Przejdź do treści

udostępnij:

Ovid Works stawia na rozwój gry Interkosmos 2000. Spółka przygotowuje również kolejne produkcje na pecety i konsole

Udostępnij

Ovid Works podczas spotkania z inwestorami przedstawił plany rozwoju dotyczące dotychczasowych projektów oraz zaprezentował dwie nowe produkcje. Spółka skupia się na rozwoju gry Interkosmos 2000 na kolejne platformy VR oraz pracach koncepcyjnych nad roboczym tytułem Venexia.

Spółka została założona pod koniec 2015 roku i do tej pory zaprezentowała kilka gier na rynku jak Interkosmos (gra VR), Metamorphosis czy Nemesis: Distress we wczesnym dostępie. Pierwsza wspomniana produkcja odniosła sukces na tyle, że zdecydowano o jej kontynuacji. Gra w wersji VR-owej zadebiutowała już w ubiegłym roku na platformie Meta Store, a w połowie lutego br. trafiła również na Steam VR. W planach jest dodanie nowego contentu na urządzenia Oculus Quest oraz przeportowanie na sprzęt PS VR.

Wśród dotychczas wydanych produkcji jest również Metamorphosis z 2020 roku. Gra powstała na podstawie twórczości Franza Kafki, jednak nie przyciągnęła dużego grona odbiorców. Dotychczas wypracowany przychód ze sprzedaży tytułu to około 220 tys. USD, a do niedawna wydawcą gry było All in! Games. Jednak Ovid Works rozwiązało z nimi umowę wydawniczą i planuje ewentualną reedycję lub dodatki do gry.

Trzecią produkcją jest Nemesis: Distress, który powstaje we współpracy z Awaken Realms. Gra trafiła we wczesnym dostępie w ubiegłym roku i od razu oferuje tryb multiplayer. Jednak w ocenie Ovid Works utrzymanie serwerów jest zbyt kosztowne i zastanawiają się nad dalszą inwestycją w ten projekt.

gry Ovid Works

Źródło: Ovid Works

Zobacz także: Contraband Police podbił akcje grupy PlayWay. Kolejna udana premiera polskiego gamingu w tym tygodniu

Podsumowanie dotychczasowej działalności Ovid Works

Ovid Works działa na rynku gier od końca 2015 roku, a w 2020 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Akcjonariusze nie mają powodów do radości, ponieważ od tamtego czasu kurs akcji spadł o ponad 90%, a kapitalizacja jest już poniżej 6 mln zł.

Notowania Ovid Works

OVID WORK WYKRES

Podczas spotkania z inwestorami prezes Ovid Works, Jacek Dębowski opowiedział o planach rozwoju dotychczas wydanych projektów i wyzwaniach jakie stoją przed zespołem. Ważnym produktem w portfolio jest Interkosmos 2000, który jeszcze w ubiegłym roku miał premierę na platformie Meta Quest, a zaledwie miesiąc temu zadebiutował na SteamVR. Obecnie trwają rozmowy z Playstation, aby firma sfinansowała portowanie gry na ich nowe urządzenie, jakim jest PS VR2.

W planach jest również premiera gry w Chinach, dzięki podpisanej umowie z Pico. Zdecydowano też o wprowadzeniu nowego contentu na urządzenia Oculus Quest, choć jeszcze w ubiegłym roku pojawiły się problemy z płatnością od spółki Meta, które obecnie zostały już uregulowane.

„Czwarty kwartał był operacyjnie trudnym okresem związanym z nieoczekiwaną sytuacją opóźnień w zapłacie od firmy Meta za sprzedaż gry „Interkosmos 2000” na platformie Oculus Quest Store. W wyniku różnych proceduralnych zawirowań, do końca 2022 roku (czyli 4 miesiące od daty premiery) Ovid Works otrzymał zapłatę za sprzedaż “Interkosmosu 2000” wyłącznie za jeden miesiąc. Spowodowało to konieczność dofinansowania spółki. W obliczu tej sytuacji, zarząd, podjął trudną decyzję o sprzedaży części posiadanych akcji oraz udzielenia pożyczek na zasilenie kapitału obrotowego i bieżącą działalność spółki” – napisano w raporcie kwartalnym spółki.

Kolejna gra, która miała premierę w sierpniu 2020 roku, to Metamorphosis. Co prawda, tytuł ma 83% pozytywnych recenzji na platformie Steam, jednak nie budzi zainteresowania graczy po takim czasie. Jak tłumaczył prezes Dębowski podczas webinaru problem pojawił się z wydawcą, którym było All in! Games. Spółka była zobowiązana do wykonania portów tytułu na konsole i przykładowo wersja na Nintendo Switch ma jedynie 52% pozytywnych recenzji. Dlatego po 2 latach rozwiązano umowę wydawniczą ze spółką i rozważane jest ponowne wydanie na Switcha.

Gra Metamorphosis była dla spółki dużym wyzwaniem technicznym. Możliwe, że zostanie przygotowana reedycja tytułu bądź powstaną dodatki do gry. Rozważają ewentualnego wydawcę, ale nie wykluczają samodzielnego rozwoju. Kolejnym wyzwaniem okazała się również gra Nemesis: Distress, która została zaprezentowana we wczesnym dostępie w ubiegłym roku. Jest to pierwsza gra multiplayer w portfolio Ovid Works i prezes spółki nie ukrywa, że jest to kosztowny projekt. Na tyle kosztowny, że pojawiły się pytania czy dalej inwestować w tę produkcję. Gra miała pomóc im zdobyć wiedzę w obszarze multiplayer, teraz wspierają technicznie Awaken Realms.

Obecnie Nemesis: Distress ma mieszane oceny na platformie Steam, dlatego zdaniem prezesa Dębowskiego nie jest gotowa do wydania w pełnej wersji. Ewentualnie premiera może mieć miejsce na koniec 2023 roku.

Podsumowując dotychczasową działalność spółki, warto podkreślić, że do tej pory pozyskała trzy dofinansowania w ramach programu GameINN. Największym plusem był fakt, że to były duże kwoty, których nie trzeba było zwracać. Jednak jak podkreślił Jacek Dębowski podczas webinaru, narzuca on pewne ograniczenia, których nie byli świadomi. Wspomniał również o małej elastyczności projektów, które można realizować w ramach rządowego wsparcia finansowego.

Zobacz także: Hotel Renovator, pierwsza gra od Two Horizons z grupy The Dust, zalicza udaną premierę

Nowe tytuły Ovid Works

Nowe tytuły spółki będą przeznaczone na pecety i konsole. Pierwszy projekt, który na ten moment został wstrzymany to Faust. Podczas prezentacji podkreślono, że rozgrywka będzie odbywać się na wyspie zamieszkanej przez mityczne postacie. Obecny status projektu to prototyp, jednak spółka nie otrzymała na niego rządowego finansowania.

„W grudniu 2022 roku, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło wyniki konkursu, w którym emitent, w listopadzie złożył wniosek o dofinansowania projektu „Faust”. Pomimo, iż wniosek przeszedł weryfikację formalną i został skierowany do oceny merytorycznej, projekt nie znalazł się w gronie zwycięskich projektów objętych dofinansowaniem. Wciąż nie otrzymaliśmy również finalnej decyzji w ramach konkursu organizowanego przez Creative Europe, do którego wniosek o dofinansowanie projektu narracyjnego gry wideo pod roboczą nazwą „Faust” złożyliśmy w kwietniu ub.r.” - informowano w raporcie kwartalnym spółki.

W ocenie prezesa, gra technicznie jest bardzo skomplikowana, jednak nie chcą ponieść dużych kosztów, dlatego rozmawiają z wydawcami. Drugi projekt, który jest w fazie prototypu, nosi roboczą nazwę Venexia. Inspiracją dla produkcji są takie gry jak Disco Elysium czy Pentiment. Akcja ma rozgrywać się w XVIII-wiecznej Wenecji. Na razie spółka nie podaje ewentualnych dat premier.

Udostępnij