Raport Newzoo: branża gier może się oprzeć recesji. Jej wartość przekroczy 225 mld USD w 2025 roku
Inwestowanie w obligacje 2024 - pomóż w rozwoju Strefy Inwestorów: Prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety na temat inwestowania... Kliknij tutaj, aby wypełnić ankietę
Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
03 sie 2022, 07:40

Branża gier może się ostatecznie oprzeć recesji, wynika z danych Newzoo. Wartość rynku przekroczy 225 mld USD w 2025 roku

225,7 mld USD – tyle będzie warty globalny rynek gier w 2025 roku, wynika z najnowszej analizy firmy Newzoo. Branżę może ominąć zapowiadana recesja.

Firma analityczna Newzoo cyklicznie przygotowuje raporty, w których przedstawia obecną kondycję branży gier. Z najnowszego raportu wynika, że wartość rynku w 2022 roku wyniesie 196,8 mld USD, czyli nie przekroczy jeszcze zapowiadanych 200 mld USD. Mimo to jest to wzrost względem poprzedniego roku o 2,1%. Natomiast w 2025 roku możemy spodziewać się wzrostu do poziomu 225,7 mld USD. Szacowana wartość branży gier pokazuje, że może być ona odporna na recesję, a głównym motorem wzrostu nadal pozostają gry mobilne.

„Głównym motorem wzrostu na całym świecie są gry mobilne, które w tym roku wygenerują przychody w wysokości 103,5 mld USD (53% rynku), co stanowi wzrost o +5,1%. PC stanowi 21% rynku i wzrośnie o 1,6% rok do roku do 40,4 mld USD. Tymczasem wartość konsoli spadnie o -2,2% rok do roku do 52,9 mld USD (czyli 27% globalnego rynku)" – czytamy w raporcie Newzoo.

wartość branży gier

Zobacz także: Kolejny, polski sukces na Oculus Store. Cooking Simulator VR zwrócił koszty produkcji w kilka godzin od premiery

Branża gier odporna na recesję

W najnowszej analizie Newzoo podkreślono, że rynek gier jest w pewnym stopniu odporny na recesję. Nawet w przypadku tymczasowego spowolnienia gospodarczego, gracze wciąż będą przeznaczać wolne środki na rozrywkę w postaci gier. Przy prognozach wzrostu rynku, analitycy wzięli pod uwagę rosnącą inflację, która wpływa na wydatki konsumentów. Dlatego spodziewany wzrost jest nieco niższy.

„Rynek gier jest silny i często odporny w czasach gospodarczego spowolnienia, więc nasze długoterminowe perspektywy pozostają pozytywne” – podkreślono w raporcie. „(…) Z naszych prognoz wynika, że rynek gier będzie się rozwijał w kolejnych latach i osiągnie 225,7 mld USD w 2025 roku, co stanowi +4,7% CAGR między 2020 a 2025 r. To sygnalizuje nasze przekonanie że rynek gier będzie nadal zdrowo rósł po pandemii, aczkolwiek w wolniejszym tempie, niż wcześniej” – szacują analitycy.

Gracze mobilni napędzają rynek

Jak już wspomnieliśmy we wstępie, to rynek gier mobilnych odpowiada za ponad połowę przychodów generowanych w branży. Cały czas rośnie również liczba graczy, w szczególności mobilnych. W 2022 roku to oni stanowią większą część ogólnej liczby, na drugim miejscu są osoby wybierający wersje pecetowe, natomiast podium zamykają konsole.

Liczba graczy będzie rosnąć, mimo że pandemia dobiegła już końca. W 2025 roku liczba graczy na świecie ma przekraczać 3,5 mld osób, a to oznacza wzrost o ponad 4% w ciągu 5 lat. Analitycy Newzoo spodziewają się wzrostu liczby graczy w takich regionach jak Ameryka Północna czy Europa. Jednak to wciąż gracze z Azji dominują na globalnym rynku i stanowią aż 55% wszystkich graczy.

liczba graczy ze względu na region

W raporcie możemy znaleźć odpowiedź, dlaczego to właśnie gry mobilne odpowiadają za ponad połowę przychodów całego rynku. W czasie pandemii, mimo że miejsce miała premiera konsol nowej generacji (Playstation 5 oraz Xbox Series X/S), popyt zdecydowanie przekroczył podaż. Na rynku zabrakło półprzewodników, a zakup nowych urządzeń był mocno ograniczony. Problem pojawił się również z dostępnością kart graficznych, a co za tym idzie „złożenie” peceta nie było już takie proste. Dlatego to gry mobilne w latach 2020-2021 napędzały rynek gier. Ponadto, wielu deweloperów opóźniło premiery dużych produkcji, więc gracze musieli uzbroić się w cierpliwość.

W raporcie przygotowano również zestawienie największych spółek z branży, pod względem przychodów rocznych (mln USD). Niezmiennie na 1. miejscu utrzymuje się chiński gigant, Tencent. Podium należy jeszcze do Sony oraz Apple'a. Na niechlubnym 4. miejscu jest Microsoft, choć zestawienie może zmienić się po oficjalnym przejęciu Activision Blizzard. 

największe spółki

Zobacz także: Premiery polskich gier, w tym tygodniu do graczy trafią produkcje od 11 bit studios oraz Ice Code Games

Źródło grafik: Raport Newzoo

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost