Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Wyniki Take-Two Interactive rozczarowały analityków. Strauss Zelnick ocenił co przejęcie Activision przez Microsoft oznacza dla rynku gier

Udostępnij

Take-Two Interactive Software rozczarowało inwestorów kluczowymi wskaźnikami sprzedaży za ostatni kwartał. Okazały się niższe od oczekiwań analityków. Producent gier wideo przedstawił również rozczarowujące prognozy na bieżący kwartał.

Prezes Take-Two nie obawia się zakupu Activision przez Microsoft

Take-Two (TTWO) podało, że w trzecim kwartale bieżącego roku przychody netto wyniosły 866 mln USD, czyli powyżej górnej granicy przedziału 850 mln USD, ale poniżej konsensusu prognoz na poziomie 867,8 mln USD, według FactSet. Zysk według metody Non-GAAP wyniósł 1,32 USD, podczas gdy analitycy szacowali 1,12 USD - podaje FactSet.

Prezes Take-Two Strauss Zelnick zwrócił uwagę na dobre wyniki takich gier jak Grand Theft Auto, Red Dead Redemption i NBA 2K. Na czwarty kwartał fiskalny spółka prognozuje przychody netto w przedziale 808 mln - 858 mln dolarów. Prognoza okazała się niższa niż 924,9 mln dolarów, których spodziewali się analitycy, według FactSet.
 


Firma zapoczątkowała falę konsolidacji branży gier wideo na początku tego roku, ogłaszając transakcję kupna Zynga (ZNGA), zajmującej się grami mobilnymi. Take-Two spodziewa się, że transakcja zostanie zamknięta w pierwszym kwartale roku fiskalnego, który kończy się w marcu 2023 roku. Krótko po tym, Microsoft ogłosił kupno rywala Take-Two, czyli Activision Blizzard. Podczas gdy ta transakcja prawdopodobnie zostanie poddana ścisłej kontroli regulacyjnej, Zelnick nie wydaje się być szczególnie zaniepokojony konkurencją.
 

Akcje Take-Two odrabiają straty po ostatnich spadkach. W ciągu 12 miesięcy zanotowały 19% spadku.

TAKE-TWO AKCJE

Zobacz także: Battlefield 2042 nie pomógł wynikom finansowym Electronic Arts


„Wiem, że Activision będzie nadal generować najlepsze tytuły w przyszłości", mówi Zelnick. „Myślę, że to prawdopodobnie zmieni kilka rzeczy, w tym, że będą naprawdę dwie duże firmy produkujące rozrywkę, a my będziemy jednym z nich. Jednak nie jestem pewien, czy widzę jakieś prawdziwe zmiany strukturalne, które wpłyną na rynek".

Take-Two w czwartym kwartale fiskalnym, spodziewa się, że popularne tytuły NBA 2K, Grand Theft Auto Online i Grand Theft Auto V będą miały największy wpływ na przychody. Firma planuje na 15 marca premierę bardzo oczekiwanej zremasterowanej wersji Grand Theft Auto V na PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Grand Theft Auto: The Trilogy-The Definitive Edition trafi również na urządzenia z systemami iOS i Android w pierwszej połowie roku kalendarzowego 2022.

Jeszcze w ubiegłym tygodniu Rockstar Games potwierdziło na Twitterze, że trwają prace nad kolejną częścią z serii GTA. To oznacza, że po 9 latach od premiery ostatniej części, wreszcie gracze otrzymali informację, że powstaje wyczekiwane GTA VI. Oczywiście, wcześniej nie milkły plotki wokół nowej części, jednak dopiero teraz Rockstar oficjalnie potwierdził prace nad produkcją, nie podając na razie dalszych szczegółów.
 


Zapytany o swój pogląd na temat NFT, Zelnick powiedział, że wierzy w dobra cyfrowe, które Take-Two obecnie sprzedaje, i uważa, że pojęcie rzadkich, pojedynczych, trwałych dóbr cyfrowych jest rozsądne. „To, czego bym się obawiał, to nakładanie się spekulacji" - powiedział. „A wszystkie spekulacje się kończą. Mimo to, wierzę, że z czasem NFT będą miały znaczące miejsce w interaktywnej rozrywce. I oczekujemy, że będziemy w tym uczestniczyć, w kontekście bycia usługą dla naszych konsumentów, co oznacza, że musimy wnosić wartość rozrywkową, i nie mamy żadnego interesu w wnoszeniu ich jako spekulacji."

Zobacz także: Notowania spółki kosmicznej Astra Space zanurkowały po odwołanym starcie misji

Udostępnij