Green Hell VR na 2. miejscu bestsellerów platformy Oculus Store. Zrealizowana przez Incuvo gra debiutuje z dużym sukcesem
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
11 kwi 2022, 13:09

Green Hell VR na 2. miejscu bestsellerów platformy Oculus Store. Zrealizowana przez Incuvo gra debiutuje z dużym sukcesem

Green Hell VR od Incuvo, zaledwie kilka dni od premiery, trafił na 2. miejsce bestsellerów Oculus Store. Gra otrzymała ponad 570 ocen, z czego aż 70% to 5/5 gwiazdek.

Premiera Green Hell VR na gogle Oculus Quest 2 odbyła się w czwartek, 7 kwietnia. Udostępnienie gry na platformie Steam VR planowane jest w maju, ponieważ spółka jeszcze dopracowuje tytuł. Na wstępie należy zaznaczyć, że Green Hell to mocne IP od spółki Creepy Jar, które jest rozwijane od 2018 roku. Dlatego też wersja gry w wirtualnej rzeczywistości była wyczekiwana nie tylko przez graczy, ale również inwestorów. Kilka dni od premiery, Green Hell VR znalazł się już na 2. miejscu zestawienia bestsellerów Oculus Store, tym samym zbliżając się do jednej z najpopularniejszych gier VR jakim jest Beat Saber.

Udana premiera gry od Incuvo jest o tyle ważna, gdyż spółka zdecydowała się wydać ważny tytuł na platformę Oculus Quest. Jest to najpopularniejsze urządzenie na rynku wirtualnej rzeczywistości, a dodatkowo Meta (dawniej Facebook) promowała polską grę w swoich mediach społecznościowych.

„Gra spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony graczy i na dzień dzisiejszy (11.04) około 70% wszystkich ocen na sklepie to oceny 5/5. Cieszymy się, że gracze docenili nasze zaangażowanie i pozytywnie przyjęli grę, dzieląc się przy okazji swoimi doświadczeniami z rozgrywki na różnych kanałach social media. Mamy nadzieję, że odczucia z gry pozostaną na tym poziomie a my będziemy się starali sukcesywnie wspierać wersję Quest poprzez patche” - powiedział Strefie Inwestorów Andrzej Wychowaniec, CEO Incuvo. „Pozytywne oceny gry są jednym z aspektów przekładających się na popularność gry na liście Bestsellerów sklepowych. Gra przez ostatni tydzień bardzo dynamicznie pięła się do góry w pierwszej 50, najpierw podczas preorderów, a później już po premierze. Jeszcze 7.04 byliśmy poza pierwszą 10, a na tą chwilę gra zajmuje drugie miejsce zaraz za Beat Saber. Traktujemy to jako duży sukces i oczywiście trzymamy kciuki za to, że uda się utrzymać dobry wynik jak najdłużej.” - dodaje.
 

Zobacz także: Green Hell VR i THE HOUSE OF THE DEAD: Remake - dzisiaj długo oczekiwane premiery gier dwóch spółek z NewConnect

Pierwszy, duży sukces spółki Incuvo

W ubiegłym roku spółka Incuvo wydała dwie gry z portfolio Bloober Team na urządzenia wirtualnej rzeczywistości, Blair Witch oraz Layers of Fear. Choć Green Hell VR nie jest pierwszym tytułem wydanym przez firmę, to jednak pierwszym z takim sukcesem. Po pierwsze, premiera odbyła się na wiodące urządzenie na rynku wirtualnej rzeczywistości, czyli Oculus Quest 2. Po drugie, tytuł zaledwie w kilka dni trafił na 2. miejsce bestsellerów Oculus Store. Polską grę wyprzedza jedynie Beat Saber, wydany w 2019 roku przez małe niezależne studio. Sprzedaż tytułu w rok od premiery przekroczyła 2 mln kopii i jest to świetny wynik jak na grę VR.

„Śledzimy od dawna poczynania Facebooka na rynku VR, dlatego widzimy dynamikę wzrostu sprzedanych urządzeń Meta Quest i w naszej opinii Meta Quest jest w tej chwili platformą o największym potencjale komercyjnym. Wydanie w pierwszej kolejności wersji gry dedykowanej właśnie na nią to w związku z tym naturalna decyzja. Jeżeli chodzi o wersję PCVR, po demie wydanym podczas Steam Festival otrzymaliśmy bardzo cenny feedback od użytkowników i w związku z tym podjęliśmy decyzję o przesunięciu daty premiery tej edycji o kilka tygodni względem edycji na Meta Quest” - komentuje CEO Incuvo.

Dzisiaj rano na platformie Oculus Store polska gra otrzymała już 574 oceny, z czego 70% z nich to 5/5 gwiazdek. Beat Saber natomiast, po 3 latach od premiery ma na swoim koncie już ponad 42 tys. ocen, a w tym przypadku 80% z nich to 5/5 gwiazdek. Potencjał popremierowy Green Hell VR jest ogromny, ponieważ Incuvo planuje dodanie trybu kooperacyjnego do tytułu. W przyszłym miesiącu natomiast ma ukazać się wersja na SteamVR, na razie nie znamy konkretnej daty. Po udostępnieniu wersji demo tytułu podczas Festiwalu Steam, spółka zdecydowała się dopracować grę w odpowiedzi na potrzeby graczy. „Aktualnie najwięcej uwagi poświęcamy kwestii optymalizacji, oraz dostosowania gry do dostępnych na rynku headsetów VR. Po wydaniu dema na Steamie zebraliśmy bardzo dużo wartościowego feedbacku od graczy, jak najwięcej z tego chcemy wykorzystać i wdrożyć na premierę. Z racji na wielkość produkcji naprawiamy także nadal pojawiające się błędy i ulepszamy mechaniki” - wskazuje Andrzej Wychowaniec.

Na ten moment Green Hell VR w zestawieniu Global Top Wishlist Steam znajduje się na 241 miejscu. W ciągu ostatnich 30 dni to awans o blisko 40 miejsc, natomiast w ciągu 7 dni o około 20. Popularność Green Hell VR na pewno będzie jeszcze rosnąć, podobnie jak w przypadku wersji pecetowej tytułu. Aktualnie na Steamie obowiązuje promocja na grę, z racji wydania na koniec marca trzeciego i ostatniego dodatku z serii The Spirits of Amazonia. Jeszcze dla porównania, cena podstawowa wersji na PC to 20 USD, natomiast wersja VR kosztuje 29,99 USD.

Na koniec przypomnijmy, że Incuvo od końca 2021 roku należy do PCF Group. W planach jest przygotowanie gry VR opartej o IP należącej do producenta takich gier jak Outriders czy Bulletstorm. Incuvo jest spółką notowaną na rynku NewConnect, a od początku sesji 7 kwietnia do teraz kurs wzrósł o blisko 50%, tym samym wychodząc na historyczne maksima. Aktualna kapitalizacja firmy to około 87 mln zł.

Notowania Incuvo

Incuvo

Zobacz także: Seria Sniper Ghost Warrior Contracts napędzała wyniki CI Games. W 2021 roku przychody spółki przekroczyły 100 mln zł

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.