Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Second Chamber wzbogaci portfolio Movie Games o gry AA. Trwają prace koncepcyjne nad pierwszym tytułem

Udostępnij

Nowe studio Second Chamber zamierza produkować gry AA z gatunku Wanderer Adventure Game (WAG). Niebawem zastąpi Pixel Crow Games na rynku NewConnect.

W ubiegłym tygodniu, w ramach zakończenia przeglądu opcji strategicznych spółki Pixel Crow Games z grupy Movie Games, informowaliśmy o nowym właścicielu studia. Zostanie nim Second Chamber, na czele którego stoi Greg Ciech oraz Krzysztof Czulec. Stanie się to dzięki zbyciu akcji Pixel Crow Games przez Movie Games, Damiana Gasińskiego oraz Macieja Miąsika. Po zamknięciu transakcji, Movie Games będzie posiadać 12,5% udziałów w nowym podmiocie, a Second Chamber będzie notowane na rynku NewConnect w miejsce Pixel Crow Games.

Podczas czatu inwestorskiego prezes Second Chamber, Greg Ciach odpowiedział na pytanie kiedy planowany jest debiut studia na giełdzie. „Spółka jest notowana na rynku NewConnect. Na razie pod nazwą Pixel Crow Games. Planujemy niebawem zmienić nazwę podczas najbliższego WZA” – skomentował Greg Ciach.

Second Chamber ma wzbogacić portfolio Movie Games o gry z segmentu AA. Obecnie są prowadzone prace koncepcyjne oraz produkcja prototypu. Po informacji o zmianie właściciela Pixel Crow Games, w ciągu kilku dni kurs akcji wystrzelił, co pokazuje poniższy wykres.

Notowania Pixel Crow Games

PIXEL CROW WYKRES

Zobacz także: „Budujemy międzynarodowy zespół składający się z kluczowych pracowników AAA” - relacja czatu z CEO Second Chamber

Pierwsza produkcja Second Chamber

Formalnie Second Chamber zostanie właścicielem spółki Pixel Crow Games, a Movie Games będzie posiadać 12,5% udziałów. Nowe studio będzie notowane na rynku NewConnect, po zmianie nazwy na giełdzie. Proces nie będzie wiązać się bezpośrednio z emisją połączeniową. Podczas czatu inwestorskiego padło sporo pytań o finansowanie produkcji spółki.

„W pierwszej kolejności będą to inwestorzy, których możemy nazwać tzw. smart money, którzy oprócz środków finansowych wnoszą też odpowiednią wiedzę i sieć kontaktów. Informowaliśmy dzisiejszym komunikatem o zaangażowaniu pierwszego z nich. Oprócz tego będziemy korzystali z sieci kontaktów menadżerów i osób wiązanych z Movie Games tj. Mateusz Wcześniak, Piotr Gnyp oraz Kamil Gemra. Mogę też powiedzieć, że ze swojej strony prowadzę wiele rozmów, które rozpoczęły się jeszcze na etapie negocjacji z Movie Games. Natomiast finansowanie w jego największym ciężarze odbędzie się za pośrednictwem inwestora strategicznego/wydawcy” – podkreślił Greg Ciach.

Wspomniany komunikat dotyczy podpisania listu intencyjnego przez Pixel Crow Games z Drago-Cătălin Hancu, jednym z założycieli AMBER STUDIO. Warto wspomnieć, że prezes Second Chamber kierował firmą Amber Polska, gdzie jak podkreśla nauczył się kierować dużymi zespołami pracowników oraz negocjować umowy.

Negocjowanie może być kluczowe w przypadku ewentualnego pozyskania zewnętrznego wydawcy dla gier spółki. Na czacie Greg Ciach wspominał, że są prowadzone już pierwsze rozmowy, zarówno z wydawcami jak i inwestorami. Obecnie trwają również prace nad pierwszym projektem Second Chamber, który jest w fazie koncepcyjnej. Na razie nie jest podawany szacowany budżet produkcji.

„Aktualnie testowany prototyp to gra łącząca ze sobą cechy produkcji jak Bannerlord, Control, czy produkcji filmowych takich jak Twin Peaks czy X Files. Z uwagi na dynamiczną fazę koncepcyjną produkcji pewne elementy tej gry mogą wciąż się zmienić. Wyniki focus testów zdecydują o ostatecznym kształcie produkcji” – zapowiedział prezes Second Chamber.

Jak wspomnieliśmy, Second Chamber będzie realizować projekty z segmentu AA. Będą to gry z gatunku WAG, a inspiracją dla spółki jest działalność szwedzkiego wydawcy Paradox Interactive i ich gatunek grand strategy.

„Mówimy tu nie o własnym gatunku gry tylko o zdefiniowaniu gatunku gry zbierającego świetne recenzje i olbrzymią liczbę użytkowników. Jest to unikalna okazja by konkurencyjnym świecie gier zostać skojarzonym z konkretnym gatunkiem gier. Naszym papierkiem lakmusowym jest działalność Paradox Interactive i ich gatunku grand strategy” – podkreśla CEO Second Chamber.

Pierwsza produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 5. Platformami docelowymi będą pecety oraz konsole obecnej generacji. „Budujemy międzynarodowy zespół składający się z kluczowych pracowników AAA, których to w Polsce jest po prostu bardzo mało. Jest to grono osób znających się, którzy chcą zrealizować marzenie własnej produkcji w naszej firmie” – podsumowuje Greg Ciach.

Zobacz także: Dalsza monetyzacja World War 3, rozwój Chernobylite i prezentacja nowego projektu. Czyli o najbliższych wyzwaniach The Farm 51

Udostępnij