Nowa strategia CD PROJEKT zakłada mocniejsze wejście w online i tworzenie równoległe gier AAA od 2022 roku
Równoległe tworzenie gier AAA, rozbudowa własnych IP o elementy rozgrywki online, darmowe DLC Cyberpunka – CD Projekt właśnie zaprezentował aktualizację strategii po premierze Cyberpunka.
Jeszcze wczoraj warszawska spółka gamingowa udostępniła długo wyczekiwany patch 1.2 do Cyberpunka, który wprowadza ponad 500 poprawek. Natomiast dzisiaj CD Projekt przedstawił aktualizację strategii na kolejne lata. W planach jest transformacja studia (RED 2.0), produkcja równolegle gier AAA od 2022 roku, rozbudowa IP Wiedźmina oraz Cyberpunka poza rynek gier oraz rozwój gier online.
„Pozostajemy ambitni, jednak jesteśmy świadomi obszarów, które wymagają poprawy. Wypracowane przez nas Ramy Strategii Rozwoju pozwolą nam zoptymalizować procesy wewnątrz Grupy - w szczególności te związane z produkcją gier - i zapewnią jej dalszy dynamiczny rozwój” – mówi Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt.
CD Projekt poinformował również o zakupie kanadyjskiego studia deweloperskiego Digital Scapes. Ze spółką z Vancouver Redzi współpracują już od 2018 roku. Kanadyjskie studio pracowało przy produkcji Cyberpunka.
Jakie były oczekiwania rynku? W ostatnich dniach gracze nie kryli nadziei na informacje dotyczące produkcji czwartej części Wiedźmina. Nie tylko graczy, ale również inwestorów interesował dalszy rozwój Cyberpunka, a konkretniej tryb multiplayer oraz darmowe DLC. Na koniec dzisiejszej sesji kurs CD Projekt jest poniżej 220 zł.
Notowania CD Projekt
Zobacz także: Kurs CD Projekt rośnie przed publikacją nowej strategii, a zagraniczne fundusze mają duże szorty
Aktualizacja strategii CD Projekt
Blisko 4 miesiące po premierze Cyberpunka, CD Projekt zaprezentował aktualizację swojej strategii. Głównym założeniem jest transformacja RED 2.0, która zakłada:
- wzbogacenie posiadanych już IP o elementy rozgrywki online,
- wykorzystanie potencjału Wiedźmina i Cyberpunka poza rynkiem gier,
- równoległa produkcja projektów AAA od 2022 roku,
- wzmocnienie roli CTO (Chief Technology Officer),
- darmowe DLC Cyberpunka oraz wersja gry na konsole nowej generacji,
- Wiedźmin III trafi na najnowszą generację konsol,
- poszukiwanie możliwości fuzji oraz przejęć (studio Digital Scapes z Vancouver),
- przemyślane dzielenie się zyskami z akcjonariuszami.
- oraz skrócenie kampanii marketingowych każdej produkcji, aby mocniej trafiać w oczekiwania graczy.
„Chcemy mieć pewność, że możemy pracować z dwoma globalnymi markami jednocześnie, zachowując najwyższą jakość naszych produkcji. Stawiamy na rozwój technologii i planujemy zbudować wszechstronne zespoły łączące różne specjalizacje i kompetencje. Będą one miały możliwość skorzystania z wiedzy grupy ekspertów międzyprojektowych, którzy dzięki swojemu doświadczeniu zapewnią wsparcie w kluczowych obszarach produkcji. Wszystkie planowane zmiany mają nam umożliwić równoległe tworzenie gier i dodatków z segmentu AAA począwszy od 2022 roku” – mówi Paweł Zawodny, CTO i szef produkcji w CD PROJEKT RED.
W 2021 roku CD Projekt zakłada rozwój Cyberpunka poprzez kolejne patche oraz aktualizacje. Spółka zamierza również wydać wersję na najnowszą generację konsol oraz udostępnić graczom niewielkie rozszerzenie do gry (DLC). Strategia zakłada również dalszy rozwój Wiedźmina. Trzecia część wydana w 2015 roku również doczeka się wersji na nowe konsole. CD Projekt zakłada dalszy rozwój GWINTa oraz premiera gry mobilnej The Witcher: Monster Slayer.
„Jesteśmy świadomi ogromu pracy, jaki będziemy musieli włożyć w realizację naszych planów. Motywacji nam nie brakuje. Wierzymy, że nakreślone przez nas strategiczne kierunki rozwoju przełożą się na zwiększenie potencjału Grupy CD PROJEKT i pozwolą nam kreować najwyższej jakości rozrywkę, która dostarczy mnóstwo pozytywnych emocji odbiorcom z całego świata” – podsumowuje Adam Kiciński.
Prezentacja strategii zbiegła się w czasie z udostępnieniem drugiego patcha do Cyberpunka. Od wczoraj jest on dostępny w wersji na PC oraz konsolach, natomiast na Google Stadia trafił dzisiaj. Liczba poprawek przekroczyła 500 elementów, które zostały naprawione w grze. Wśród najważniejszych można wymienić m.in. zwiększenie odległości, w której pojawiają się siły NCPD, kiedy gracz popełni przestępstwo oraz dodanie nowego suwaka czułości kierowania pojazdami w ustawieniach sterowania.
Pasmo niepowodzeń po premierze Cyberpunka
Początkowa euforia jeszcze w dniu premiery Cyberpunka bardzo szybko przeobraziła się w falę niepowodzeń. Zaczęło się od problemów z wersją konsolową polskiego tytułu, później składano pozwy sądowe przeciwko CD Projekt. Na domiar złego, na początku lutego warszawska spółka stała się ofiarą ataku hakerskiego, przez co do sieci wyciekły m.in. dane osobowe pracowników.
W międzyczasie spółka wypuściła kilka hot fixów do Cyberpunka oraz jeden, większy patch. Drugi, który został udostępniony wczoraj, miał być dostępny pierwotnie jeszcze w lutym. Jednak właśnie atak hakerski opóźnił prace nad patchem. Niestety recenzje na Steamie od dłuższego czasu są mieszane i tylko 59% z nich jest pozytywnych.
W ostatnich tygodniach również znacznie obniżono prognozy sprzedaży dla Cyberpunka w pierwszych 12 miesiącach od premiery. Jeszcze w grudniu analitycy ankietowani przez PAP Biznes szacowali sprzedaż na poziomie 30 mln kopii. Ostatnio DM BOŚ obniżył swoje prognozy do 20 mln egzemplarzy.