Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

House Flipper znów na fali popularności po premierze nowego DLC

Udostępnij

54 tys. kopii – tyle sprzedano egzemplarzy nowego DLC do House Flippera w 72h od premiery. Dzięki płatnemu dodatkowi, produkcja PlayWaya z 2018 roku znów zyskuje na popularności.

House Flipper to nic innego jak symulator ekipy remontowej. Produkcja z konta wydawniczego Frozen District, spółki zależnej PlayWaya, została wydana w maju 2018 roku i do dzisiaj jest jednym z głównych motorów napędowych sprzedażowych w grupie. Potwierdza to ubiegłotygodniowa premiera nowego dodatku House Flipper Luxury DLC. Według raportu sprzedażowego, w 72h od premiery sprzedano 54 tys. egzemplarzy, a podstawowa produkcja w niedzielę 17 października przyciągnęła ponownie blisko 10 tys. użytkowników grających jednocześnie na platformie Steam.

Oczywiście, aby zakupić dodatek wymagane jest posiadanie podstawowej wersji gry. House Flipper Luxury DLC jest już 5 dodatkiem (i jednocześnie największym do tej pory), które do tej pory otrzymało 80% pozytywnych recenzji. Najlepiej ocenianym DLC do tej pory jest Apocalypse Flipper, który został wydany w dniu premiery podstawowej wersji i jest bezpłatny.

House Flipper SteamDB

Zobacz także: Premiera kolejnego tytułu z grupy PlayWay już dziś. We wczesnym dostępie debiutuje Junkyard Simulator

Gracze wciąż remontują domy w House Flipperze

House Flipper, to obok serii gier Car Mechanic Simulator, najlepiej sprzedający się tytuł w grupie PlayWay. Według danych z maja br., które podał serwis gryonline.pl, od premiery w maju 2018 roku produkcja sprzedała się w nakładzie 2,5 mln egzemplarzy. Z tego aż 2,1 mln kopii trafiło do posiadaczy wersji pecetowych, a pozostałe to konsolowe. 14 października odbyła się premiera kolejnego już dodatku House Flippera – Luxury DLC, który w pierwszych 72h od debiutu znalazł 54 tys. nabywców. Pozytywne oceny od graczy przyciągnęły blisko 10 tys. użytkowników Steama grających w weekend w polski tytuł.

Jak wynika z raportu sprzedażowego, nowe DLC cieszy się największą popularnością wśród graczy z USA. Na drugim miejscu jest Wielka Brytania, a podium zamykają Niemcy. Jak na razie została wydana wersja pecetowa, jednak Frozen District już zapowiada portowanie dodatku na konsole. Zaledwie godzinę od premiery wydano już pierwszego hotfixa, który ma zapewnić graczom najwyższą jakość rozgrywki.

House Flipper Luxury DLC to już 5 dodatek, który powstał od maja 2018 roku. Jak już wspomnieliśmy, najlepiej ocenionym do tej pory był pierwszy – Apocalypse Flipper (92% pozytywnych ocen). Natomiast najgorzej oceniony został dodatek ogrodowy (jedynie 65% ocen na plus). Sama wersja podstawowa gry ma już ponad 43,6 tys. recenzji, a w ostatnich 30 dniach przybyło około 1 tys. nowych ocen (95% pozytywnych).

Przypomnijmy, że wersja podstawowa House Flippera zwróciła nakłady poniesione na produkcję oraz marketing w dobę od premiery. Według raportu sprzedażowego po 72h od udostępnienia tytułu, sprzedano ponad 80 tys. kopii. Koszty produkcji nie przekroczyły 550 tys. zł. Jeszcze w dniu premiery produkcja trafiła na 1 miejsce Steam Global Sale. Tytuł doczekał się wersji konsolowej w 2020 roku, a co więcej pod koniec ubiegłego roku również mobilnej.

Według raportu finansowego PlayWaya za I półrocze 2021 roku, House Flipper z dodatkami zgodnie ze sprzedażą kwotową stanowi aż 26,4% udziałów wśród najważniejszych tytułów w grupie. Tuż za nim uplasował się oczywiście Car Mechanic Simulator 18 z DLC (udział na poziomie 21,2%), jednak już niebawem może go prześcignąć najnowsza wersja z 2021 roku. Mimo udanych tegorocznych premier, kurs akcji PlayWay od stycznia br. spadł o ponad 20%.

Trwają już prace nad kolejnym DLC. Tym razem do House Flippera zostaną dodane… zwierzęta. Dodatek House Flipper Pets jest już na 73 miejscu zestawienia Global Top Wishlist Steama. Na razie nie podano daty przybliżonej daty premiery.

Zobacz także: Polski gamedev rośnie w siłę, na rynku jest 470 studiów zatrudniających ponad 12 tys. pracowników - wynika z raportu The Game Industry of Poland

Udostępnij

Tagi