Cyberpunk 2077, prawie rok po premierze, znowu okupuje 1 miejsce najlepiej sprzedających się gier na Steamie i zbiera świetne oceny
1 miejsce na liście Global Top Sellers Steam, 84% pozytywnych recenzji z ostatnich 30 dni. Cyberpunk 2077, blisko rok od premiery, powraca do łask graczy i znowu dobrze się sprzedaje.
10 grudnia minie rok od premiery Cyberpunka i dopiero teraz widać, że gra „odżyła”. W ostatnich dniach polska produkcja na Steamie została przeceniona o 50% i okazuje się, że gracze zdecydowali się sprawdzić tytuł od CD PROJEKT w wersji pecetowej. Co prawda, ta wersja nie była tak krytykowana jak na konsole starej generacji, jednak początkowo również nie zbierała pochlebnych opinii. Na ten moment w ostatnich 30 dniach pojawiło się ponad 23 tys. nowych recenzji i 84% z nich jest pozytywnych. Natomiast w ciągu roku Cyberpunk na platformie Steam został oceniony przez około 409 tys. osób, a ogólny odsetek pozytywnych opinii to 76%.
Tym samym Cyberpunk od kilku dni okupuje pierwsze miejsca zestawienia Global Top Sellers Steam, a przez weekend utrzymywał się nawet na 1 miejscu, wyprzedzając Red Dead Redemption 2 czy nowy Farming Simulator 22. W najnowszym wywiadzie dla „Parkietu” prezes CD PROJEKT, Adam Kiciński, zapowiedział, że jeszcze w I kwartale 2022 roku zostanie udostępniony patch 1.5 oraz wersja na konsole nowej generacji. Może dobra sprzedaż Cyberpunka przyspieszy również premiery DLC?
Zobacz także: 17 polskich gier, które znalazło się bardzo wysoko w zestawieniu Global Top Wishlist Steam. Rok 2022 może stać pod znakiem dużych premier
Cyberpunk znów się sprzedaje
Po miesiącach krytyki, hot fixów i patchy, Cyberpunk zyskuje w oczach graczy. Widać to po ostatnich recenzjach na Steamie, ale również niedawnych premierach największych gier na rynku. Mamy tutaj na myśli Call of Duty: Vanguard, trylogię GTA czy Battlefield 2042. Co więcej, przez media branżowe remaster trzech części GTA został nazwany gorszą premierą od Cyberpunka, więc może nie mieliśmy na co narzekać?
W końcu od premiery Cyberpunka już za kilka dni minie dokładnie rok, a jak widać po Steamie, gra przyciąga coraz więcej graczy. Również w ostatnich dniach, według danych SteamDB, peak wzrósł nawet do 29 tys. użytkowników grających jednocześnie, gdzie ostatni taki wynik został odnotowany w… lutym. 84% pozytywnych opinii z 30 dni napawają optymizmem, że sprzedaż w IV kwartale może podbić wyniki roczne spółki.
Adam Kiciński, w wywiadzie dla „Parkietu”, podkreślił, że Cyberpunk był najtrudniejszym projektem w całej historii spółki. Co więcej jest to nowa franczyza, stąd też start gry nie był najprostszy. Plany CD PROJEKT na ten rok były konkretne względem Cyberpunka – należało naprawić grę. W ciągu roku wydano hot fixy oraz kilka patchy, jednak gracze nie doczekali się DLC. Zainteresowanie produkcją z miesiąca na miesiąc spadało, a dopiero w czerwcu gra powróciła na do PlayStation Store. Gracze czekają oczywiście jeszcze na jakiekolwiek DLC do gry, o wersji multiplayer już nie wspominając.
Może I kwartał 2022 roku odwróci złą passę Cyberpunka, bo w tym okresie ma pojawić się nowy patch i zadebiutować długo wyczekiwana wersja na konsole nowej generacji. Niedawno minął rok od premiery nowych konsol i wciąż nie ma zbyt wiele tytułów do ogrania, ze względu na liczne opóźnienia i przesunięcia na 2022 rok. Co więcej, prezes Adam Kiciński zapowiedział, że spółka koncentruje się na rozwoju dwóch posiadanych franczyz – Wiedźmina i Cyberpunka – i w przyszłym roku zamierza rozpocząć produkcje dwóch gier z segmentu AAA w ramach posiadanych IP.
Ostatnie wyniki sprzedażowe poznaliśmy przy okazji wyników rocznych, kiedy poinformowano, że do końca 2020 roku sprzedano 13,7 mln egzemplarzy. Dzisiaj po sesji (około godz. 17:20) spółka opublikuje wyniki finansowe za III kwartał, a o godz. 18 zaplanowana jest konferencja. Kurs akcji CD PROJEKT rośnie w poniedziałek o kilka procent.
Notowania CD PROJEKT