House Flipper z portfolio grupy PlayWay bije rekord popularności, mimo 4 lat od premiery
13 032 – to najnowszy peak graczy House Flippera na platformie Steam. Liczbę użytkowników grających jednocześnie w polską produkcję udało się przebić dzięki premierze nowego dodatku Pets DLC.
House Flipper, obok Car Mechanic Simulator, to jedna z najsilniejszych marek w portfolio grupy PlayWay. Symulator remontowania domów został wydany w maju 2018 roku i po dokładnie 4 latach przebił swój maksymalny peak graczy z pierwszych dni premiery. W weekend przekroczył on poziom 13 tys. użytkowników grających jednocześnie. To wszystko za sprawą kolejnego dodatku, który zadebiutował w ubiegłym tygodniu.
W czwartek 12 maja na platformie Steam pojawił się House Flipper Pets DLC, który był mocno wyczekiwany przez graczy. Od wielu tygodni znajdował się w pierwszej 100. zestawienia Global Top Wishlist Steam. Według raportu sprzedażowego PlayWaya opublikowanego wczoraj, płatny dodatek zwrócił koszty wytworzenia w ciągu doby od premiery. Poniesione nakłady nie przekroczyły 1,25 mln zł. Natomiast w ciągu 72 godzin od premiery nowy dodatek sprzedał się w nakładzie 64,5 tys. egzemplarzy na samej platformie Steam.
„Premiera House Flipper Pets DLC pozytywnie wpłynęła na sprzedaż podstawowej wersji gry pod nazwą: House Flipper oraz dodatków pod nazwami: Garden DLC, HGTV DLC i Luxury DLC ("Dodatki"), które zostały pobrane w ciągu ostatnich 72 godzin odpowiednio dla House Flipper oraz House Flipper w bundlach - w łącznej liczbie ponad 28 tys. sztuk oraz dla Dodatków - w łącznej liczbie ponad 15 tys. sztuk” – czytamy w komunikacie PlayWaya.
Zobacz także: Longterm Games prezentuje grę Space Tail: Every Journey Leads Home. Albert Rokicki odpowiada na pytania o produkcję i plany studia
4 lata od premiery House Flippera
Dokładnie jutro miną 4 lata od premiery podstawowej wersji gry House Flipper. Podobnie jak w przypadku Car Mechanic Simulator, nikt raczej nie spodziewał się, że symulator remontowania domów będzie napędzać wyniki sprzedażowe grupy zarządzanej przez Krzysztofa Kostowskiego. House Flipper to nie tylko strzał w dziesiątkę, to zdecydowanie long-seller, który właśnie udowodnił, że mimo tylu lat od premiery wciąż można podtrzymywać zainteresowanie graczy.
W ciągu tych 4 lat, Frozen District należący do grupy PlayWay dbał o rozbudowę swojego tytułu. Wydano zarówno płatne jak i bezpłatne dodatki. Najnowszy, House Flipper Pets DLC posiadał wishlistę przekraczającą 234 tys. zapisów na platformie Steam. Według raportu sprzedażowego opublikowanego 72 godziny od premiery sprzedano 64,5 tys. egzemplarzy, z czego 40,5 tys. kopii zakupiono z wishlist. Największą sprzedaż odnotowano w USA (33%). Liczba pozytywnych recenzji wynosi obecnie 92%.
House Flipper Pets DLC-raport 72h
— Krzysztof Kostowski (@kriswawa) May 15, 2022
HF Pets 64,5k
HF bundle 13,1k
Pets Bundle 7,6k
Top3 USA,DE,UK
WL 234,8k -40,5k zakup = 17%
koszt 1,25mln zł -recoup 24h
PLW konsoliduje 62,7%
Top#1 Global Bestseller
Peak HF 13k ATH dziś
suma HF 28k ( oddzielnie i w bundlach )@FrozenWayGames https://t.co/t1KMv1OLGd
Sprzedaż nowego dodatku wpłynęła również pozytywnie na sprzedaż podstawowej wersji gry i pozostałych dostępnych dodatków. Tym samym peak graczy House Flippera po 4 latach od premiery przebił osiągnięty rekord. W niedzielę 15 maja przekroczył on poziom 13 tys. graczy, a aktualnie w polską produkcję gra ponad 5,1 tys. użytkowników.
Sukces House Flippera ma o tyle znaczenie, gdyż w 2023 roku planowane jest wydane drugiej części kultowego tytułu. Za wydanie będzie odpowiadać Frozen District, ponieważ firma FrozenWay zajmuje się dodatkami do podstawowej wersji. W planach jest oczywiście udostępnienie nowego DLC ze zwierzętami również na konsolach. Warto przypomnieć, że w październiku 2021 roku premierę miał inny dodatek do gry, House Flipper Luxury DLC, który również napędził sprzedaż podstawowej wersji, o czym pisaliśmy TUTAJ.
Podczas dzisiejszej sesji, kurs akcji PlayWaya rośnie już o blisko 5% (stan na 11:30). 30 maja poznamy wyniki spółki za I kwartał 2022 roku.
Notowania PlayWay