Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Kino Polska z rekordowym zyskiem i rekordową oglądalnością. Jedynym ryzykiem nowy podatek od reklamy

Udostępnij

Kino Polska zaprezentowało wstępne dane finansowe za 2020 rok. Tym samym inwestorzy poznali szacunkowe wyniki IV kw. ub.r. Okazało się, że grupa wykazała największy w historii kwartalny poziom zysku netto, mocno przebijając poprzedni rekord.

W raporcie bieżącym spółka Kino Polska podała, że szacunkowe, skonsolidowane przychody ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 211,8 mln zł wobec 201,6 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 33,9 mln zł wobec 26,1 mln zł rok wcześniej, a zysk netto osiągnął wartość 26,3 mln zł wobec 18,6 mln zł w 2019 roku. W przeliczeniu na jedną akcję, zysk netto wyniósł 1,33 zł, co przy cenie akcji wynoszącej 9,25 zł daje C/Z=7 W komunikacie zawarto informację, że jest to głównie efekt wzrostu wyniku segmentu Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, które odnotowały wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych. Dodatkowo grupa zanotowała wyższe wyniki segmentów Kanały marki Kino Polska oraz Stopklatka. Jednocześnie spółka w styczniu informowała o rekordowych poziomach oglądalności swoich kanałów co stanowi fundament pod dalszy wzrost.
 

Notowania Kino Polska

Kino Polska dywidenda

Zobacz także: Oglądalność kanałów grupy Kino Polska TV w '20 wzrosła do 2,3 proc.

Rekordowy zysk kwartalny w IV kw. 2020 r.

Po 9 miesiącach 2020 r. skonsolidowany zysk netto Kino Polska wyniósł 15,4 mln zł. To oznacza, że w samym IV kw. 2020 r. grupa zarobiła według wstępnych danych 10,9 mln zł, co jest nowym rekordem kwartalnym. Poprzedni należał do również IV kw. ale 2019 r. i wyniósł 6,6 mln zł. W tym miejscu zaznaczymy, że grupie zdarzały się znacznie wyższe, kwartalne zyski netto, ale były one „pompowane” zdarzeniami jednorazowymi, jak np. II kw. 2018 r., w którym rozpoznano blisko 27 mln zł przychodu z wyceny udziałów w Stopklatce.

Nawiązując do zysku osiągniętego w ostatnim kwartale 2020 r., zrealizowały się z nawiązką wypowiedzi prezesa spółki Bogusława Kisielewskiego z czatu, który odbył się 27 listopada 2020 r. na naszym portalu. Prezes pisał wówczas m.in. o wzroście cen reklam kw/kw, wyższej oglądalności rdr, pełnym obłożeniu slotów reklamowych i wzrostach przychodów z rynków międzynarodowych.

k1

k2

Zobacz także: „Koncentrujemy się na wzroście na rynku reklamy i zwiększeniu obecności na rynkach międzynarodowych” - relacja z czatu z prezesem zarządu Kino Polska TV

Szansa na powrót do wypłaty dywidendy?

Kino Polska jest spółką regularnie wypłacającą dywidendy. Wyjątek od reguły przyniósł ubiegły rok, w którym nie zdecydowano się wypłacić dywidendy za 2019 rok. Prezes spółki argumentował to w 2020 r. w sposób następujący: „decyzja braku rekomendacji dla wypłaty dywidendy w tym roku była spowodowana dużą niepewnością jaka panowała wiosną w związku z pierwszą falą pandemii. Udana końcówka ubiegłego roku dla grupy oraz stabilizacji otoczenia gospodarczego związanego z pandemią, może przybliżać scenariusz do wypłaty dywidendy w roku bieżącym.

k3

Zobacz także: Wstępne wyniki Grupy Kino Polska TV za 2020 r.

Podatek od reklam ryzykiem na 2021 rok

Kilka dni temu rząd opublikował założenia do projektu ustawy dotyczącej tzw. podatku od reklamy. Spora część nowych przychodów podatkowych ma trafić do NFZ. Stawka nowego podatku ma zależeć od kilku czynników i wynosić od kilku do kilkunastu procent podstawy wymiaru składki. W przypadku Kino Polska, przychody z tytułu reklamy wynoszą rocznie ok. 70 mln zł i stanowią ok. 30% przychodów grupy. Na razie jest to początkowa faza legislacyjna ustawy i nie jest znany jeszcze konkretny kształt oraz termin wprowadzenia tego podatku w Polsce. Patrząc na historię wprowadzania tego typu podatków w Polsce, bardzo często dochodzi do „przerzucenia” ciężaru nowego podatku na klientów poprzez podniesienie cen usług.

Udostępnij