Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Weird Fish liczy na komercyjny sukces swojej gry. Prace są już na zaawansowanym etapie

Udostępnij

Weird Fish to młoda spółka na polskim rynku gier, która obecnie pracuje nad swoją pierwszą produkcją. Działalność firmy wspiera Monika Ciesielka, której celem jest maksymalizacja sukcesu komercyjnego pierwszego projektu.

Spółka Weird Fish to studio działające od 2019 roku. Aktualnie pracuje nad swoją pierwszą produkcją w otwartym świecie. Będzie ona opierać się na budowaniu, podróży i przeżyciu na statku kosmicznym lecącym w kierunku odległej planety. Prace nad grą są już na zaawansowanym etapie, a w przyszłym roku powinna zadebiutować w formule wczesnego dostępu.

Weird Fish, oprócz debiutu swojej pierwszej gry, planuje również wejście na rynek NewConnect. W tym procesie spółkę wspiera Monika Ciesielka, która do tej pory prowadziła zaawansowane analizy ekonometryczne w celu zrozumienia jak wydawane przez firmy pieniądze przekładają się na ich późniejsze wyniki rynkowe. Dzięki swojemu doświadczeniu będzie maksymalizować sukces komercyjny spółki Weird Fish.

„Za swoją misję w Weird Fish, oczywiście poza wspieraniem chłopaków w stworzeniu świetnej gry, uważam maksymalizację jej sukcesu komercyjnego. Trochę wynika to ze skrzywienia zawodowego, ale też uważam, po prostu, że jeśli polskie firmy Game Devove, również te mniejsze, tworzą wielkie gamingowe dzieła, entuzjastycznie przyjmowane przez graczy na całym świecie, to zasługują one również na sukces na miarę światowych bestsellerów” – mówi Strefie Inwestorów Monika Ciesielka, Chief Operating Officer Weird Fish.

Zobacz także: Spółka WeirdFish zapowiada pierwszy projekt i debiut na NewConnect

Pierwsza gra Weird Fish

Studio Weird Fish zostało założone przed dwóch, doświadczonych deweloperów – Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego. Spółka chce się specjalizować w produkcji gier typu sandbox, czyli z otwartym światem. Już na początku roku zapowiedziała rozpoczęcie pre-produkcji swojego pierwszego projektu, który będzie osadzony w kosmosie. Zadaniem gracza ma być przeżycie na statku kosmicznym.

Pierwszy projekt studia można porównać do takich gier jak Oxygen Not Included czy RimWorld. Spółka planuje rozwijać swój tytuł poprzez wydawanie dodatków, jeżeli gra będzie cieszyć się dużą popularnością na rynku. Mowa tutaj o sprzedaży 200-300 tys. egzemplarzy. Jak zapewniła nas Monika Ciesielka, produkcja jest już na zaawansowanym etapie. W pierwszej kolejności gra zadebiutuje w wersji na PC we wczesnym dostępie. Całkowity budżet gry ma wynieść około 8 mln zł.

„Produkcja jest już na dość zaawansowanym etapie. W przyszłym roku udostępnimy w pierwszej kolejności wersję Early Access. Nie jest tajemnicą, bo wcześniej już się tym chwaliliśmy, że gra będzie od razu na tym etapie dostępna w trybie multiplayer. Później będziemy oczywiście tytuł dalej rozwijać i przygotowywać wersje na konsole” – zapewnia Monika Ciesielka.
 

Projekt Weird Fish


Model biznesowy Weird Fish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. Oczywiście w międzyczasie spółka będzie rozwijać już dotychczasowe tytuły. Oprócz debiutu swojej pierwszej gry, studio przygotowuje się również do debiutu na rynku NewConnect. Miałby on nastąpić w przyszłym roku.

„Intensywnie nad tym pracujemy, na pewno chcemy, aby nastąpiło to w przyszłym roku. Część rzeczy już zrobiliśmy, ale też stworzyłam dokładny plan kolejnych kroków, z których niektóre realizujemy właśnie teraz” – mówi Monika Ciesielka, która wspiera proces debiutu.

Zobacz także: „Chcemy wydawać grę co 2-2,5 roku. Jednocześnie będziemy dbać o tytuły, które już zostały wydane” - Marek Soból, Weird Fish

Wsparcie przy sukcesie komercyjnym Weird Fish

Częścią zespołu jest Monika Ciesielka, która zajmuje stanowisko Chief Operating Officer. Jest ona odpowiedzialna nie tylko za wsparcie przy produkcji gry, ale również odpowiada za kontakty z kontrahentami czy wprowadzenie Weird Fish na warszawską giełdę. Monika Ciesielka przez wiele lat zajmowała się zaawansowanymi analizami ekonometrycznymi. Dzięki temu wie, jak wydawane przez firmy pieniądze przekładają się na ich późniejsze wyniki rynkowe.

„W Weird Fish zajmuję się kontaktami z rynkiem, inwestorami, mediami oraz współpracą z kontrahentami. Ogarniam też, wspólnie z Markiem, całość spraw formalno-prawnych, w tym prowadzę proces wprowadzenia Weird Fish na New Connect” – opowiada Monika Ciesielka.

Monika Ciesielka w Weird Fish stawia na sukces komercyjny zarówno pierwszego projektu jak i całego studia. W ciągu najbliższych 12 miesięcy spółkę czeka dużo pracy. „Będzie to ciekawy rok dla Weird Fish i nadal bardzo pracowity dla nas. Zakładam, że wejdziemy na New Connect, a wersja Early Access naszej pierwszej gry będzie w sprzedaży – to chyba najbardziej ekscytujący czas dla nowej firmy game devowej” – podsumowuje Monika Ciesielka.
 

Weird Fish screen

Udostępnij