Premiera Frostpunk na na konsole od 11 bit studios już jutro
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
10 paź 2019, 07:30

Frostpunk, wielki hit 11 bit studios, jutro zadebiutuje w wersji na konsole

Już od jutra gra „Frostpunk” autorstwa 11 bit studios będzie dostępna na konsole PS4 oraz XBOX. Pomimo że wersja na PC została wydana w kwietniu 2018 roku, to popularność produkcji wciąż jest duża. Ostatnio spółka poinformowała, że przychody ze sprzedaży gry oraz dodatków na platformie Steam przekroczyły 10 mln USD. Co więcej, za kilka dni na konsole zostanie wydana kolejna gra, której wydawcą jest warszawska spółka - „Children of Morta”.

Wersja „Frostpunka” odniosła ogromny sukces na PC – zaledwie w 2 dni od premiery zwróciły się koszty produkcji. Spółka stworzyła również pakiet do gry tzw. „Season Pass”, na który składają się trzy płatne dodatki. Jeden z nich już zadebiutował, natomiast dwa pozostałe mają zostać wydane kolejno pod koniec 2019 roku oraz w pierwszych miesiącach 2020 roku.

„Frostpunk” na konsole będzie wyposażony we wszystkie aktualizacje oraz dodatki, które są dostępne w wersji na PC. Jak podkreślają twórcy, wiele elementów gry zostało zaprojektowanych od początku tak, by dostosować je jak najlepiej do obsługi joypadami.

- Liczymy, że konsolowy „Frostpunk” będzie sprzedawał się lepiej, niż konsolowy „This War of Mine”. W przypadku tej produkcji wersje konsolowe stanowią „duże” kilkanaście procent całości sprzedaży, licząc od premiery jesienią 2014 roku do teraz – komentuje Dariusz Wolak, IR manager 11 bit studios.

Zobacz także: Zima nadeszła dokładnie rok temu. 11 bit studios sprzedało 1,4 mln kopii gry Frostpunk i zapowiada wersję na konsole

Sukces gry Frostpunk

W rok od premiery spółka 11 bit studios poinformowała, że sprzedano ponad 1,5 mln kopii „Frostpunka” na całym świecie. Sprzedaż od października 2018 roku przekroczyła już 10 mln USD, a wersja na konsole może jeszcze znacząco poprawić wyniki finansowe 11 bit studios w IV kwartale.
 

Kurs akcji 11 bit studios od 2016 roku

11 bit studios


Wydawcą „Frostpunka” na konsole jest firma Cenega. Sprzedaż w dystrybucji cyfrowej rozpoczyna się już jutro, a cena zarówno na PS4, jak i XBOX One będzie wynosić 29,99 USD/EUR. Gra będzie również dostępna w wersji pudełkowej. Na rynek europejski konsolowy „Frostpunk” trafi do sprzedaży 18 października, natomiast w USA od 22 października (w cenie 34,99 USD/29,99 GBP).

Pod koniec sierpnia do sprzedaży trafił pierwszy z 3 dodatków do gry zatytułowany „The Rifts”. Wprowadza on nową mapę do trybu Endless. Dzięki temu fani gry mogą rozbudowywać swoje miasto w zupełnie inny sposób. Kolejne 2 dodatki zostaną wydane pod koniec 2019 roku oraz w pierwszych miesiącach 2020 roku.

Zobacz także: Premiera „Season Pass” do „Frostpunka” od 11 bit studios

Wersja Frostpunka na konsole będzie wyposażona w aktualizacje oraz dodatki, które są dostępne w wersji na komputery osobiste. Jak podkreślają twórcy gry, wersja na PS4 oraz Xboxa nie będzie jedynie prostym portem gry.

- Włożyliśmy dużo wysiłku w przygotowanie portu „Frostpunka” na konsole Xbox One i PS4 koncentrując się przede wszystkim na kwestiach związanych ze sterowaniem za pomocą pada. Testy, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne, a także pojawiające się pierwsze recenzje jednoznacznie pokazują, że wykonaliśmy bardzo dobrze naszą pracę, choć potrzebowaliśmy do tego nieco więcej czasu, niż zakładaliśmy. Ale dzięki czemu, konsolowy „Frostpunk” jest bardzo „przyjazny” dla użytkowników – podkreśla Dariusz Wolak - Rozgrywka jest bardzo intuicyjna, przez co gracz nie potrzebuje tracić czasu na naukę tego jakie funkcje kryją się pod każdym z guzików pada. W przeszłości problemy związane ze sterowaniem były wskazywane jako główna bolączka gier strategicznych na konsole, przez co ich sprzedaż prezentowała się znacznie słabiej, niż „shooterów” czy gier RPG – dodaje.

11 bit studios jako wydawca

Na początku września warszawska spółka wydała grę „Children of Morta” od niezależnego studia Dead Mage. Jak na razie produkcja jest dostępna jedynie na PC, ale już od 15 października będzie również wersja na konsole. Z małym opóźnieniem gra zostanie wydana na Nintendo Switch – premiera została przeniesiona na 20 listopada.

- Szczególnie cieszymy się, że „Children of Morta” zbiera bardzo dobre recenzje od użytkowników. Jeśli równie dobrze tytuł zostanie przyjęty przez posiadaczy konsol, w tym Switch, oznaczało to będzie, że gra ma potencjał, żeby stać się long-sellerem. Jeśli tak się stanie, to będzie to zasługa działań dewelopera i wydawców polegających na dostarczaniu dodatkowej treści, w tym płatnej, kolejnym wersjom językowym. Liczymy na to, że ta gra przez długi czas będzie pozytywnie kontrybuować do naszych wyników – mówi IR manager 11 bit studios.

Zobacz także: 11 bit studios jako wydawca nie zwalnia tempa – jutro premiera gry Children of Morta w wersji na PC

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.