Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

CD PROJEKT chce wypłacić 500 mln zł dywidendy. Spółka opublikowała wyniki finansowe po premierze Cyberpunk 2077

Udostępnij

CD PROJEKT publikuje wyniki finansowe za 2020 rok. Spółka zarobiła w minionym roku 1,1 mld zł i około 500 mln zł – chce przeznaczyć na wypłatę dywidendy.

Pierwotnie raport roczny CD PROJEKT miał opublikować w poniedziałek, 19 kwietnia. Jednak przesunięto ten termin o kilka dni, ale w zanadrzu podano szacunkowe dane finansowe, czego dotychczas nie robiła spółka. Jak z nich wynikało, przychody ze sprzedaży w ubiegłym roku miały wynieść 2,14 mld zł. Natomiast zysk netto przekroczył 1,15 mld zł.

4Q2020 wyniki kons.* różnica rdr kdk YTD 2020 rdr
               
Przychody 1670,4 1934,8 -13,7% 683,1% 1498,5% 2138,9 310,8%
EBITDA 1213,3 1454,8 -16,6% 947,4% 3161,5% 1424,8 553,8%
EBIT 972,5 1253,6 -22,4% 838,8% 3312,2% 1157,1 541,6%
zysk netto j.d. 984,1 1149,0 -14,4% 803,8% 4105,6% 1154,3 557,8%
               
marża EBITDA 72,6% 77,2% -4,53 18,33 37,04 66,61% 24,75
marża EBIT 58,2% 66,9% -8,69 9,65 30,95 54,10% 19,46
marża netto 58,9% 61,4% -2,50 7,87 36,52 53,97% 20,26

Źródło: PAP Biznes

Opublikowane wyniki były poniżej konsensusu analityków przygotowywanego przez PAP, mimo że dla samego CD PROJEKT był to rekordowy rok po premierze gry Cyberpunk 2077. Spółka zamierza przeznaczyć ponad 500 mln zł na dywidendę, co daje 5 zł dywidendy za akcję.

Jeszcze przed publikacją wyników, kurs akcji CD PROJEKT oscylował na poziomie 173 zł. Kapitalizacja spółki, w porównaniu do rekordowej wyceny z ubiegłego roku, stopniała do około 17 mld zł. Jeszcze na początku kwietnia Noble Securities oraz BM mBanku wydały rekomendację „redukuj” dla spółki do poziomu 172 zł.

Zobacz także: Gra Cyberpunk 2077 po aktualizacji 1.2 na PlayStation 4. Sprawdzamy co dokładnie zmienił patch w największej produkcji CD PROJEKT

Wyniki CD PROJEKT poniżej oczekiwań analityków

Konsensus PAP zakładał osiągnięcie zysku netto na poziomie 1,3 mld zł, natomiast przychody miały wynieść 2,4 mld zł. Pomimo odnotowania wyników poniżej oczekiwań, warto podkreślić, że CD PROJEKT nie miał nawet takich przychodów czy zysków po udanej premierze Wiedźmina III. Przypomnijmy, że w 2015 roku, po premierze Wiedźmina 3 Dziki Gon, przychody warszawskiej spółki były na poziomie blisko 800 mln zł.

Ważną kwestią jest planowana dywidenda z zysku za 2020 rok w CD PROJEKT. Według opublikowanych danych spółka planuje przeznaczyć 500 mln zł na dywidendę. Jest to zdecydowanie największa dywidenda w historii spółki.

Największy wpływ na wyniki za 2020 rok miała oczywiście sprzedaż Cyberpunka. A jak na razie wiemy, na koniec grudnia 2020 roku sprzedano 13,7 mln egzemplarzy. CD PROJEKT przy okazji publikacji wyników zaktualizował liczbę. Podał również łączny budżet gry, który wyniósł 1,2 mld zł.
 


Według raportu firmy M Science, w I kwartale 2021 roku sprzedaż Cyberpunka mogła wynieść jedynie 600 tys. kopii. Oczywiście sprzedaży nie sprzyja wciąż brak polskiej gry w PlayStation Store ani spadające zainteresowanie grą na Steamie. Pomimo to, właśnie konsola PlayStation wygenerowała większą sprzedaż polskiego tytułu niż Xbox. Oczywiście za największą sprzedaż odpowiada PC/Stadia.
 


Swoje prognozy obniżył również Noble Securities.

„Znaczny spadek zarówno liczby graczy w Cyberpunka, jak i ocen gry na Steam, niepokojące szacunki sprzedażowe M Science, rezygnacja z płatnego produktu Cyberpunk Multiplayer oraz brak wyraźnych triggerów wzrostowych wskazanych przez zarząd w nowej strategii spółki skłania nas do skorygowania założeń dotyczących prognozowanych wyników. W efekcie obniżamy prognozowany wolumen sprzedaży gry z 10,4 mln do 3 mln egzemplarzy w roku 2021 r., z 56,1 mln egzemplarzy w całym cyklu życia gry do 29,2 mln oraz redukujemy o 50 proc. prognozowany wolumen sprzedaży dwóch prognozowanych płatnych DLC” - napisano w raporcie.

gracze na Steamie

Źródło: Steam DB

Zobacz także: Elon Musk znów tweetuje o grze Cyberpunk 2077. A inwestorzy znów liczą, że akcje CD PROJEKT zaliczą short squeeze

Nowa strategia CD PROJEKT

Jeszcze pod koniec marca br. CD PROJEKT zaprezentował nową strategię spółki. Spotkała się ona z mieszanymi opiniami. Do podstawowych założeń nowej wizji spółki należy zaliczyć:

  • wzbogacenie posiadanych już IP o elementy rozgrywki online,
  • równoległa produkcja projektów AAA od 2022 roku,
  • wzmocnienie roli CTO (Chief Technology Officer),
  • darmowe DLC Cyberpunka oraz wersja gry na konsole nowej generacji,
  • poszukiwanie możliwości fuzji oraz przejęć,
  • przemyślane dzielenie się zyskami z akcjonariuszami.
  • oraz skrócenie kampanii marketingowych każdej produkcji, aby mocniej trafiać w oczekiwania graczy.

Udostępnij