Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Adobe - wyniki finansowe za II kwartał 2021 są lepsze od prognoz firmy i oczekiwań analityków

Udostępnij

Wyniki finansowe spółki Adobe były w II kwartale obrotowym wyższe od oczekiwań w każdym segmencie i przekroczyły zarówno prognozy firmy, jak i oczekiwania analityków.

Zobacz także: Meme stock: WallStreetBets ratuje AMC przed bankructwem, a GameStop dołącza do Russell 1000

Adobe to amerykańska spółka informatyczna, która rozwija oprogramowania związane z narzędziami do profesjonalnej obróbki graficznej, filmowej oraz wspomagające zarządzanie marketingiem cyfrowym. Pokazała wyniki finansowe za II kwartał (obrotowy zakończony 4 czerwca) wyższe od prognoz i oczekiwań.

Wyniki finansowe Adobe biją oczekiwania analityków

W tym kwartale Adobe odnotowało przychody w wysokości 3,84 mld USD, co oznacza wzrost o 23% w porównaniu z rokiem ubiegłym i przewyższa prognozę firmy, która zakładała 3,72 mld USD. Zysk w ujęciu Non-GAAP wyniósł 3,03 USD na akcję, przekraczając prognozę firmy na poziomie 2,81 USD na akcję. Zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości Adobe zarobił 2,32 dolara na akcję.

Akcje Adobe pod koniec wczorajszych notowań wzrosły o 2,5 proc. do 565 USD

adobe-akcje

Zobacz także: Bogaci Milenialsi coraz chętniej lokują swój majątek w kryptowalutach

Wyniki Adobe były wyższe od oczekiwań w każdym segmencie. Przychody z mediów cyfrowych wyniosły 2,79 mld USD, co oznacza wzrost o 25% r/r, czyli o 4 pkt. proc. powyżej prognoz firmy. Obejmuje to przychody z kreacji w wysokości 2,32 mld USD, co stanowi wzrost o 24%, oraz przychody z segmentu Creative Cloud w wysokości 496 mln USD, co stanowi wzrost o 30%.

Przychody segmentu Digital Experience wyniosły 938 mln USD, co oznacza wzrost o 21% i jest wynikiem o 3 pkt. proc. lepszym od zakładanego przez firmę wzrostu o 18%.

Firma podała również, że w kwartale skupiła około 2,1 mln akcji. Kapitalizacja Adobe wynosi 269,53 mld USD.

Rok 2021 może być rekordowy dla Adobe

W trzecim kwartale roku obrotowego Adobe spodziewa się przychodów w wysokości 3,88 mld USD, czyli nieco wyższych od konsensusu 3,83 mld USD, a także zysków non-GAAP w wysokości 3 USD na akcję, czyli powyżej konsensusu 2,89 USD na akcję. Firma widzi wzrost w kwartale na poziomie 21% w segmencie digital experience.

„Firma Adobe odnotowała znakomity II kwartał, ponieważ usługi Creative Cloud, Document Cloud i Experience Cloud nadal przekształcają pracę, naukę i zabawę w cyfrowym świecie" - powiedział prezes Adobe Shantanu Narayen.

Dyrektor finansowy John Murphy dodał w oświadczeniu, że „duże możliwości rynkowe i dynamika, jaką obserwujemy w naszych działach kreatywnych, zarządzania dokumentami i doświadczeniami klientów, pozwalają nam osiągnąć kolejny rekordowy rok".

Zobacz także: Amerykańscy inwestorzy wciąż uważają, że Bitcoin to bańka, inflacja jest przejściowa, a najlepiej inwestować w surowce

Udostępnij