Premiera GTA Trilogy: Definitive Edition oceniona gorzej niż Cyberpunk 2077 - akcje Take-Two Interactive w dół
Premiera trylogii GTA okazała się na miarę premiery Cyberpunka, a może jeszcze gorsza? Gracze nie ukrywają swojego rozczarowania wydanym remasterem przez Rockstar.
Może niektórzy stwierdzą, że seria GTA sama się broni na rynku. Jednak nie w tym przypadku. 11 listopada odbyła się premiera GTA Trilogy: Definitive Edition, co stanowi odświeżenie trzech tytułów z serii: GTA III, Vice City i San Andreas. I jak jeszcze w wersje konsolowe, oczywiście z uwzględnieniem next-genów można pograć, tak wersja pecetowa po premierze została zablokowana. Dopiero dzisiaj w nocy ponownie udostępniono grę na komputery osobiste, a przyczyną zablokowania było umieszczenie plików, które całkiem przypadkowo zostały dodane do produkcji. Jakby tego było mało, pierwsze oceny na portalu Metacritic dały średnią na poziomie… 0,5. Pytanie czy Rockstar zamierza coś z tym zrobić?
Według oficjalnego komunikatu od Rockstar, po przywróceniu wersji pecetowej, będą trwać prace nad poprawą i aktualizacją ogólnej wydajności tytułu. Jednak pierwszego wrażenia nie da się już wymazać, tak jak to było w przypadku Cyberpunka. W mediach premiera trylogii GTA jest określana nawet jako „największa katastrofa na rynku gier 2021”.
Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition is again available through the Rockstar Games Launcher for play and purchase. We sincerely apologize for the inconvenience, and are working to improve and update overall performance as we move forward: https://t.co/hAfEKqYS3o
— Rockstar Support (@RockstarSupport) November 15, 2021
Zobacz także: EA i Take-Two publikują wyniki finansowe. GTA V wciąż rządzi, a EA zalicza najlepszy kwartał w swojej historii
Ogromna wpadka Rockstar Games
Choć pewnie dla niektórych słowo „wpadka” to zdecydowanie za mało po premierze trylogii GTA. Jeszcze ostatnio pisaliśmy o dobrych wynikach spółki Take-Two Interactive, do której należy Rockstar Games. Seria GTA wciąż odpowiada za większość przychodów Take-Two, a tylko GTA V sprzedano w ilości 155 mln sprzedanych egzemplarzy, co jest nie lada rekordem na światowym rynku gier. Wszystkie gry słynnej serii sprzedały się łącznie w 355 mln kopiach.
Gracze już z niecierpliwością czekają na jakąkolwiek zapowiedź kolejnej części, ponieważ od wydania ostatniej minęło już 8 lat. Jednak na razie Rockstar musi skupić się na naprawie wydanych w ubiegłym tygodniu remasterów GTA III, Vice City oraz San Andreas. Pytanie co poszło nie tak. Zaczynając od wersji pecetowej, która po premierze została wyłączona. Gracze wydali jedną opinię – produkcja jest zdecydowanie niedopracowana, porównując tzw. bugi do tych z premiery Cyberpunka. Świadczą też o tym recenzje na portalu Metacritic, gdzie średnia od graczy jest poniżej 1/10 i sytuacja wcale się nie poprawia, mimo że Rockstar już pracuje nad poprawą jakości.
Premiera trylogii GTA była ustalona tak naprawdę na kilka tygodni przed, a Rockstar za bardzo nie chwalił się nowymi materiałami z odświeżonych wersji. Pojawiają się zarzuty, że remastery powstały w pośpiechu. W tym miejscu należy podkreślić, że za ich produkcję jest odpowiedzialne studio Groove Street Games. I co ciekawe, szef studia na Twitterze dość ironicznie podszedł do krytyki trylogii, ale mimo to zapowiedział prace nad aktualizacjami. Na razie jednak nie znamy konkretnej daty pierwszego patcha do gry.
It’s so fun to see players out there really enjoying what we’ve put together for them. I’m honestly enjoying this unparalleled level of scrutiny on our studio. Today we are celebrating our monumental project launch, while we work on updates. :-)
— Thomas Williamson (@TSWilliamson) November 11, 2021
Może dzięki nieudanej premierze trylogii GTA, gracze przeniosą złe emocje z Cyberpunka i CD PROJEKT właśnie na Rockstar Games. Tak naprawdę, od grudnia 2020 roku w segmencie gier AAA nie pojawiło się tak dużo krytyki, jak przy premierze właśnie remasterów GTA. Tutaj pojawia się również pewna różnica. Cyberpunk był głównie niegrywalny na konsolach starej generacji, na next-genach można było uruchomić wsteczną kompatybilność. Jednak wersja pecetowa nie spotkała się z aż tak dużą falą krytyki. Natomiast w przypadku GTA mówimy o wszystkich wersjach, które zostały źle ocenione. Na ten moment, czyli kilka dni po premierze, gracze na portalu Metacritic najlepiej ocenili wersję na konsole PlayStation 5 – 0,9/10.
Jeszcze na piątkowej sesji kurs akcji Take-Two Interactive spadł o około 5%.
Notowania Take-Two Interactive