Udana premiera House Flippera 2. Koszty produkcji zwróciły się w 72 godziny
Jedna z najważniejszych gier grupy PlayWay może zaliczyć debiut do udanych zarówno pod względem jakościowym, jak i finansowym. Wystarczyły trzy dni, by tytuł pokrył poniesione koszty i zaczął zarabiać.
Co więcej, w pierwszy weekend po debiucie House Flipper 2 osiągnął peak graczy przekraczający 18 tys. Druga najwyższa wartość w historii grupy PlayWay po CMS2021. Dodatkowo, spośród ponad 2 tys. recenzji graczy aż 82 proc. jest pozytywnych. Mimo tego w poniedziałek przed południem notowania PlayWay spadają o niespełna 6 proc.
Zobacz także: 9 premier gier, spółek z GPW i NewConnect, które mogą pozytywnie zaskoczyć akcjonariuszy i inwestorów w 2024
Sprzedaż House Flipper 2 dopisała
Od momentu premiery House Flippera 2 do niedzieli godziny 14 sprzedano 131 tys. kopii za kwotę 4,3 mln dolarów brutto. Do kasy grupy trafić miało 2,6 mln dolarów. Co ciekawe, spośród 850 tys. osób, które posiadały tytuł na swojej liście życzeń, zakupiło go 87 tys. graczy. Do 10 grudnia koszty gry sięgały około 9,3 mln zł. W tym zawierać ma się zarówno kwota przeznaczona na produkcję House Flippera 2, jak i marketing.
|
Zobacz także: Akcje grupy PlayWay mocno w górę. House Flipper 2 na pierwszym miejscu globalnych bestsellerów Steam
Pobity sukces CMS21
Przypomnijmy, że premiera drugiej odsłony House Flippera nastąpiła 14 grudnia i dotyczyła wyłącznie platformy PC. W Polsce produkcja kosztuje 90 zł, natomiast w USA – 40 dolarów. Dla porównania inny popularny tytuł grupy PlayWay – Car Mechanic Simulator 2021 (CMS21) – w ciągu 72 godzin po premierze zanotował sprzedaż 132 tys. kopii na PC. Trzeba jednak zaznaczyć, że wtedy tytuł pojawił się także na konsolach, które poprawiły statystyki sprzedanych egzemplarzy. Pod względem przychodów jednak lepiej wypada House Flipper 2, ponieważ za Atlantykiem płacono za niego 40 dolarów, podczas gdy CMS21 podczas premiery kosztował 25 dolarów.
Statystyki dotyczące liczby graczy House Flippera 2
Źródło: Steamdb
Zobacz także: Premiera House Flipper 2 cieszy się dużym zainteresowaniem graczy. Akcjonariusze PlayWay wierzą w potencjał tytułu
Druga odsłona w centrum uwagi
Na 21 marca przyszłego roku zapowiedziano premierę House Flippera 2 na konsole. W przyszłym roku mamy poznać także plan dalszego rozwoju tytułu. Rąbka tajemnicy co do tego, jak może wyglądać przyszłość HF2 uchylił Jakub Bujas, producent Frozen District, studia z grupy PlayWay odpowiedzialnego za niedawną premierę, w artykule dla GamesIndustry. Stwierdził on, że choć nie odpowiada za kwestie biznesowe, to w przypadku pierwszej części House Flippera sprawdziła się sprzedaż podstawowej wersji gry w ramach game pass (darmowy dostęp do gier w ramach miesięcznego abonamentu – red.) oraz płatnych dodatków.
Notowania grupy PlayWay od początku 2023 r.