Render Cube przeprowadzi ofertę akcji w formule crowdfundingu. Co warto wiedzieć o spółce
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
22 lip 2021, 07:45

Render Cube przeprowadzi ofertę akcji w formule crowdfundingu. Co warto wiedzieć o spółce

Producent gry Medieval Dynasty przeprowadza drugą emisję akcji, tym razem w formule crowdfundingu udziałowego. Zapisy w pierwszej transzy skierowanej do większych inwestorów indywidualnych już się rozpoczęły. Druga transza – dla wszystkich zainteresowanych– zostanie przeprowadzona na platformie CrowdConnect już 27 lipca.

Jeden z największych sukcesów polskich deweloperów gier w 2020 r.

Render Cube to studio znane z hitu sprzedażowego gry Medieval Dynasty. W grze kierujemy losem młodzieńca żyjącego w okresie średniowiecza. Zadaniem jest przetrwać i rozpocząć własną dynastię.

Zobacz także: Oferta publiczna akcji Render Cube [Webinar z prezesem spółki]

„Wraz z postępem rozgrywki początkowy budynek przeobraża się w małą wioskę, ta w osadę, a na końcu jesteśmy odpowiedzialni za rozwój całego miasteczka, który zamieszkują dziesiątki mieszkańców. Gra łączy w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG czy strategie” - czytamy w materiałach spółki.
 

Medieval Dynasty RenderCube


Tytuł miał premierę we wrześniu 2020 r. w formule early-access (we wczesnym dostępie). Przez pierwszy tydzień znajdował się w TOP10 na globalnej platformie Steam. Oceny gry są bardzo pozytywne (91% pozytywnych ocen na platformie). W szczytowym momencie liczba jednocześnie grających graczy na Steam sięgnęła 18,7 tys. osób. Medieval Dynasty została sprzedana już w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy.

„Popularność jaką zyskała nasza produkcja w swojej początkowej fazie rozwoju, bo przecież wydaliśmy ją w formule wczesnego dostępu, przerosła nasze oczekiwania. Z drugiej strony, jeszcze bardziej zmotywowała nas do działania, bo pierwsze wrażenia graczy utwierdziły nas w przekonaniu, że unikatowa hybryda gatunkowa, jaką jest Medieval Dynasty, to właściwie obrany kierunek” – mówi Damian Szymański, Prezes Zarządu Render Cube.

Flagowy tytuł studia został w czerwcu udostępniany w usłudze Xbox Game Pass For PC. Było to możliwe ze względu na ostatnio ogłoszoną współpracę z globalnym partnerem, czyli firmą Microsoft. Wartość umowy z Microsoftem jest znacząca, gdyż 50% wpływów zrealizowanych w jej ramach trafi do Render Cube. Spółka spodziewa się więc wpływów z tego tytułu o łącznej wartości ok. 6 mln zł w latach 2021-2022. 

Render Cube porównuje swój produkt do gier takich jak Green Hell czy The Forest:

„Podobnie jak Green Hell, The Forest najlepsze wyniki sprzedażowe zaczął osiągać po premierze pełnej wersji gry, a do tej pory sprzedano ponad 5 mln kopii. Dotychczasowe zainteresowanie graczy grą Medieval Dynasty sugeruje, że w długim terminie Emitent jest w stanie osiągnąć porównywalne wyniki sprzedażowe, co The Forest.” - napisano w dokumencie ofertowym.
 

Render Cube vs Green Hell

Zobacz także: Render Cube ogłasza dołączenie tytułu Medieval Dynasty do Microsoft Xbox Game Pass For PC

Plany rozwoju

Render Cube jest od maja 2021 r. właścicielem IP do gry z prawem m.in. do kodu źródłowego i portów na inne platformy. W tym roku studio planuje wydanie pełnej wersji gry Medieval Dynasty. Teraz trwają prace nad wdrażaniem rozwiązań z drugiej road-mapy. Już teraz tytuł jest dostępny na ok. 10 platformach sprzedażowych, w 17 wersjach językowych. Gra ma też być portowana na konsole. Spółka podpisała także umowę ze Spectral Games (spółką zależną Incuvo) na przygotowanie wersji gry na gogle VR.

„Zamierzamy rozwijać Medieval Dynasty po premierze pełnej wersji podobnie jak Green Hell, zakładamy dodawanie contentu do gry, który będzie w niektórych przypadkach darmowy, ale również płatny” - mówi w wywiadzie dla Strefy Inwestorów Damian Szymański.
 

Plan rozwoju Medieval Dynasty


Rozwój tytułu Medieval Dynasty jest obecnie priorytetem studia. Franczyza może też być rozszerzana w kilku kierunkach: „Istnieje kilka kolejnych koncepcji "Dynastii" gotowych do rozwoju (np. epoka kamienia, rzymska, galaktyczna, itd.).” - podano w materiałach spółki.

Jednak w długoterminowej strategii Render Cube zamierza zaangażować się także w inne tytuły. W miarę rozwoju studia rozważa produkcję dwóch gier jednocześnie.

„Mamy wiele planów. Jednym z głównych elementów naszego studia, na którym będziemy się skupiać, jest tryb multiplayer w naszych tytułach. Mamy już pomysł na rozbudowaną grę multiplayerową w świecie Medieval Dynasty. Chcemy, aby każda nasza gra oferowała ten tryb, ponieważ widzimy w tym ogromny potencjał sprzedażowy. Chcemy trochę eksperymentować, jednak naszym corem pozostanie miękki survival. Odpowiada nam również tryb FPP” - dodaje Szymański.

Render Cube obecnie zatrudnia kilkunastu pracowników.

Zobacz także: Wywiad: „Zamierzamy rozwijać Medieval Dynasty po premierze pełnej wersji podobnie jak Green Hell” – Damian Szymański, Render Cube

Dane finansowe Render Cube

Sukces sprzedażowy został odzwierciedlony w wynikach finansowych. Rok 2020 spółka zakończyła z przychodami ok. 7,46 mln zł, zyskiem operacyjnym 6,26 mln zł i zyskiem netto 5,85 mln zł. Na wynik zdecydowanie największy wpływ miała właśnie wrześniowa premiera gry Medieval Dynasty. Dotychczasowa wartość nakładów na rozwój tytułu wyniosła ok. 5,5 mln zł (1,2 mln euro). W pierwszym kwartale 2021 r. Render Cube uzyskał 1,7 mln zł przychodu ze sprzedaży, co przełożyło się na 1,1 mln zł zysku netto.
 

Dane finansowe Render Cube


Render Cube opublikował także prognozy na ten i następny rok. Spółka spodziewa się w 2021 r. niemal podwojenia przychodów i wartości EBITDA.
 

Prognozy finansowe Render Cube


Prognozy finansowe, tak jak wyniki za 2020 r. uzależnione są obecnie od jednego produktu, czyli powodzenia sprzedaży i rozwoju gry Medieval Dynasty.

„(…) przyjęte przez Zarząd prognozy dotyczące przyszłego poziomu sprzedaży obejmują w horyzoncie najbliższych dwóch lat wpływy wyłącznie ze sprzedaży wskazanej gry. W dalszym horyzoncie Emitent nie wyklucza przygotowania kolejnych tytułów osadzonych w świecie Medieval Dynasty. W konsekwencji cały model biznesowy Render Cube opiera się na oczekiwanym sukcesie tego tytułu” - podano w dokumencie ofertowym.

W kontekście prognoz i ich podstaw warto zaznaczyć, że spółka posiada pełne prawa do IP gry Medieval Dynasty, a także prawa do portów konsolowych, DLC i potencjalnych sequeli. Wyłącznym wydawcą gry jest spółka Toplitz Productions GmbH. Render Cube otrzymuje, na mocy obecnej umowy wydawniczej, 50% zysków ze sprzedaży tytułu. Umowa ta obowiązuje od końca listopada 2020 r. i jest kontynuacją pierwszej umowy, w której Render Cube otrzymywał 10-30% z zysków ze sprzedaży.

„Na mocy wyżej wskazanej umowy, Spółka zobowiązała się do przygotowania pełnej wersji gry Medieval Dynasty na komputery osobiste oraz wersje konsolowe. W zamian Emitent uzyskał prawa do otrzymywania 50% zysków ze sprzedaży Medieval Dynasty generowanych przez wydawcę. Umowa produkcyjno-wydawnicza ze Toplitz Productions GmbH z siedzibą w Oberhaching (Niemcy) przewiduje okresową kontrolę postępów prac nad pełną wersją gry Medieval Dynasty, podmiot ten prowadzi również działania marketingowe w zakresie promocji gry na rynkach międzynarodowych oraz zapewnia obecność na najważniejszych targach gier” - napisano w dokumencie ofertowym.

Spółka Toplitz należy do grupy Iridium Media Group GmbH, która jest głównym akcjonariuszem Render Cube.
 

Partnerstwo Toplitz z Render Cube

Pierwsza emisja akcji zakończona sukcesem

Spółka niedawno zakończyła z sukcesem ofertę akcji nowych serii B. Została ona przeprowadzona w formule oferty publicznej, ale minimalny zapis wynosił nie mniej niż 100 tys. euro. Spółka pozyskała z niej 5,8 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój technologiczny i kompetencyjny studia.

Dodatkowo inwestorzy nabyli część akcji już istniejących. Całość oferty sięgnęła więc 12,9 mln zł. Ponadto dokonano transakcji sprzedaży kolejnego pakietu akcji już istniejących o wartości ok. 7,6 mln zł w transakcjach bezpośrednich pomiędzy akcjonariuszami sprzedającymi, a inwestorami, którymi były głownie zagraniczne podmioty.

Wszystkie akcje zostały zaoferowane po cenie 150,00 zł za akcję.

„Za nami bardzo intensywny okres, odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań z polskimi funduszami inwestycyjnymi i to one w większości zostały naszymi akcjonariuszami w ofercie akcji. Środki pozyskane z emisji akcji serii B przyczynią się do dalszego rozwoju technologicznego i kompetencyjnego naszego studia, co przełoży się na zwiększenie skali działania i wzmocni nasze możliwości produkcyjne. Potencjał tytułu Medieval Dynasty i nasz plan jego dalszej monetyzacji, obejmujący premierę pełnej wersji, przygotowanie edycji na konsole, gogle VR, a także szereg DLC został doceniony przez inwestorów. Dziękuję wszystkim biorącym udział w ofercie publicznej akcji Render Cube za okazane nam zaufanie i dostrzeżenie naszych przewag rynkowych” - mówi Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.

Zobacz także: Ruszyła oferta publiczna Render Cube. To będzie jedna z największych ofert na rynku NewConnect

Druga emisja w formie crowdfundingu udziałowego już się zaczęła

Ze względu na bardzo duże zainteresowanie poprzednią ofertą, spółka zdecydowała się przeprowadzić drugą, tym razem skierowaną do szerszego grona akcjonariuszy. Powodem emisji jest też chęć uzyskania większego rozproszenia akcjonariatu i dzięki temu płynności w kontekście zaplanowanego wejścia na NewConnect.

„Ze względu na zainteresowanie spółką ze strony inwestorów detalicznych, emitent zdecydował o przeprowadzeniu oferty akcji nowej emisji skierowanej głównie do indywidualnych inwestorów. Pozwoli to zapewnić odpowiednie rozproszenie przed planowanym debiutem na NewConnect” - podsumowuje Sebastian Huczek, wiceprezes zarządu Dom Maklerski INC.

Teraz Render Cube oferuje akcje serii C w formie crowdfundingu udziałowego. Cena jednej akcji oferowanej wynosi 150 zł, czyli jest tej samej wysokości, co wcześniej uplasowane akcje serii B. Wycena Render Cube post-money wyniesie 159,72 mln zł.

Pozyskane środki w wysokości do 3,9 mln zł, tak jak to miało miejsce przy pierwszej emisji, także zostaną przeznaczone na dalszy rozwój. Spółka zamierza rozbudować studio animacji i muzyki, powiększyć zespół, w szczególności o doświadczonych programistów w dziedzinie gier multiplayer oraz rozbudować dodatkowy zespół.
 

Cele emisyjne Render Cube


20 lipca rozpoczęła się I transza oferty, która skierowana jest do większych inwestorów indywidualnych. Natomiast 27 lipca ruszą zapisy na platformie CrowdConnect w ramach II transzy dostępnej dla wszystkich chętnych. Potrwają maksymalnie do 3 sierpnia.

Render Cube współpracuje z Grupą Kapitałową INC w dziedzinie przeprowadzanej oferty publicznej akcji, a także późniejszego wprowadzenia akcji spółki na rynek NewConnect. Debiut na rynku alternatywnym planowany jest w II połowie 2021 roku.

Zobacz także: Debiuty w 2021 r. oraz artykuły o spółkach debiutujących

---

Wszystkie treści zawarte w artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny. Decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie podejmowane są na wyłączną odpowiedzialność Użytkownika Serwisu.

Zawarte w artykule dane, opracowania, informacje, analizy zostały przygotowane wyłącznie w celach informacyjnych, są tylko i wyłącznie subiektywnymi opiniami autorów i nie są rekomendacjami zawarcia transakcji w rozumieniu § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów lub wystawców m. in. nie opierają się na żadnej metodzie wyceny walorów oraz nie określają ryzyka inwestycyjnego, nie zawierają bezpośrednich zaleceń podjęcia określonych działań inwestycyjnych, przez co nie mogą być traktowane jako doradztwo finansowe, prawne, podatkowe czy też jakiekolwiek inne doradztwo inwestycyjne w rozumieniu art.76 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Zgodnie z powyższym autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie treści zawartych w artykule albowiem nie jest intencją Usługodawcy dokonywanie bezpośrednich porad inwestycyjnych.

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.