2,5 mln euro” dodaje Pelczar.
|
Zyskane w ten sposób fundusze Lichthund zamierza przeznaczyć m.in. na realizację gry AA o roboczej nazwie Husky.
„Już teraz w naszym portfolio znajdują się dwa projekty, które są na etapach preprodukcyjnym i koncepcyjnym. Jednym z nich jest gra o kodowej nazwie Husky, która będzie stanowiła największe i najbardziej ambitne przedsięwzięcie w historii Lichthund, mająca za zadanie wprowadzenie studia do ligi producentów AA. Projekt ten ma zostać zrealizowany przy wsparciu środkami pozyskanymi z przygotowywanej właśnie oferty publicznej" – mówi Dariusz Zaremba, członek zarządu Lichthund odpowiedzialny za sprawy finansowe. Więcej na temat tytułu mamy usłyszeć przy okazji publikacji memorandum.
Zobacz także: Lichthund planuje debiut w H1 2024 na NewConnect
Nadchodzą premiery
Aktualnie studio liczące 23 osoby skupia się na nadchodzącej premierze w trybie wczesnego dostępu gry Food Truck Empire, polegającej na prowadzeniu firmy gastronomicznej zarządzającej food truckami. Premiera planowana jest jesienią 2024 r., jednak w wersję demo będzie można zagrać podczas czerwcowego wydarzenia Steam Next Fest.
|
Druga produkcja o kodowej nazwie Bulldog wydana zostanie przez Team17. Jak zauważa zarząd Lichthund, projekt jest już na zaawansowanym etapie.
„Food Truck Empire jest na mocno zaawansowanym etapie. Planujemy pokazać demo na Steam Next Fest w czerwcu i na premierę liczymy w II półroczu 2024 r. Projekt Bulldog powinien zostać ogłoszony przez wydawcę przy okazji targów branżowych w najbliższych miesiącach” uzupełnia Pelczar.
Dotychczas na koncie spółki znajduje się wydany w 2016 r. Lichtspeer. W 2023 r. przychody studia wzrosły o prawie 300 proc. do 2,9 mln zł. Strata operacyjna utrzymała się na poziomie z 2022 r. i wyniosła 0,6 mln zł, natomiast strata netto pogłębiła się z 0,4 mln zł do ponad 0,5 mln zł.