Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Wartość globalnego rynku gier w 2019 roku osiągnęła 149 mld USD i wzrosła o 7%. Rozwój rynku jednak zwolnił i jest niższy od prognoz

Udostępnij

Newzoo, globalny dostawca analiz na temat gamingu oraz e-sportu, opublikował raport dotyczący globalnego rynku gier w 2019 roku. Według najnowszych informacji rynek gamingowy w tym roku osiągnie wartość 148,8 mld USD. Jest to nieco niższy wynik od poprzednich szacunków, które wynosiły, że wzrośnie do ponad 152 mld USD.

Tegoroczna wartość rynku gier wzrosła o ponad 7% względem 2018 roku. Największy wzrost odnotował rynek gier mobilnych - blisko o 10%, a obecna jego wartość jest szacowana na poziomie 68 mld USD. Na drugim miejscu znajdują się konsole, których wartość jest szacowana na ponad 45 mld USD, co oznacza wzrost o 7,3% wobec 2018 roku.

W tym zestawieniu najsłabiej wypada rynek gier na PC, który jest najmniej warty jedynie 35,3 mld USD. W tym toku odnotował też najniższy wzrost względem 2018 roku, bo jedynie o 2,8%.

Zobacz także: Wartość spółek gamingowych notowanych na GPW i NewConnect przekroczyła 25 mld zł - wynika z raportu Poland Gaming Sector

Pomimo niższych szacunków, rynek gier prężnie się rozwija

Zgodnie z najnowszymi szacunkami Newzoo, najprężniej rozwija się rynek gier mobilnych. Jego wartość w 2019 roku może wynieść ponad 68 mld USD. Tytuły przeznaczone na konsole również utrzymują trend wzrostowy. Dzięki temu w 2022 roku przychody z tych dwóch rynków będą stanowić łącznie 80% całości. Najsłabiej rozwijającym się rynkiem będą produkcje PC.

Według szacunków Newzoo, cały rynek gier w 2022 roku będzie wynosić blisko 190 mld USD.
 

wartość rynku

Jak podkreślono w raporcie Newzoo, rynek gier w 2018 roku osiągnął najwyższe wartości. Co więcej, był on rekordowy dla gier konsolowych, ponieważ jego wartość wzrosła o ponad 26%. Wynikało to z kilku czynników m.in. kontynuacja sukcesów Nintendo Switch oraz silny trend battle royal głównie za sprawą gry Fortnite.

Zaskoczeniem dla analityków był znikomy wzrost rynku gier konsolowych w I półroczu 2019 roku. W pierwszych dwóch kwartałach 2018 roku wzrósł on bowiem odpowiednio o 21% i 24%, natomiast w tym roku jedynie o 7% oraz 4%. Rynek konsol jest również w okresie przejściowym. Sony oraz Microsoft zapowiedział wydanie nowych generacji swoich urządzeń, które będą mieć prawdopodobnie premierę w przyszłym roku.

Zobacz także: Jak wyceniać spółki gamingowe i czy DCF w przypadku producentów gier to dobry pomysł

Według najnowszego raportu, pozycję lidera na rynku gier wciąż utrzymują Chiny. Analitycy podkreślają, że pomimo spadków, nie jest to niepokojący sygnał dla rynku gamingowego. Ponadto, wraz z wydaniem konsol nowych generacji, liczą na wzrost przychodów od ostatniego kwartału 2020 roku.

Rynek gier mobilnych z największym wzrostem

Obecna wartość gier mobilnych stanowi 46% całego rynku gamingowego. Odnotował on również największy wzrost, bo o ponad 26%. Jego wartość jest szacowana na poziomie 68 mld USD. Wydatki na gry mobilne w krajach tj. Japonia, Korea Południowa i Ameryka Północna osiągnęły swój szczyt.

Analitycy spodziewają się, że większość wzrostu przychodów będzie pochodzić z rynków wschodzących m.in. z Bliskiego Wschodu czy Ameryki Łacińskiej. Wynika to z coraz powszechniejszego dostępu do internetu i niedrogich smartfonów, co jednocześnie prowadzi do zwiększania się liczby graczy mobilnych.

Zobacz także: Najlepsi e-sportowcy zarabiają miliony dolarów. Wśród nich są Polacy

Udostępnij