Apple zamyka wszystkie sklepy poza Chinami aby walczyć z COVID-19
Apple poinformowało, że zamyka wszystkie swoje sklepy, poza Chinami, do 27 marca i przechodzi w zdalny tryb pracy. Drastyczna decyzja zarządu jest podyktowana troską o bezpieczeństwo klientów i pracowników w związku z globalną pandemią koronawirusa COVID-19.
W opublikowanym oświadczeniu spółka pochwaliła Chiny za bohaterską walkę w zwalczaniu wirusa i stwierdziła, że ten przykład jednoznacznie pokazuje, że izolacja i ograniczenie kontaktów to jedyny skuteczny sposób na walkę z pandemią. W związku z tym podjęta została decyzja o zamknięciu wszystkich sklepów firmowych spółki w obszarach rosnącego zagrożenia zarażeniem czyli na całym świecie, z wyłączeniem Chin, do 27 marca. Od tej pory produkty Apple będą dostępne jedynie u innych sprzedawców i za pośrednictwem internetu.
- Zamykamy wszystkie nasze sklepy detaliczne poza Chinami do 27 marca. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia wyjątkowej obsługi naszym klientom. Nasze sklepy internetowe są otwarte pod adresem www.apple.com lub można pobrać aplikację Apple Store z App Store. - czytamy w oświadczeniu.
Zobacz także: Lek na koronawirusa jest już testowany przez Gilead Sciences, a jej akcje to inwestycyjny hit w USA
Apple chce walczyć z Fake Newsami na temat koronawirusa
Oprócz tego spółka podjęła decyzję o uruchomieniu specjalnej sekcji w ramach usługi Apple News poświęconej COVID-19. W ten sposób spółka zamierza walczyć z rozprzestrzeniającymi się fałszywymi wiadomościami na temat pandemii.
- Apple News uruchomił nową sekcję COVID-19, w której użytkownicy mogą mieć pewność, że mają dostęp do najnowszych zweryfikowanych raportów z zaufanych serwisów informacyjnych - poinformowała spółka.
Kurs akcji Apple - ostatnie 5 miesięcy
Kurs akcji Apple znacznie ucierpiał na zawirowaniach rynkowych wywołanych przez koronawirusa. Od ustalonych w styczniu historycznych szczytów w ekstremalnym momencie traciły nawet 24%. Podjęta przez spółkę decyzja z wpłynie negatywnie wpłynie na sprzedaż fizyczną produktów spółki, które są wciąż podstawą jej działalności. Według ostatnich danych finansowych w 4 kwartale 2019 roku sprzedaż fizyczna produktów przyniosła spółce 79,1 mld USD. W tym samym czasie usługi odpowiadały za 12,7 mld USD przychodu.