Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

People Can Fly pracuje nad kilkoma produkcjami jednocześnie. Spółka opublikowała wyniki za IV kwartał 2021 roku poniżej oczekiwań analityków

Udostępnij

Mija ponad rok od premiery gry Outrides, a People Can Fly w 2021 roku osiągnęło przychody na poziomie 180,2 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł 61,3 mln zł.

People Can Fly (zamiennie PCF Group) to jeden z nielicznych producentów gier AAA w Polsce. W odróżnieniu od CD PROJEKT oraz Techlandu, spółka wydaje swoje tytuły wraz z wydawcami. Tak też było w przypadku projektu Outriders, którego premiera odbyła się w kwietniu 2021 roku. Gra na starcie zaoferowała graczom tryb kooperacyjny i już na początku nie obyło się bez problemów z serwerami. Mimo że wcześniej udostępniono darmowe demo tytułu, aby każdy mógł zadecydować czy gra jest dla niego, to do dzisiaj na platformie Steam oceny są na poziomie mieszanym, 65% z nich jest pozytywnych.

W ubiegłym roku PCF Group wypłaciło akcjonariuszom dywidendę w wysokości 0,19 zł na akcję. Zgodnie z raportem finansowym za 2021 rok, w minionym okresie spółka wypracowała przychody na poziomie 180,2 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł 61,3 mln zł. Spółka jest notowana na Głównym Rynku GPW od końca 2020 roku, a od początku bieżącego roku kurs akcji wzrósł o blisko 30%.

„Nasze wyniki finansowe w roku 2021 również uznajemy za rezultat tego, że strategię PCF Group S.A. wdrażamy z konsekwencją i powodzeniem. Przychody Grupy wzrosły o 73,7% w stosunku do 2020 roku– wyniosły 180,3 miliona PLN w porównaniu do zeszłorocznego 103,8 miliona PLN. Wzrost skorygowanej EBITDA o 116,4% w stosunku do zeszłego roku– z 32,6 miliona PLN do 70,5 miliona PLN. W efekcie zysk netto Grupy w 2021 roku powiększył się o 149,7% w stosunku do roku poprzedniego– z 24,6 miliona PLN do 61,4 miliona PLN” - napisano w liście do akcjonariuszy.
 

Notowania PCF Group

PCF Group (1)

Zobacz także: Kurs CD PROJEKT spada dziś już -10%. Spółka opóźnia DLC do Cyberpunka i przesuwa premierę next-genową Wiedźmina

Wyniki finansowe PCF Group rok od premiery Outriders

People Can Fly to spółka z wieloletnim doświadczeniem na rynku gier, jest znana z takich tytułów jak Bulletstorm czy Painkiller. Po kilku latach firma wróciła z projektem Outriders, trzecioosobową strzelanką oferującą tryb kooperacyjny, wydaną przez japońskie Square Enix. Można stwierdzić, że tryb wieloosobowy powinien zatrzymać graczy na dłuższy czas, jednak w przypadku tego tytułu tak nie było, co widać na poniższym wykresie. Według danych SteamDB, maksymalny peak graczy przekroczył 125 tys. użytkowników platformy Steam, jednak obecna dzienna liczba graczy spadła do około 800 osób. Widoczne jest minimalne odbicie na koniec 2021 roku, kiedy People Can Fly udostępniło nową aktualizację do gry.

„Raczej przeciętny odbiór gry Outriders będzie prawdopodobnie podnosił ryzyko jakości dla spółki PCF aż do kolejnej dużej premiery w 2024E. Pamiętając o tym fakcie, nie możemy jednak pominąć szybko postępującej transformacji studia w ostatnich latach, przy wzroście zatrudnienia z 116 osób na koniec 2017 r. do ponad 500 obecnie oraz przy rozszerzeniu prac z jednego prototypu gry AAA do zdywersyfikowanego portfela 5 produkcji w toku. W roku 2022 nie spodziewamy się wielu aktualizacji odnośnie produkcji gier, co może być postrzegane negatywnie przez rynek, niemniej spodziewamy się dalszego wzrostu studia” – oceniali jeszcze w marcu br. analitycy Ipopemy w swojej rekomendacji.
 

outriders steamdb

Źródło: SteamDB
 

Zobacz także: Ipopema rozpoczęła wydawanie rekomendacji dla PCF od zalecenia "trzymaj", wartość godziwa akcji 58 zł/szt.

Należy pamiętać, że po ponad roku od premiery spółka nie poinformowała o otrzymaniu tantiem od japońskiego wydawcy. Jest to jednoznaczne, że Outriders nie pokrył kosztów poniesionych na produkcję oraz marketing. Jeszcze w grudniu 2021 roku prezes PCF Group, Sebastian Wojciechowski zapowiadał, że liczy na osiągnięcie rentowności przez projekt przy okazji wydania kolejnego rozszerzenia gry, zatytułowanego Worldslayer. Jeszcze kilka dni przed publikacją wyników zapowiedziano prezentację dodatku właśnie na 21 kwietnia, która odbyła się na kanale Square Enix na Twitchu. Dodatek Worldslayer zadebiutuje już 30 czerwca 2022 roku i już można go zamówić w pre-orderze. 
 


W 2021 roku PCF Group wypracowało 180,2 mln zł przychodów, natomiast zysk netto wyniósł 61,3 mln zł. Dla porównania, w 2020 roku (roku bez premiery) spółka osiągnęła 103,77 mln zł przychodów. Warto pamiętać, że wtedy również zawarto dwie nowe umowy wydawnicze – jedną ponownie ze Square Enix, a drugą już z Take-Two Interactive. Pierwsza z nich ma tytuł roboczy Gemini, natomiast druga to Dagger. Premiery obydwu produkcji planowane są do końca 2024 roku. People Can Fly zamierza również rozglądać się na rynku akwizycji.

Poniżej jeszcze przedstawiamy konsensus analityków przygotowany przez PAP Biznes. Wyniki za IV kwartał 2021 roku były znacznie poniżej oczekiwań.
 

4Q2021 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2021
             
Przychody 48,5 54,6 -11,1% 98% -11% 180,3
EBITDA 18,2 23,5 -22,4% 314% -30% 73,2
EBIT 15,3 20,4 -25,4% 491% -33% 61,7
zysk netto j.d. 15,0 19,6 -23,6% 445% -39% 61,4
             
marża EBITDA 37,6% 43,2% -5,62 19,56 -10,39 40,59%
marża EBIT 31,4% 37,7% -6,23 20,88 -10,49 34,20%
marża netto 30,9% 36,1% -5,20 19,65 -14,43 34,05%

Źródło: PAP Biznes
 

Na koniec jeszcze dwie ważne kwestie dotyczące spółki. W ubiegłym roku zdecydowano o zmianie strategii, która zakłada również produkcję gier mniejszych, typu AA na własne konto. Druga natomiast to wykupienie 50,01% udziałów w spółce Incuvo, która specjalizuje się w produkcjach VR. Firma ma przenieść jedną z gier z portfolio PCF Group na urządzenia VR, a premiera powinna odbyć się do końca 2023 roku.

„People Can Fly realizuje szereg projektów jednocześnie, w tym kilka w oparciu o własne IP– jeden przeznaczony do wydania w modelu self-publishing (Project Bifrost), projekt VR wraz z Incuvo oraz dwa autorskie projekty, które znajdują się aktualnie w fazie koncepcyjnej (Project Victoria oraz Project Red). Do tego projekty we współpracy z wydawcami: Gemini ze Square Enix oraz Dagger z Take-Two Interactive. W dalszym ciągu wspieramy również IP Outriders” - czytamy w liście do akcjonariuszy.

Zobacz także: Green Hell VR na 2. miejscu bestsellerów platformy Oculus Store. Zrealizowana przez Incuvo gra debiutuje z dużym sukcesem

Udostępnij