CreativeForge Games pozyskało kolejne zagraniczne IP. Spółka stworzy grę w oparciu o serial „Było sobie życie”
Kto nie zna francuskiego serialu „Było sobie życie”? Teraz polska spółka CreativeForge Games stworzy grę na podstawie kultowej bajki.
Wczoraj spółka CreativeForge Games poinformowała o podpisaniu umowy z firmą PROCIDIS, która jest odpowiedzialna za produkcję serialu „Było sobie życie”. Jest to kultowy, francuski serial z końca lat 80. Opowiada on o budowie ludzkiego ciała i nie tylko. Teraz polska spółka przeniesie francuską produkcję do świata gier. Gracze będą musieli zaczekać na grę do 2023 roku, wtedy planowane jest zakończenie produkcji tytułu.
„Umowa z PROCIDIS na realizację gry w oparciu o IP Było Sobie Życie to kolejna międzynarodowa współpraca, którą udało nam się nawiązać w ramach Grupy CreativeForge Games. Cały czas prowadzimy kolejne rozmowy i widzimy duże zainteresowanie współpracą z nami. Było Sobie Życie zdecydowaliśmy się zrealizować ze względu na duży potencjał komercyjny i globalną rozpoznawalność marki. W obecnych, pandemicznych warunkach, tematyka związana z biologią i funkcjonowaniem organizmu człowieka jest tym bardziej na czasie” – komentuje Piotr Karbowski, prezes CreativeForge Games.
Tymczasem @CFGmain poinformowało, że zrealizuje grę w oparciu o jedną z najlepszych bajek mojego dzieciństwa "Było Sobie Życie". W epidemicznych warunkach zainteresowanie ludzkim ciałem na pewno jest spore, a gra będzie dostępna na PC, Xbox, PlayStation oraz Switch. #PięknoGiełdy pic.twitter.com/J9f6WTU1eY
— Paweł Biedrzycki (@PawelBiedrzycki) March 4, 2021
Nowe IP w portfolio CreativeForge Games
Spółka CreativeForge Games konsekwentnie poszerza swoje portfolio o zagraniczne IP. Jeszcze w ubiegłym roku podpisała umowę ze Slitherine Software UK na realizację dwóch gier opartych o nieujawnione IP oraz pozyskało projekt Postal Brain Damaged w ramach, którego realizuje spinn-of. Teraz spółka zrealizuje grę w oparciu o serial „Było sobie życie”. Jak podkreśla prezes CreativeForge Games, nowe IP ma duży potencjał komercyjny. Co więcej, tematyka bezpośrednio związana z biologią w dobie pandemii może jeszcze bardziej zaciekawić potencjalnych odbiorców gry.
Realizacją produkcji zajmie się studio SlavGames, które działa w ramach grupy CreativeForge Games od września 2020 roku. Negocjacje ze spółką PROCIDIS trwały kilka miesięcy. Produkcja tytułu opartego o francuski serial ma potrwać do 2023 roku. Premiera gry została zaplanowana na wszystkie platformy: PC, konsole oraz Nintendo Switch.
„Mamy zamiar stworzyć grę na podstawie serialu Było Sobie Życie. Będzie to tytuł łączący w sobie elementy zręcznościowe, akcji oraz edukacyjne - zależy nam, aby wątek edukacyjny został oprawiony w atrakcyjną dla graczy formę. W grze znajdą się postacie dobrze znane fanom animowanej serii, a fabuła serialu zostanie przez nas rozwinięta. Premiera gry planowana jest na 2023 rok. Wydawcą będzie CreativeForge Games. SlavGames pełni rolę producenta oraz współwydawcy, wspierającego w tym obszarze CFG” – komentuje Krzysztof Magda, prezes SlavGames.
„Było sobie życie” będzie pierwszą produkcją realizowaną przez studio SlavGames. Serial z końcówki lat 80. do dzisiaj jest popularny. Wszyscy, którzy chcą powspominać kultową produkcję, mogą obejrzeć cały serial na Netflixie.
Asy w portfolio CreativeForge Games
Pozyskanie licencji na realizację gry w oparciu o słynne IP serialu „Było sobie życie” pokazuje, w którym kierunku rozwija się CreativeForge Games. Aktualnie najważniejszym projektem spółki jest produkcja gry bazującej na umowie z brytyjską firmą Slitherine Software. Według zapowiedzi prezesa, pierwsze szczegóły dotyczące realizowanych projektów powinny zostać zaprezentowane jeszcze w I półroczu 2021 roku.
CreativeForge Games realizuje dwie gry w oparciu o umowy z wydawcą Slitherine Software. Oprócz tego spółka niebawem opublikuje na Steamie prolog gry Aircraft Carrier Survival. W portfolio spółki są jeszcze takie tytuły jak House Flipper City, Builders of Greece czy Phantom Doctrine 2. Aktualnie kapitalizacja spółki znajduje się na poziomie 90 mln zł.
Notowania CreativeForge Games