Movie Games zapowiada nową produkcję. Gra FrostFall od DRAGO entertainment trafi do sprzedaży w drugim półroczu 2020
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
29 paź 2019, 12:58

Movie Games zapowiada wydanie FrostFall. Średniobudżetowej gry typu FPS/survival, realizowanej przez DRAGO entertainment

Movie Games zapowiedziało wydanie gry, „FrostFall”. Będzie to rozgrywka typu FPS/survival od DRAGO entertainment. Jest to średniobudżetowa produkcja od krakowskiej spółki, która będzie mieć premierę we wczesnym dostępie w drugim półroczu 2020 roku. Fabuła będzie utrzymana w postapokaliptycznym świecie, a twórcy podkreślają wykorzystanie wielu unikalnych mechanik, a także m.in. systemu dynamicznej zmiany pogody.

DRAGO entertainment to krakowska spółka działająca na rynku gier od 20 lat. W tym czasie zajmowała się głównie produkcją gier na zlecenie, a teraz zmienia swoją strategię. Ich celem jest produkcja 5 symulatorów oraz jednej gry średniobudżetowej rocznie. „FrostFall” będzie jedną z pierwszych autorskich gier od DRAGO, a dzisiaj opublikowano pierwszy teaser.

Zobacz także: DRAGO entertainment zapowiada FrostFall i prezentuje pierwszy teaser z gry

Autorskie gry od DRAGO Entertainment

DRAGO Enterteinment będzie producentem gry „FrostFall”, a Movie Games jej wydawcą. Budżet na produkcję ma zmieścić się w przedziale 1-2 mln zł. Będzie to jedna z pierwszych, produkcji krakowskiej spółki zrealizowanej na własny rachunek. Wcześniej przygotowywali oni gry na zlecenie, a doświadczenie w gamingu zdobywają już 20 lat.

Najnowsza produkcja zaprezentowana na platformie Steam to gra typu FPS/survival. Fabuła została osadzona w XX-wiecznej Rosji, a motywem przewodnim jest przedstawienie postapokaliptycznego świata. Więcej o grze opowiada Lucjan Mikociak, szef studia DRAGO entertainment.

- Od dłuższego czasu pracujemy nad najważniejszym dla spółki tytułem, który dziś z przyjemnością ogłaszamy. To gra typu FPS/survival z bardzo głęboką historią i dużym, otwartym światem w klimacie post-apokaliptycznym o nazwie FrostFall. To co może spodobać się graczom to na pewno dojrzała, nieoczywista i wielowątkowa fabuła - mówi Lucjan Mikociak, szef i jeden z założycieli DRAGO entertainment - W kwestiach technicznych, zdecydowaliśmy się na rozwiązania, które według mojej wiedzy nie pojawiły się jak dotąd w żadnej innej grze. Jednym z nich będzie dynamiczny system pogody – dla przykładu, jeśli w grze spadł śnieg, a następnie wyszło słońce, gracz będzie mógł zaobserwować roztapianie się śniegu. Wierzymy, że FrostFall na długo zapadnie graczom w pamięci i dołączy do grona polskich tytułów odnoszących sukcesy na całym świecie – dodaje.

Zobacz także: "Chcemy stać się niezależnym producentem i tworzyć na własny rachunek pięć symulatorów oraz jeden średniobudżetowy tytuł rocznie" - relacja z czatu z zarządem DRAGO entertainment

Oprócz jednej, średniobudżetowej gry, DRAGO entertainment zapowiada produkcję 5 symulatorów rocznie. Na platformie Steam zapowiedziano już 3 produkcje na przyszły rok – Gas Station Simulator, Airport Contraband oraz Food Truck Simulator. Szacowane budżety na jedną grę to 300 tys. zł.

W 2018 roku krakowska spółka wydała pierwszy autorski symulator - „Treaser Hunter Simulator”. Zaledwie w dobę od premiery gra zwróciła koszty produkcji. Dzięki temu sukcesowi, DRAGO entertainment zdecydowało się na produkcję własnych tytułów.

Zobacz także: Co inwestor powinien wiedzieć o produkcji gier i procesie ich powstawania - Lucjan Mikociak, DRAGO entertainment - Podcast "21% rocznie | Jak inwestować"

Kampania crowdfundingowa DRAGO entertainment

Do 14 listopada trwa kampania crowdundingowa spółki. Odbywa się ona za pośrednictwem nowej platformy do crowdfundingu udziałowego, Smartfunds. DRAGO entertainment planuje pozyskać blisko 1,6 mln zł na zmianę strategii. Minimalny cel zbiórki to 840 tys. zł, a do tej pory udało się już pozyskać blisko 40% zakładanego celu emisji.

- Bardzo cieszy nas zainteresowanie z jakim spotykamy się w czasie trwającej kampanii crowdfundingowej. Kwota, którą do tej pory udało się nam pozyskać jest potwierdzeniem, że inwestorzy wierzą w nas i w projekty, które realizujemy – mówi Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment.

1

Zobacz także: [WEBINAR] Crowdfunding w Smartfunds – na czym to polega, jakie są korzyści, ryzyka i zasady? Pytania i odpowiedzi

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.