Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Doświadczeni developerzy stworzą survivalową grę w postapokaliptycznym świecie. Powstaje studio Far From Home

Udostępnij

Project Oxygen to symulator przetrwania w postapokaliptycznym świecie. Jest to pierwszy projekt nowopowstałego studia Far From Home we Wrocławiu.

Prezesem i założycielem nowej spółki produkującej gry oraz szefem zespołu jest Andrzej Blumenfeld, programista z 10-letnim doświadczeniem, współtworzący Dying Light 2 jako Lead Gameplay Programmer. W gronie produkcyjnym projektu znajdują się osoby, które zdobywały doświadczenie przy pracy w uznanych produkcjach, takich jak Dead Island, Dying Light, Divinity: Original Sin, czy Medium.

Survival Sim w postapokaliptycznym świecie

Akcja Project OXYGEN będzie się toczyć w przyszłości. Ziemia została zniszczona przez globalną katastrofę ekologiczną, którą pokrywa gruba warstwa toksycznego pyłu. Resztki ludzkości szukają ocalenia w niebie - kilkaset metrów nad powierzchnią, walcząc o dostęp do powietrza i słońca. Aby przetrwać, ludzie tworzyli monstrualne konstrukcje.

Ostatecznie ich wysiłki idą na marne. Rozgrywka toczyć się będzie z perspektywy pierwszej osoby, gdzie gracz będzie odkrywał nieznany i wrogi świat, w którym człowiek utracił swoje miejsce. W grze gracz będzie musiał regularnie konfrontować się z nieznanym, poszukując materiałów, narzędzi i składników. Rozgrywka, oparta o eksplorację, zawierać będzie silny wątek naukowy związany z prowadzeniem eksperymentów służących odkrywaniu natury nowego świata.

Centralnym miejscem akcji będzie sterowiec, pozwalający na przemieszczanie się oraz będący dla gracza jednocześnie domem, warsztatem, magazynem i bazą wypadową. Zespół zdecydował się na użycie silnika Unreal Engine ze względu na możliwości technologiczne pozwalające na stworzenie realistycznego środowiska gry a w szczególności efekty cząsteczkowe i wolumetryczne czy wsparcie dla różnorodnych zjawisk atmosferycznych.

Project OXYGEN, początkowo przeznaczony będzie dla pojedynczego gracza, w przyszłości zostanie rozszerzony o tryb kooperacyjny. Tytuł zostanie wydany na komputery osobiste oraz konsole przyszłej generacji. Far From Home planuje rozwijać grę wspólnie z graczami dlatego planuje premierę produkcji w formule Early Access na Steam już w przyszłym roku.

„Z największym szacunkiem patrzymy na tytuły takie jak Raft, Subnautica czy Green Hell. Doceniamy w tych tytułach nie tylko wyjątkowe wartości gameplayowe czy artystyczne, ale również wzorową komunikację ze społecznością graczy. Jestem przekonany, że współczesny proces developmentu musi być prowadzony w ciągłym z nimi kontakcie” - podkreśla Andrzej Blumenfeld, prezes spółki.

Grafika do artykułu

Zobacz także: Wycena Creepy Jar, po sukcesie Green Hell, stabilizuje się na poziomie 20% wyższym od 11 bit studios po premierze This War of Mine

Budżet Project OXYGEN przekracza 1 mln euro

Budżet produkcyjny Projektu Oxygen nieznacznie przekracza 1 milion Euro. Studio ukończyło już wersję prototypową gry, która zyskała aprobatę grupy konsultantów, ekspertów i dziennikarzy, zdobywając tym samym zielone światło na rozpoczęcie produkcji. Prace produkcyjne wkrótce przyspieszą, dlatego studio planuje już powiększyć swój zespół.

„Zakładaliśmy firmę w środku pandemii, podpisując dokumenty w maseczkach i rękawiczkach. Przeszedł mnie dreszcz, gdy uświadomiłem sobie, jak szybko nasze wizje twórcze przybrały realne kształty. Wyglądało to surrealistycznie i dość mrocznie. Widziałem w oczach wspólników i inwestorów, że wszyscy działają daleko poza strefą komfortu” - wspomina prezes spółki.

Spółka pozyskała już pierwsze rundy finansowania ze strony inwestorów sektorowych, a docelowo zamierza ubiegać się o wejście na NewConnect. Zarząd ocenia, że jest to najlepszy kierunek dla studia szukającego nieco większej swobody twórczej niż oferowana w ramach kontraktu wydawniczego.

Zobacz także: Starward Industries: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?

Udostępnij