11 bit studios zaprezentuje nowy tytuł własny 12 sierpnia. Spółka chce docelowo produkować gry AAA
11 bit studios chce stać się światowym liderem meaningful entertainment w obszarze gier i w perspektywie kilku lat realizować projekty AAA jak Cywilizacja VI czy Control. Spółka nie zaprezentowała jednak żadnych konkretów na temat 3 produkowanych przez siebie gier. Oto najważniejsze doniesienia z corocznej konferencji 11 bit studios.
Aktualnie firma pracuje jednocześnie nad 3 grami – Projektem 8, Dolly oraz Eleanor. Swoje nowe produkcje realizuje z takim zamysłem, aby prowadziły ich moce produkcyjne do realizowania takich gier jak Control oraz Civilization VI. Pierwszy z grona trzech nowych projektów zostanie oficjalnie zaprezentowany 12 sierpnia br., a do końca roku spółka zapowiedziała, że jeszcze jedna z gier może zostać zapowiedziana. Kumulacja premier gier studia zarówno z obszaru własnych jak i wydawnictwa przewidywana jest jednak dopiero na 2023 rok.
11 bit studios planuje również wydać swoje flagowe projekty This War of Mine (Final Cut) oraz DLC do Frostpunka na konsole nowej generacji. Co więcej, rozwój Frostpunka planowany jest na kolejne 10 lat. Aby usprawnić prace nad produkcja, 11 bit studios zawiesiło prace nad silnikiem Liquid Engine i swoje gry oprze o Unreal Engine.
Warto pamiętać, że warszawska spółka przy tworzeniu swoich produkcji kieruje się jedną ideą „meaningful entertainment”. Tytuły od 11 bit studios mają skłaniać gracza do refleksji i dyskusji na temat ich gier. Za 5-10 lat warszawska spółka chce zostać liderem idei „meaningful”.
Strategia 11 bit studios
Zobacz także: 11 bit studios pokaże Projekt 8 na przełomie I i II kwartału 2021 roku, a kolejne dwa do końca roku
3 projekty własne w portfolio 11 bit studios
W 2020 roku 11 bit studios osiągnęło najwyższe przychody, które były na poziomie 87,1 mln zł, pomimo braku premiery. Warszawska spółka wciąż stawia na swoją niezależność, dlatego chce rozwijać swój zespół do 200-300 osób. Aktualnie team 11 bit studios pracuje jednocześnie nad 3 własnymi projektami.
- Projekt 8 – aktualnie pracuje zespół 40-osobowy, planowane jest zwiększenie do 70 osób. Będzie to nowe IP, przygotowywane pod gracza konsolowego. Ma to być gra akcji prezentowana z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja na skalę gry Control.
- Projekt Dolly – aktualnie nad grą pracuje 20 osób, planowane zwiększenie zespołu do 40 osób.
- Projekt Eleanor – największy projekt w portfolio spółki. Już pracuje nad grą 60 osób, natomiasy zespół ma zostać powiększony do 80 osób. Nad projektem pracuje zespół weteranów, który tworzył Frostpunka.
Wszystkie 3 projekty przeszły fazę testów wewnętrznych i otrzymały już zielone światło na dalsze testy. Łącznie w 3 projekty 11 bit studios zamierza zainwestować 110 mln zł, które zostaną przeznaczone tylko na development. Dla porównania development Frostpunka wynosił 10 mln zł. Jak zapowiedziała spółka, kumulacja premier powinna nastąpić w 2023 roku. W tym roku planowana jest prezentacja dwóch tytułów z własnego portfolio.
11 bit studios chce tworzyć gry unikalne w jakości AAA, takich jak Control lub Civilization VI. Całe studio pracuje na silniku Unreal Engine, redukując ryzyko technologiczne oraz procesowe. Tym samym zdecydowano się wstrzymać prace nad silnikiem Liquid Engine.
Warszawska spółka nie porzuca planów rozwoju Frostpunka. Na ten moment flagowy tytuł będzie rozwijany przez kolejne 10 lat. Już trwają prace nad grą planszową, która osiągnęła sukces na Kickstarterze. Planszówka ma zostać wydana jeszcze w tym roku. Również firm Netease Games pracuje nad wersją mobilną Frostpunka, która powinna być dostępna jeszcze w tym roku.
Podczas sesji Q&A 11 bit studios potwierdziło plany akwizycyjne. Aktualnie trwają rozmowy w tym zakresie. Przemysław Marszał, CEO spółki, podkreślił, że zależy im na łączeniu spółek.