PepsiCo będzie publikować raport za II kwartał. Może wyprzedzić Coca-Colę pod względem sprzedaży
Pepsi od momentu debiutu na giełdzie w 1977 roku jest w trendzie wzrostowym. Oczywiście wzrosty nie są spektakularne jak na spółkach technologicznych, ale widać, że spółka ma jeden kierunek i cena akcji idzie jak po sznurku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy cena akcji Pepsi wzrosła o 15%, a od stycznia do lipca o 1,60%. Dla porównania Coca-Cola w tym samym czasie zaliczyła wzrost cen akcji o 27%. We wtorek Pepsi publikuje raport za drugi kwartał, a analitycy są dosyć byczo nastawieni.
Zobacz także: Wyższe prognozy dla inflacji oraz PKB w Polsce - najnowszy „Raport o inflacji” Narodowego Banku Polskiego
PepsiCo może wyprzedzić Coca–Colę pod względem wzrostu sprzedaży
W piątek analityk Cowen&Co, Vivien Azer podtrzymała docelową cenę 165 USD dla PepsiCo. Przewiduje zysk na poziomie 1,51 USD na akcję, 2 centy poniżej średniej szacunków analityków. Azer spodziewa się, że wzrost przychodów Frito Lay North America wyniesie 4% i zauważa, że ten sektor żywieniowy trzyma się bardzo dobrze, ponieważ jak pokazują badania, konsumenci podjadali coraz więcej w trakcie pandemii. Frito Lay to amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją chrupek, chipsów i innych przekąsek. W 1965 roku, spółką połączyła się z Pepsi Cola International, tworząc nową spółkę pod nazwą PepsiCo.
Za dwie trzecie zysków Pepsi odpowiada USA. Inni analitycy również są optymistycznie nastawieni do wyników Pepsi. Nieco ponad połowa z 23 ankietowanych analityków przez FactSet ocenia spółkę na KUPUJ. Tylko jeden jest nastawiony niedźwiedzio. Średnia cena docelowa dla analityków wynosi 156 USD.
(wykres od 2008 roku)
(wykres od 04.2020 roku)
Zobacz także: Bądźmy gotowi na kolejne debiuty na GPW. Wskaźnik Koniunktury IPO w pierwszej połowie 2021 r. na bardzo wysokim poziomie
Konsensus zakłada, że Pepsi zarobi 1,53 USD na akcję przy przychodach 18 mld USD. Jest to wzrost z 1,21 USD i 14,80 mld przychodów według publikacji raportu z kwietnia. Przez ostatnie pięć lat, zysk na akcję Pepsi nie był większy niż konsensus.