Premiera Outriders z problemami na starcie, ale gra People Can Fly radzi sobie już coraz lepiej
Outriders kilka dni po premierze budzi mieszane emocje. Początkowo polska gra miała problemy z serwerami oraz zbierała negatywne oceny od graczy. Jednak wczoraj otrzymała pozytywne opinie od recenzentów, a peak na Steamie sięga 125 tys. graczy.
Premiera gry od People Can Fly odbyła się 1 kwietnia. W pierwszych godzinach od debiutu pozytywne oceny na Steamie nie przekraczały 50%. Outriders miał problemy z serwerami, przez co gracze chcieli nawet zwrócić polski tytuł. Mimo początkowych problemów, najwyższy peak graczy na Steamie przekroczył 125 tys. osób. Również pierwsze oceny recenzentów na portalach Metacritic oraz Opencritic są w większości pozytywne.
Warto dodać, że wydawcą polskiego tytułu typu looter shooter jest japońska spółka Square Enix i to wydawca zazwyczaj jest odpowiedzialny za odpowiednie przygotowanie tytułu do premiery. Outriders to najlepsza premiera w wersji na PC w historii japońskiej firmy. Dla porównania, we wrześniu 2020 roku Square Enix wydał grę Marvel’s Avengers, której peak graczy po 7 miesiącach od premiery przekroczył tylko 31 tys. jednocześnie grających użytkowników platformy Steam.
Źródło: SteamDB
Zobacz także: Premiera Outriders od People Can Fly już jutro. To może być największa polska gra 2021 roku
Start Outriders nie odbył się bez problemów
Outriders było dostępne na Steamie od godz. 18. I początkowe opinie graczy naprawdę nie napawały optymizmem. Przez pierwsze godziny pozytywne oceny na Steamie nie przekraczały nawet 50%. Jednak większość z graczy nie przegrała nawet godziny w polski tytuł. Aktualnie liczba ocen na Steamie sięga 16 tys., a wśród nich jest 62% pozytywnych opinii. Na Twitterze na bieżąco premierę relacjonował Michał Król, redaktor Polskigamedev.pl.
Może i jest 103 200 grających w Outriders na #Steam, ale recenzje nie napawają optymizmem. Mnóstwo negatywów jest z Chin (problemy z połączeniem z serwerem), gracze ze świata narzekają także na bugi, obsługę kontrolerów i płynność. Większość z nich nie zagrała nawet godziny. pic.twitter.com/4Jr7qIZaCz
— Michał Król (@KrolMichal) April 1, 2021
Za to Outriders nie miał problemów z przyciąganiem rekordowej liczby graczy. Co więcej, dla japońskiego wydawcy polskiego tytułu okazała się to najlepsza premiera w historii. Początkowo najwyższy peak graczy przekroczył 100 tys. osób. Natomiast wczoraj ustanowiono nowy rekord: ponad 125 tys. jednocześnie grających użytkowników Steam. Warto zaznaczyć, że tym samym produkcja People Can Fly przegoniła Wiedźmina III, którego peak od premiery w 2015 roku wyniósł 103 tys. graczy.
Gracze szczególnie narzekali na problemy z serwerami. Był nawet moment, w którym padały one co godzinę. Pomimo świątecznego weekendu, studio People Can Fly na bieżąco reagowało na negatywne opinie graczy. Przypomnijmy, że gra w dniu premiery jest również dostępna w abonamencie Xbox Game Pass, dzięki czemu miłośnicy konsol od Microsoftu mogą pobrać polską produkcję za darmo.
To All Players: pic.twitter.com/xBpcc6g9T1
— People Can Fly (@PCFPeopleCanFly) April 2, 2021
Recenzje mediów branżowych napawają optymizmem
Recenzenci otrzymali grę dopiero na dzień przed premierą, dlatego pierwsze opinie pojawiły się wczoraj. Na portalu Metacritic do tej pory pojawiło się jedynie kilka recenzji. Media branżowe podkreślają, że polskie studio opracowało dobry system walki oraz przedstawiło ciekawą historię. Jednak zwracają również uwagę na nieuniknione problemy z serwerami.
Kacper Koproń, analityk Trigon DM oszacował jak może wyglądać sprzedaż polskiego tytułu. Jak podaje PAP Biznes, sprzedaż Outriders wyniesie 2,8 mln kopii w pierwszym kwartale od premiery, 3,9 mln w 2021 roku oraz 7 mln kopii łącznie. Łączny budżet gry według Kopronia powinien wynieść 85-90 mln USD.
PCF Group od grudnia 2020 roku jest spółką publiczną, notowaną na głównym rynku GPW. Ze względu na świąteczny weekend, dopiero dzisiaj wystartowały pierwsze notowania od czasu premiery. Kurs akcji People Can Fly rośnie od rana o kilka procent.
Notowania PCF Group