Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Sprzedaż gier wzrosła o 21% rok do roku - platforma Steam podsumowuje 2020 rok

Udostępnij

Rok 2020 okazał się rekordowy dla platformy Steam. W porównaniu do 2019 roku, sprzedano ponad 21% więcej gier w minionym roku.

Bez dwóch zdań pandemia koronawirusa sprzyjała branży gier, a co za tym idzie jednej z najpopularniejszych platform oferujących cyfrowe wersje gier. Platforma Steam właśnie opublikowała podsumowanie 2020 roku. Dane nie uwzględniają ostatniego rekordu ustanowionego dosłownie na początku nowego roku. Chodzi o liczbę zalogowanych graczy jednocześnie. 3 stycznia ta liczba przekroczyła 25 mln użytkowników.

„(…) Doprowadziło to do nowych rekordów w kwestii użytkowników aktywnych miesięcznie (120,4 miliona), użytkowników aktywnych dziennie (62,6 miliona), użytkowników online jednocześnie (24,8 miliona), pierwszych nabywców (2,6 miliona na miesiąc), godzin rozgrywki (31,3 miliarda) i liczby zakupionych gier (wzrost o 21,4% w stosunku do 2019 roku)” – czytamy w podsumowaniu.
 

steam dane

Steam nie ma sobie równych

Steam, należący do Valve, jest jedną z najpopularniejszych platform oferujących gry na PC i od niedawna na VR. Jego głównym konkurentem może być Epic Games Store, który co tydzień oferuje swoim użytkownikom darmowe tytuły. Mimo to, na Steamie również można znaleźć liczne okazje. Sprawdźmy co działo się w 2020 roku.

Platforma Steam znana jest z sezonowych wyprzedaży. W ubiegłym roku było ich aż 6, kiedy gracze mogli w okazyjnych cenach zakupić ulubione produkcje. Warto podkreślić, że w czasie takich wyprzedaży wiele polskich tytułów wydanych kilka lat temu, za każdym razem zyskuje na popularności m.in. Wiedźmin III czy Dying Light.

Wyprzedaże to nie wszystko. Steam zorganizował w 2020 roku 3 festiwale gier, podczas których producenci mieli okazję zaprezentować dema swoich produkcji. Dzięki temu gracze jeszcze przed premierą mogli testować tytuły.
 

steam festiwale


W minionym roku Steam uruchomił również program punktów. Dzięki temu użytkownicy są nagradzani za kupno gier oraz interakcje ze społecznością Steam. Ponadto, gracze mogą wykorzystać punkty do odbioru różnych nagród.

„Od teraz użytkownicy mogą w dowolnej chwili wydać swoje punkty Steam na przedmioty do dekorowania swoich profili (np. animowane tła i awatary, ramki awatara itp.), używania na czacie (naklejki i efekty) lub nagradzania innych użytkowników za tworzenie świetnych treści. W rezultacie wzrosło zapotrzebowanie na nowe treści, więc wprowadziliśmy nowe przedmioty i typy nagród społeczności we wrześniu (…). Do tej pory 15,5 miliona użytkowników wydało swoje punkty na 99 milionów przedmiotów, a ponad 2 miliony użytkowników przyznało 7 milionów nagród społeczności innym członkom społeczności” – czytamy w podsumowaniu.

Zobacz także: Rekord liczby graczy na Steam. Jednocześnie zalogowanych na platformie było ponad 25 milionów osób, oto najpopularniejsze tytuły

Plany Steama na 2021 rok

Steam określił również plany na ten rok. Wśród nich jest udostępnienie platformy na chińskim rynku jeszcze na początku 2021 roku. Planowane jest również ulepszenie użyteczności platformy oraz wprowadzenie poprawek aplikacji mobilnej.

„Istnieje wiele innych rzeczy, nad którymi pracujemy, a o których nie możemy jeszcze publicznie mówić” – napisano w podsumowaniu.

Zobacz także: Polski rynek gier będzie warty ponad 3 mld zł w 2024 roku – mówi najnowszy raport o polskim gamingu

Udostępnij