Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Gra Medium trafi na konsole nowej generacji. Bloober Team zapowiedział premierę największej produkcji w historii studia

Udostępnij

Bloober Team ogłosił, że premiera gry o roboczej nazwie „Medium” odbędzie się jeszcze w IV kwartale 2020 roku. Na razie spółka nie zdradza więcej szczegółów na temat produkcji, ale już wcześniej podkreślała, że będzie to największy tytuł w historii studia. Również ustalono drogę komercjalizacji gry.

Medium to najbardziej wyczekiwana gra studia Bloober Team od lat. Produkcja została zapowiedziana ponad 6 lat temu, we wrześniu 2013 roku, kiedy kurs akcji oscylował w okolicy 7 – 8 zł. Najnowsza gra spółki wyróżnia się spośród wszystkich innych tytułów studia. Jest najdłużej rozwijanym projektem i tym samym o największym budżecie sięgającym niskich kilkudziesięciu milionów złotych. Jak wynika z ostatniego raportu kwartalnego Bloober Team za III kwartał w 2019 roku w pozycji półprodukty i produkty w toku, gdzie spółka księguje nakłady na produkcję gier, widnieje wartość 31 mln zł. Po premierze Layers of Fear 2 i Blair Witch w minionym roku to właśnie nakłady na Medium są uwzględnione w największym stopniu w tej pozycji.

Czym jest gra Medium?

Spółka tworzy produkcję, w której chce przedstawić bohatera działającego w dwóch światach naraz. Ma to być przełomowa i unikatowa gra storytellingowa oparta o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach. W zeszłym roku Bloober Team uzyskał zgodę od Urzędu Patentowego USA na pokazanie rozgrywki jednocześnie w dwóch środowiskach.

Zapowiedź gry jest bezpośrednio związana z wydaniem konsol nowych generacji, czyli PlayStation 5 oraz Xbox Scarlett. Tym samym polska gra może być jedną z pierwszych gier dostępnych na nowe urządzenia.

Warto w tym momencie jeszcze raz podkreślić, że gra została zapowiedziana we wrześniu 2013 roku. Już wtedy zakończono prace preprodukcyjne i rozpoczęto prace badawcze nad technologią, która znajdzie zastosowanie w projekcie, na którą w minionym roku Bloober uzyskał patent.

Zobacz także: Prezes Bloober Team zdradził szczegóły projektu Medium - największej gry w historii polskiego studia

Największy projekt w historii Bloober Team

Prezes Bloober Team, Piotr Babieno podkreśla, że projekt Medium będzie największą grą spółki. Prace trwają już od 2013 roku, jednak do tej pory nie poznaliśmy wielu szczegółów na temat produkcji. Dopiero dzisiaj opublikowano raport, w którym poinformowano o przybliżonej dacie premiery.

Premierę zaplanowano na IV kwartał 2020 roku i ma się ona zbiec z debiutem konsol nowej generacji od Sony oraz Microsoft. Najnowsza gra ma się wyróżniać symultanicznym wyświetlaniem treści na ekranie. Bohaterem ma być kobieta, która będzie medium postrzegającym świat w różnych perspektywach.

Spółce zależy na pokazaniu, że świat może być postrzegany z różnych punktów poprzez tworzenie gry na dwóch ekranach. Bloober Team podkreśla, że takie przedstawienie świata może o wiele bardziej przykuć uwagę gracza.

- Firma pracuje nad największym i zdecydowanie najdroższym projektem - “Medium”, który w ocenie Zarządu ma szansę stać się jej najważniejszym brandem jak również wprowadzi największą liczbę innowacji i elementów gameplayowych ze wszystkich produkcji w historii studia – poinformowała spółka w raporcie finansowym za III kwartał 2019 roku.

Krakowskie studio specjalizuje się w gamingowych horrorach. W zeszłym roku spółka wydała drugą część Layers of Fear oraz Blair Witch. Po premierze drugiego tytułu w sierpniu 2019 roku, cena za akcję spółki spadła gwałtownie z ponad 90 zł do poziomu nawet 50 zł. Obecnie kurs Bloobera powoli wraca do dawnych poziomów.

Notowania Bloober Team

Bloober

W zeszłym roku spółka zaskoczyła inwestorów podczas targów E3 zapowiadając grę Blair Witch. Może w tym roku w Los Angeles poznamy więcej szczegółów na temat projektu Medium...

Zobacz także: Mocne spadki na akcjach Bloober Team po tym, gdy sprzedaż gry Blair Witch okazała się słabsza od oczekiwań inwestorów

Udostępnij