Globalny rynek gier będzie rósł i w 2024 roku wyniesie 218,7 mld USD. Wynika z analiz Newzoo
218,7 mld USD – taką wartość osiągnie globalny rynek gier do 2024 roku. Najszybciej będzie rozwijać się sektor gier mobilnych.
Są to najnowsze wnioski z raportu opublikowanego przez firmę analityczną Newzoo. Pomimo niewielkiego spadku wartości rynku gier (o 1,1%) w 2021 roku, średni roczny wzrost branży do roku 2024 będzie wynosić 8,7%. Dominującą pozycję nadal będą odgrywać gry mobilne, które w tym roku powinny wygenerować 90,7 mld USD, co oznacza wzrost o 4,4% rdr. Tym samym może się zmniejszyć udział komputerów osobistych na rynku gier. Tytuły przeznaczone na PC wygenerują 35,9 mld USD w 2021 roku, co oznacza spadek o 2,8% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Źródło: Newzoo
Zobacz także: Trwa letnia wyprzedaż na platformie Steam. Wiedźmin III, Outriders, Green Hell i wiele innych polskich produkcji w promocyjnych cenach
Najnowsze prognozy dla rynku gier
Firma analityczna Newzoo opublikowała 1 lipca raport dotyczący globalnego rynku gier. Według najnowszych prognoz jego wartość w 2024 roku wyniesie 218,7 mld USD, pomimo niewielkiego spowolnienia w tym roku. Za połowę przychodów będzie odpowiadać sektor gier mobilnych, który w tych latach będzie rosnąć najszybciej.
„W ciągu ostatniej dekady gry mobilne szybko stały się największym segmentem pod względem przychodów i liczby graczy. Niezwykły wzrost rynku wywołał innowacyjność wokół zarabiania, pozyskiwania użytkowników (user aquisition) i kierowania reklam o wysokiej wartości” – czytamy w raporcie.
Spadek w tym roku odnotują głównie gry przeznaczone na PC oraz konsole. Wynika to z przesunięć premier większych tytułów na 2022 rok. Rynek konsolowy spadnie o blisko 9% w 2021 roku do wartości 49,2 mld USD. Gry komputerowe wygenerują 35,9 mld USD w 2021 roku, co oznacza spadek o około 3% w porównaniu do ubiegłego roku.
Niezmiennie regionem, który odpowiada za połowę przychodów generowanych na rynku gier jest Azja, natomiast na drugim miejscu znajduje się Ameryka Północna z wynikiem 24%. W 2021 roku na całym świecie będzie blisko 3 mld graczy. To wzrost o 5,3% rocznie od 2020 roku, co pokazuje, że boom na rynku gier w 2020 roku doprowadził do trwałego wzrostu z miejscem na dalszy rozwój. Do 2024 roku liczba graczy powinna wynieść 3,32 mld użytkowników.
Źródło: Newzoo
W raporcie podkreślono, że na rynku gier wśród największych spółek tj. Microsoft, Sony czy Tencent widoczny jest trend akwizycyjny. Coraz więcej firm decyduje się na przejęcie kolejnych studiów gamingowych, co może być trwałym trendem. Również producenci gier będą się decydować na crossplatformowe premiery swoich tytułów. Dobrym przykładem jest Sony, który przez wiele lat stawiał na ekskluzywne gry na swoje konsole, a teraz zamierza wydawać najważniejsze z nich na platformy PC.