Przejdź do treści

udostępnij:

Prezes Bloober Team zdradził szczegóły projektu Medium - największej gry w historii polskiego studia

Udostępnij

Bloober Team nie zwalnia tempa. W czerwcu 2019 w trakcie targów E3 spółka zaprezentowała grę „Blair Witch”, której premiera odbędzie się już 30 sierpnia. Obecnie w spółce pracują aż 3 zespoły deweloperskie, a jeden z nich przygotowuje największy tytuł Bloobera, czyli „Medium”. Ostatnio otrzymała ochronę patentową na rozwiązanie zastosowane w tej produkcji. Prezes Bloober Temat po raz pierwszy zdradził szczegóły na temat tej nowej produkcji.

Spółka Bloober jest specjalistą od gamingowych horrorów. Do ich wcześniejszych tytułów należy m.in. „Layers of Fear” oraz „Observer”. Prezes spółki, Piotr Babieno w wywiadzie dla serwisu Business Insider Polska ujawnia szczegóły na temat największej produkcji, nad którą obecnie pracują.

Zobacz także: Bloober Team zdradza szczegóły produkcji Blair Witch. Kurs akcji mocno w górę

„Medium” czyli dwie gry w jednym

Bloober Team w swoich grach skupia się na kilku elementach, a jednym z nich jest temat. Przykładowo w grze „Blair Witch” twórcy skupili się na tym, jakie są granice człowieczeństwa, a w „Layers of Fear” pytają co jest ważniejsze np. praca czy rodzina?

W przypadku „Medium” twórcy chcą pokazać, że życie może być postrzegane z różnych perspektyw. W zależności od punktu widzenia, działania człowieka mogą mieć zupełnie inne znaczenie. Wszystko zależy od punktu odniesienia. Bohaterką najnowszej produkcji będzie kobieta, która będzie medium. Będzie widziała zarówno świat rzeczywisty jak i duchowy.

- Z badań przeprowadzonych dla nas przez psychologów wynika, że przyswajamy teraz o wiele więcej informacji, co oznacza też, że bardzo ciężko jest przykuć uwagę gracza, widza, konsumenta. W kinie jest to łatwiejsze. Ale trudniej utrzymać kogoś przy telewizorze. Uznaliśmy, że jeśli damy graczowi dwa razy więcej informacji, to łatwiej będzie przykuć jego uwagę. Pierwsze testy pokazują, że pokazywanie naraz dwóch światów w grze rzeczywiście na dłużej zatrzymuje uwagę gracza. Zobaczymy, jak zostanie to finalnie przyjęte - powiedział w wywiadzie dla Business Insider prezes Bloober Team.

Wygląda na to, że ideą gry „Medium” jest pokazanie dwóch światów na dwóch ekranach. Może to pozwolić na zwiększenie uwagi gracza, jednak gra jest przygotowywana już na konsole nowej generacji, dlatego na premierę tego tytułu będziemy musieli jeszcze poczekać.

Jeszcze jednym elementem, który odgrywa duże znaczenie w produkcjach Bloobera jest tzw. „katharsis 2.0”. Jak tłumaczy prezes Babieno to gracz decyduje o losie swojego bohatera i sam wybiera ścieżki, którymi będzie podążał. Dlatego gracz jest również współtwórcą gry.

Bloober Team nie zwalnia tempa

Podczas tegorocznych targów E3 spółka zaskoczyła zarówno fanów jak i inwestorów, zapowiadając premierę gry na podstawie kultowego horroru „Blair Witch Project”. Dopiero kilka tygodni temu ukazała się druga część „Layers of Fear”, a Bloober ma jeszcze dwie duże produkcje przed sobą.

Pomimo wcześniejszej porażki przy grze „Basement Crewl”, która została uznana za „najgorszą grę na Playstation 4”, założyciel spółki zdecydował się dalej realizować swój cel i tworzyć horrory. Pomimo że jest to nisza na rynku gamingowym, to spółka odnosi sukcesy na tym polu dzięki „Layers of Fear” oraz „Observer”.

Zobacz także: Jutro premiera gry Layers of Fear 2, dlatego kurs akcji Bloober Team próbuje się wybić z konsolidacji

Obecnie w Blooberze pracują 3 zespoły, które zostały przydzielone do jednej produkcji. Co najważniejsze, są to pasjonaci horrorów. Spółka chce stworzyć hub, który będzie zajmował się zarówno produkcją jak i wydawaniem gier. Bloober jest notowany na NewConnect od 2011 roku i powoli myśli o przejściu na rynek główny. Jak podkreśla prezes, na ten moment nie potrzebują finansowania, dlatego przejście na GPW odbyłoby się bez emisji akcji.

Ponadto, spółka współpracuje z światowymi gigantami tj. Sony oraz Microsoft. W przypadku gry „Blair Witch” to zostanie ona wydana jedynie na konsole XBOX. Jeszcze kilka dni temu Bloober podpisał umowę z Małopolskim Centrum Przedsiębiorczości, od którego otrzyma dofinansowanie w wysokości prawie 75 tys. zł. Kwota zostanie przeznaczona na rozwój na rynku japońskim oraz rosyjskim.

Od czasu sukcesu na targach E3, kurs wybił się z konsolidacji i cały czas idzie w górę. Cena za akcję znajduje się już na poziomie 70 zł, a kapitalizacja spółki wynosi 125 mln zł.

Notowania Bloober Team (3 miesiące)

Notowania Bloober Team (3 miesiące)

Zobacz także: Gra Blair Witch od Bloober Team największą niespodzianką targów E3 wśród polskich producentów gier. Kurs akcji mocno w górę

Udostępnij