Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

The Medium, Medieval Dynasty, Frostpunk – coraz więcej polskich tytułów dołącza do usługi Xbox Game Pass for PC

Udostępnij

The Medium, Frostpunk, Medieval Dynasty – polskie tytuły coraz chętniej dołączają do usługi Xbox Game Pass for PC i nadal świetnie się sprzedają.

Usługa Xbox Game Pass nie jest przeznaczona tylko na konsole Microsoftu. Firma przygotowała również abonament dla osób grających na pecetach. Aktualnie w ofercie znajduje się ponad 100 tytułów, a wśród nich jest kilka polskich produkcji – Blair Witch, Children of Morta, Frostpunk, Medieval Dynasty, Moonlighter, Shadow Warrior 2 oraz The Medium. Pełna lista dostępnych gier jest TUTAJ

Ciekawym i świeżym przykładem jest gra Medieval Dynasty od Render Cube, która trafiła do usługi w ubiegłym miesiącu pomimo dostępności w formule early access. Jeszcze przed wejściem tytułu do abonamentu Microsoftu, spółka informowała o sprzedaży gry w ponad 600 tys. egzemplarzach. Jak podkreśla prezes Render Cube, Damian Szymański, dostępność produkcji w usłudze Xboxa pozwala na dotarcie do większej liczby odbiorców.

Zobacz także: Render Cube przeprowadzi ofertę akcji w formule crowdfundingu. Co warto wiedzieć o spółce

„Już od momentu rozpoczęcia prac nad Medieval Dynasty marzyliśmy żeby dotrzeć z nią do jak największej liczby graczy, przekroczenie 600 tys. sprzedanych egzemplarzy nie było zakładane w nawet najbardziej optymistycznych wariantach, a teraz mamy przyjemność ogłosić partnerstwo z Microsoft, co skutkuje dołączeniem naszego tytułu do usługi Xbox Game Pass For PC. Dzięki temu nasza produkcja zostanie zaprezentowana jeszcze większej liczbie graczy i pozwoli na dalsze budowanie aktywnego community wokół tytułu, który jest żywo zainteresowany jego dalszym rozwojem i zbliżającą się premierą pełnej wersji” – mówił Damian Szymański, prezes Render Cube.
 

game pass PC

Zobacz także: Zaostrza się walka na rynku konsol. Valve zapowiada przenośne urządzenie Steam Deck, a Nintendo wydaje wersję Switch OLED

Polskie gry w abonamencie usług Microsoftu

Xbox Game Pass for PC to usługa abonamentowa dla graczy, którzy posiadają najnowszą aktualizację systemu Windows 10. Miesięczny abonament kosztuje 39,99 zł (pierwszy miesiąc można zakupić za 4 zł), dzięki czemu zyskujemy dostęp do biblioteki ponad 100 tytułów. Niektóre z nich już w dniu premiery są dostępne w Xbox Game Pass, a kolejne trafiają do abonamentu dopiero później. Przykładowo polska gra Outriders od People Can Fly jeszcze w dniu debiutu znalazła się w Xbox Game Pass, jednak jedynie w wersji konsolowej.

Najbardziej „aktywną spółką” w usłudze Xbox Game Pass przeznaczonej na pecety jest 11 bit studios. Aktualnie gracze mogą korzystać z 3 produkcji warszawskiej spółki w abonamencie Microsoftu. Mowa o Frostpunku oraz dwóch grach z portfolio wydawniczego – Children of Morta oraz Moonlighter.

Bliską współpracą z Microsoftem może się pochwalić również Bloober Team. Jego tytuły w dniu premiery są często exclusivem na konsole Microsoftu, a posiadacze urządzeń od Sony muszą przez kilka miesięcy czekać na debiut gry od krakowskiej spółki. Natomiast w abonamencie na komputery aktualnie znajduje się Blair Witch (wydany w sierpniu 2019 roku) oraz The Medium, które miało premierę w styczniu br.

„Premiera gry The Medium, która była dostępna na wyłączność w Xbox Game Pass świadczy o tym, że przychody z tytułu współpracy z Microsoft mogą być naprawdę znaczące dla Bloober Team. Spółka bardzo szybko zaraportowała bowiem zwrot kosztów produkcji tytułu, które były znaczące. Kluczowe jest również, że pomimo obecności w abonamencie Microsoftu i fakcie, że od premiery minęły ponad dwa kwartały tytuł dalej się sprzedaje o czym najlepiej świadczy liczba graczy na Steam i pojawiające się nowe oceny tytułu” – komentuje Rafał Irzyński, analityk Strefy Inwestorów.
 


W czerwcu współpracę z Microsoftem ogłosiła łódzka spółka Render Cube, która ma na swoim koncie hit Medieval Dynasty. Co ciekawe, gra została wydana w formule wczesnego dostępu i mimo to jest już dostępna w usłudze Xbox Game Pass for PC. Jeszcze w tym roku produkcja powinna być dostępna w pełnej wersji, a więcej szczegółów możemy poznać podczas sierpniowych targów Gamescom. Jeszcze przed dołączeniem tytułu do usługi Game Pass, informowano, że do tej pory sprzedano ponad 600 tys. kopii od premiery we wrześniu 2020 roku.

Microsoft już niebawem chce iść krok dalej i udostępnić usługę Xbox TV. Dzięki niej gracze nie będą potrzebować konsoli czy pecetów, wystarczy jedynie telewizor, aby grać.

Zobacz także: Render Cube ogłasza dołączenie tytułu Medieval Dynasty do Microsoft Xbox Game Pass For PC

Udostępnij