Praca nad trybem kooperacyjnym w „Medieval Dynasty” trwa. Data premiery dodatkowej zawartości gry niezagrożona
Duża baza graczy „Medieval Dynasty” sprawia, że odbywające się w tym czasie premiery innych tytułów nie są powodem do obaw prezesa Damiana Szymańskiego. Spółka już przygotowuje działania marketingowe związane z udostępnieniem nowego trybu kooperacyjnego do swojego hitu.
Podczas ostatniego webinaru prezes Szymański odpowiadał na liczne pytania dotyczące nie tylko przygotowań do premiery trybu kooperacyjnego „Medievala Dynasty”, ale i wyjaśniał kwestie związane m.in. z przenosinami notowań firmy na główny parkiet GPW, potencjalną wypłatą dywidendy czy tworzeniem produkcji na platformy VR.
Zobacz także: Rzucił studia żeby robić gry i stworzył hit - Damian Szymański Render Cube - Podcast 21% rocznie jak inwestować
Duże nadzieje związane z trybem kooperacyjnym
Render Cube liczy na to, że nadchodząca premiera nowego trybu do gry „Medieval Dynasty” na platformy PC przyczyni się do jeszcze większego wydłużenia ogona sprzedażowego produkcji. Przypomnijmy, że gra dotychczas sprzedała się w 1,5 mln egzemplarzach, a na swojej wishliście na platformie Steam cały czas ma ją 1,3 mln osób.
Ze względu na dużą liczbę graczy oczekujących trybu, twórcy nie chcą zwlekać z jego premierą np. do I kw. 2024 r.
- Trzymamy się daty 7 grudnia. Dla nas dotarcie do streamerów czy influencerów nie jest trudne, bo już mamy znany produkt. Zdaje sobie sprawę, że w grudniu są premiery dużych gier, które mogą być zagrożeniem, ale chcemy też być fair wobec graczy, którzy wyczekują tego trybu – mówił podczas webinaru prezes Render Cube Damian Szymański.
Liczba graczy "Medieval Dynasty" w ciągu ostatnich 7 dni.
Źródło: SteamDB
Zobacz także: Gra Medieval Dynasty wciąż dobrze się sprzedaje. Render Cube przygotowuje się do premiery trybu kooperacyjnego
Warto dodać, że mimo wspomnianych premier w grudniu, spółka i wydawca gry Toplitz Productions, która pomaga w marketingu, nie widzi problemów z organizowaniem promocji.
- Toplitz Productions angażuje się w premierę nowego trybu do „Medieval Dynasty”, prowadząc rozmowy z influencerami czy wymyślając kampanie marketingowe. Co ciekawe, szykujemy pewne eksperymentalne działania związane z premierą trybu kooperacyjnego. Póki co jednak nic nie możemy zdradzić, radzimy obserwować nasze kanały społecznościowe. Budżet marketingowy nie jest ani duży, ani specjalnie mały. Dużą korzyścią jest społeczność, jaka zbudowała się wokół produkcji – uzupełnił prezes Render Cube.
Przed firmą są jeszcze kluczowe testy techniczne dotyczące nowego trybu.
- Problemy techniczne na ostatniej prostej to przypadłość normalna dla tej branży i trzeba się z tym liczyć. Potencjalne przełożenie premiery z tego tytułu jest jednak rzeczą, której nie dopuszczam do myśli – dodał Szymański.
Choć ustalenia w kwestii ceny „Medievala Dynasty” po premierze trybu 7 grudnia nie są jeszcze ostateczne, to prezes uchylił rąbka tajemnicy, jak może się ona kształtować.
- Jeszcze nie zadecydowaliśmy o tym, czy cena gry będzie wyższa. Póki co przeważa pomysł jej utrzymania na obecnym poziomie, ale ta kwestia ciągle jest otwarta – zaznaczył prezes Render Cube. Obecnie grę można kupić na platformie Steam za 35 dolarów.
Źródło: Spółka
Zobacz także: Render Cube przygotowuje się do premiery trybu kooperacyjnego Medieval Dynasty i nie wyklucza produkcji sequela
Szykują się intensywne miesiące
Przypomnijmy, że 7 grudnia premierę będzie miał tryb kooperacyjny „Medievala Dynasty” na PC. Z kolei w I półroczu 2024 r. wspomniany tryb zadebiutuje na konsolach najnowszej generacji, czyli PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Do tego czasu zespół w całości będzie oddany pracom na jego najlepszym wdrożeniu. Prezes Szymański zaznaczył jednak, że póki co nie rozważają jego wprowadzenia na konsole starszej generacji.
Render Cube ma też pomysł na to, aby utrzymać przy sobie graczy w długim terminie. W grę wchodzą m.in. kolejne dodatki, otwarte są też drzwi do wdrożenia skórek. Co więcej, w I półroczu 2024 r. pojawić ma się też gra VR tworzona w oparciu o „Medieval Dynasty” przez Spectral Games.
- Tworzenie gry jest na bardzo zaawansowanym etapie rozwoju. Należy ją traktować bardziej jak spin off „Medievala Dynasty”. Będzie też połączenie fabularne – stwierdził Szymański.
Możliwa dywidenda
Render Cube od stycznia do września wypracował 8,9 mln zł przychodów, o 25,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk netto z kolei podskoczył o 11,5 proc. do niespełna 4 mln zł. Na koniec września w kasie spółki było 21,5 mln zł. Prezes Szymański nie wyklucza podzielenia się zyskami z akcjonariuszami. Kluczowa będą jednak rezultaty premiery nowego trybu.
- Wypłata dywidendy chodzi mi po głowie od dłuższego czasu. Posiadamy odpowiednie zasoby, jednak to od premiery trybu kooperacyjnego zależeć będzie jej wypłata. Dodatkowo chciałbym mieć pewność, że mamy w spółce zabezpieczone środki m.in. na planowane zwiększenie zespołu czy realizację kolejnych pomysłów – podsumowuje prezes.
Zmiana rynku notowań z NewConnect na główny parkiet GPW ma nastąpić na przełomie roku.
Zobacz także: Podsumowanie ostatnich premier polskich gier. Do końca 2023 roku zadebiutuje jeszcze kilka ważnych tytułów