Premiera Motorcycle Mechanic Simulator 2021 oraz Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall od Play2Chill i Carbon Studio już dziś
Dzisiaj odbędą się dwie polskie premiery – Motorcycle Mechanic Simulator 2021 od Play2Chill oraz Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall od Carbon Studio.
Na platformie Steam debiutuje dzisiaj Motorcycle Mechanic Simulator 2021 od spółki z grupy PlayWay. Firma Play2Chill jest obecna na rynku gier od kilku lat, jednak jej wcześniejsze projekty jak Counter Terrorist Agency nie otrzymały najlepszych ocen od graczy (47% pozytywnych recenzji na Steamie). Jak na razie główny projekt spółki ukaże się w wersji pecetowej, a na przyszły rok zaplanowano wersję konsolową. Na dzień przed premierą tytuł od Play2Chill trafił na 110 miejsce Global Top Wishlist platformy Steam.
Posiadacze gogli VR otrzymają dzisiaj pierwszy projekt w wirtualnej rzeczywistości osadzony w uniwersum Warhammera. Spółką odpowiedzialną za tę produkcję jest Carbon Studio, która była jednym z pierwszych producentów gier VR notowanym na warszawskim parkiecie. Tytuł Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall będzie dostępny we wszystkich sklepach PC VR, jednak Oculus Store to perspektywa kolejnych kilku miesięcy. Jak wiadomo, to gogle Oculus Quest, w szczególności najnowszy model z 2020 roku jest najpopularniejszym sprzętem na tym rynku.
Zobacz także: Polskie premiery w cieniu dużych gier z segmentu AAA. Czy okres świąteczny to dobre okno premierowe
Symulator mechanika motocyklowego od Play2Chill
Omówienie dzisiejszych premier zaczniemy od Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Jest to autorski tytuł spółki Play2Chill, który zostanie wydany przez PlayWaya. Już sama nazwa produkcji wskazuje na podobieństwo do flagowego projektu spółki Krzysztofa Kostowskiego, czyli serii gier Car Mechanic Simulator. Oczywiście i w tym przypadku nie zabraknie cross-promocji obydwu produkcji, co może zwiększyć potencjał sprzedażowy MMS21.
„Flagowy projekt Play2Chill – Motorcycle Mechanic Simulator 2021 – będzie miał swoją premierę w pełnej wersji już 17 listopada. Tuż po zakończeniu sezonu motocyklowego, fani dwóch kółek i majsterkowania, będą mieli okazję spróbować swoich sił w niezwykle realistycznie odwzorowanym warsztacie, który został przeniesiony do wirtualnego świata” – zapowiadał Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
Aby sprawdzić zainteresowanie tytułem, spółka udostępniła prolog gry na początku czerwca br. Do tej pory produkcja otrzymała 87% pozytywnych recenzji z około 1,5 tys. ocen na platformie Steam. Peak graczy, jak na produkcję o budżecie około 1 mln zł, osiągnął poziom około 650 użytkowników grających jednocześnie. Gra jak na razie debiutuje w wersji pecetowej, natomiast już na przyszły rok planowane są porty konsolowe.
Tak jak wspominaliśmy, MMS21 nie jest pierwszym projektem spółki. Play2Chill był wcześniej odpowiedzialny za produkcję gry Counter Terrorist Agency, wydanej pod koniec 2019 roku. Niestety produkcja nie spotkała się z pozytywnym odbiorem graczy. Natomiast MMS21 jest pierwszą grą wydaną po debiucie na rynku NewConnect, który miał miejsce w ubiegłym roku. Aktualna kapitalizacja Play2Chill to blisko 50 mln zł.
Patrząc się na ten tydzień, pod kątem kalendarza premier, MMS21 może mieć utrudniony start. Jest to projekt o budżecie 1 mln zł z nieporównywalnie mniejszym marketingiem. W poniedziałek Microsoft zaskoczył graczy i udostępnił Halo Infinite w trybie multiplayer w wersji beta. Idąc dalej, 19 października debiutuje Battlefield 2042 na wszystkie urządzenia. Choć jak wiadomo, zdarzają się również ogromne wpadki tak jak to miało miejsce z Trilogy GTA: The Definitive Edition...
Największy projekt VR w historii Carbon Studio
Rynek gier wirtualnej rzeczywistości wciąż jest zdecydowanie mniejszy w porównaniu chociażby do segmentu pecetowego czy konsolowego. Dlatego w przypadku premiery gry od Carbon Studio, nie będzie tutaj większej konkurencji. Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall jest największą dotychczasową produkcją gliwickiej spółki. Jej budżet opiewa na kwotę 2,1 mln zł. Wcześniej spółka stworzyła serię gier The Wizzards, a ostatni tytuł miał premierę w maju 2021 roku. Do tej pory sprzedano ponad 250 tys. sztuk wszystkich produkcji.
Carbon Studio w ostatnim czasie skupił się na produkcji Warhammera, a wykorzystanie IP jest możliwe dzięki podpisaniu umowy z brytyjskim Games Workshop. Tym samym jest to pierwszy projekt osadzony w wirtualnej rzeczywistości, pokazujący świat Warhammera. Tytuł w dniu premiery będzie dostępny w sklepach PC VR, jednak nie w Oculus Store, a jak wiadomo to on mógłby głównie napędzić sprzedaż gry. Jak zapewniał prezes Błażej Szaflik, ma to być perspektywa kilku miesięcy.
„Liczymy na sukces sprzedażowy Tempestfall, który mam nadzieję pozytywnie wpłynie na wyniki finansowe Carbon Studio w najbliższych kwartałach. Jednak to Oculus Quest jest dla nas najważniejszą platformą. Premiera gry w tej odsłonie odbędzie się w perspektywie kilku miesięcy. To właśnie z tej platformy uzyskujemy największe przychody” – komentował Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
Carbon Studio jest notowane na rynku NewConnect od 2019 roku, a w planach ma przeniesienie na główny parkiet GPW. W ostatnim miesiącu kurs akcji spadł o ponad 10%, a obecna kapitalizacja firmy wynosi około 70 mln zł.
Notowania Carbon Studio