Raport Newzoo: przychody branży gier w 2022 roku po raz pierwszy przekroczą 200 mld USD
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
10 maj 2022, 12:01

Przychody z rynku gier przekroczą 200 mld USD w 2022 roku, wynika z raportu Newzoo. Większość wciąż będą generować produkcje mobilne

W tym roku wartość branży gier po raz pierwszy przekroczy 200 mld USD i wyniesie dokładnie 203,1 mld USD, wynika z raportu Newzoo. Mimo ustania pandemii, również liczba graczy osiągnie rekord przewyższając liczbę 3 mld użytkowników.

Firma analityczna Newzoo po raz kolejny opublikowała prognozy dla branży gier. Tym razem są one bardziej szczegółowe, jeśli chodzi o 2022 rok. Po raz pierwszy jej wartość ma przekroczyć wyczekiwane 200 mld USD. Dokładnie wyniesie 203,1 mld USD, co oznacza wzrost o 5,4% rdr. Za 2 lata natomiast wartość rynku gier wejdzie na zdecydowanie wyższy poziom osiągając ponad 222 mld USD.

wartość rynku gier

W tym roku ma pojawić się kolejna zmiana, ponieważ to gracze z USA wydadzą więcej na rynku gier w porównaniu do graczy z Chin. Co prawda, nie będzie to wielka różnica (50,5 mld USD vs 50,2 mld USD), jednak w kolejnych latach ten trend może się utrzymywać. W ostatnich miesiącach wprowadzono sporo ograniczeń na chińskim rynku gier m.in. określona (choć można tu użyć zamiennie rygorystyczna) liczba spędzonych godzin na graniu dla dzieci.

podział wydatków regiony

Zobacz także: Wojna nie sprzyja branży gamingowej. Sprzedaż gier i sprzętu w marcu mocno spadła, ale prognozy na cały rok pozostają pozytywne

Gry mobilne nadal dominują na rynku

Ogromne zmiany w branży gier rozpoczęły się wraz z wybuchem pandemii w 2020 roku. Początkowo panika dotycząca niepewnej sytuacji na rynku, zamieniła się w maszynkę do generowania przychodów dla deweloperów gier. Wyniki finansowe raportowane w 2021 roku bywały dla niektórych spółek rekordowe, choć to nie oznacza, że będą powtarzalne. Ogromny popyt na rynku gier wpłynął również negatywnie: opóźnienia dużych premier, problem z dostępnością konsol nowych generacji czy kart graficznych. Dlatego też w 2021 roku analitycy Newzoo prognozowali minimalny spadek wartości na globalnym rynku gier.

Teraz, według najnowszych prognoz firmy Newzoo, wartość branży gier po raz pierwszy przekroczy barierę 200 mld USD, osiągając poziom 203,1 mld USD. I to mimo ustania pandemii. Za 51% przychodów wciąż będzie odpowiadać rynek gier mobilnych. Co więcej, również po raz pierwszy wartość rynku mobilnego przekroczy kwotę 100 mld USD. Na zwiększenie przychodów z produkcji mobilnych w dużym stopniu będą odpowiadać tereny Ameryki Łacińskiej oraz Azji Południowo-Wschodniej.

podział przychodów na rynku gier

Co z konsolami i pecetami?

To właśnie na tych rynkach pojawiły się spore problemy, ze względu m.in. na ograniczoną dostępność konsol nowej generacji, które pojawiły się na rynku pod koniec 2020 roku. Mimo to, w 2022 roku gry przeznaczone na konsole wygenerują wyższy przychód o 8,4% rdr. Wpływ na większą popularność konsol ma mieć już nie tylko Xbox Game Pass, ale również nowy abonament od Playstation, który pojawi się oficjalnie już w przyszłym miesiącu.

Nieco wolniej od konsol, będzie rósł w 2022 roku rynek pecetowy. Jak podkreślono w prognozach Newzoo, wynika to głównie z faktu, że na pecetach nie ma ofert abonamentów jak w przypadku konsol. Również konsole mogą pochwalić się dużymi, popularnymi tytułami ekskluzywnymi jak np. Horizon Forbidden West na Playstation.

Mimo pewnych minusów na rynku gier, jego wartość będzie coraz wyższa, osiągając według prognoz 222,6 mld USD w 2024 roku. Gry mobilne nadal będą chętnie przyciągać nowych użytkowników, coraz więcej będzie posiadaczy konsol nowej generacji.

Źródło grafik: Newzoo

Zobacz także: Cyberataki i wojna cyfrowa będzie się nasilać. Analitycy Saxo Bank uważają, że cyberbezpieczeństwo ma przyszłość

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.